Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att vi ser en del saker olika råder det nog inga tvivel om. :)
Att vi dessutom ser en hel del saker lika är nog lika sant.

Ofta tycker vi nog lika om vad som är rätt eller fel.
Sedan skiljer sig våran syn på hur vi skall rätta till det ena eller andra.

Det är väl min naivitet som får mig att tro att människor kan utbildas.
Du har ju utbildats, här i Sverige(?), till att vara den du är.
Varför skulle de som kommer inte kunna utbildas till våra normer/regler/lagar?
Eller skall det startas vid en viss ålder?
Är man ohjälplig om man utbildats i icke-svenska normer?

Jag kan inte säga att jag har svar på dessa frågor.
Kanske inte går alls. :(

Ja hittils har det ju inte gått så bra, vi har väl haft hedersmord i sverige i snart 40 år, det sattes väl förvisso inget namn på det förän vid Pela ooch Fadime fallen, men det var känt långt tidigare.

Att folk från vissa kulturer har behandlat sina fruar som sin egendom har vi också haft i Sverige länge.

Ingen utbildning hittils har ju lyckats råda bot på det.

Med den mängd som kommer nu, när människor med likartat medeltida värderingar kan samlas i klungor om hundra eller fler får man nog anta att dom stöttar varandras sjuka betenden och struntar i vad som har sagts åt dom på asylhotellet, dom är ju med sina landsmän/religiösa likar, och deras heliga skrift och lagar säger ju att kvinnor som inte täcker sig är horor, då bryr dom sig nog väldigt lite om att uppträda hövligt mot "hororna"
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja hittils har det ju inte gått så bra, vi har väl haft hedersmord i sverige i snart 40 år, det sattes väl förvisso inget namn på det förän vid Pela ooch Fadime fallen, men det var känt långt tidigare.

Att folk från vissa kulturer har behandlat sina fruar som sin egendom har vi också haft i Sverige länge.

Ingen utbildning hittils har ju lyckats råda bot på det.

Med den mängd som kommer nu, när människor med likartat medeltida värderingar kan samlas i klungor om hundra eller fler får man nog anta att dom stöttar varandras sjuka betenden och struntar i vad som har sagts åt dom på asylhotellet, dom är ju med sina landsmän/religiösa likar, och deras heliga skrift och lagar säger ju att kvinnor som inte täcker sig är horor, då bryr dom sig nog väldigt lite om att uppträda hövligt mot "hororna"
Exakt så, de har redan lärt sig fel.
Det här landet kommer ha, har redan, flest rasistiska och kvinmofientliga migranter bland alla jämförbara länder.

Jag hoppas alla har en plan b.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Varför undrar du vad araber är? :confused:

Vad som är "Araber" är lite olika, en Polack jag känner kallar alla andra nationaliteter som han ogillar för "Araber", speciellt fransmän är en särskilt dålig sorts "Araber" enligt honom :D

Svenskar är dock inte "Araber", han har ju trots allt bott här i 20 år snart
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej, eftersom alla "araber" (vad det nu är?) inte beter sig som djur är det rasism.
Jämföra människor med djur är allmänt ganska okonstruktivt enligt mig.

Jag drog det till sin spets, men var ser du att man kan kritisera t.ex araber, om så bara i små grupper?

Har inga problem med att jämföra människor med djur, puma går t.ex utmärkt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vad som är "Araber" är lite olika, en Polack jag känner kallar alla andra nationaliteter som han ogillar för "Araber", speciellt fransmän är en särskilt dålig sorts "Araber" enligt honom :D

Svenskar är dock inte "Araber", han har ju trots allt bott här i 20 år snart

Tyskar kallar alla som dom anser mindre smarta för polacker.:D

Vi har alla någon att skylla på, utom svenskar, för vi är en moralisk måttstock...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag drog det till sin spets, men var ser du att man kan kritisera t.ex araber, om så bara i små grupper?

Har inga problem med att jämföra människor med djur, puma går t.ex utmärkt.

Helt OK, det behövs ibland i diskussioner. :)

Fick lov att "wikipedia" Araber då jag inte var säker på vad det var.
Wikipedia skrev:
Araber i modern mening utgörs av majoritetsbefolkningen inom den så kallade arabvärlden, vilken i princip kan sägas bestå av Arabförbundets 22 medlemsstater och Västsahara.

Jag tror inte man kan eller ska kritisera den gruppen för något då den är alldeles för stor/diversifierad.
Däremot skall, och bör, man kritisera individer/grupper som bryter mot lager och förordningar.
Oavsett hudfärg eller härkomst.
Problemet är ju om man inte vet att man bryter mot en regel/norm/lag.
Det är där vi måste vara mycket tydligare i vårt mottagande.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Jag har saxat ut det stycke som jag försökt propagera för här på SH.
sydsvenskan.se skrev:
Jag föreslår att det satsas resurser på en upplysningskampanj där experter inom bland annat jämställdhet får i uppdrag att brett informera om att vi i Sverige har lagar som kommit till för att förhindra sexuella trakasserier och annat ofredande mot kvinnor. Och att det i Sverige finns värderingar om att kvinnan är lika mycket människa som mannen. Uppenbarligen är det här något som många män saknar information om. Denna satsning måste såväl stat, landsting och kommuner vara engagerade i utifrån sina respektive ansvarsområden.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Glöm ej heller det mest obehagliga ur ett vidare perspektiv. Polisen och staten väljer sin information till medborgarna inte ur ett säkerhetsperspektiv, utan politiskt.

Är det ingen som helst rim och reson i detta med det statsskick vi påstås ha i Sverige? Kallar det för demokrati?

Det är på riktigt. Väldigt väldigt illa ute.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag tror du läste fel, jag tyckte bara det lät spektakulärt om någon fick plötslig utlösning i en folkmassa. Det kan sannerligen inte vara vanligt. I de allra flesta fall vore det mycket anmärkningsvärt om en man stimulerade sig i en folkmassa så till den grad att han kan stänka sin säd på Anna. Där av frågan, vad fan hade hänt innan, stod han bara där och slentrianrunkade?
Naturligtvis oacceptabelt alldeles oavsett.

15 år gammal var jag så detta bör ha varit 1988. Kan han möjligtvis blivit upphetsad av Troll eller Lilli & Sussie :brynad
På den tiden var det ju någon typ av uppträde på alla danshak i skogarna. Det var garanterat Balders Hage i Häradsbäck :banana

- - - Updated - - -

Vafan, hur gammal är du egentligen.:)

Klart att det har förbättrats genom tiderna, vi är/var ju på väg åt rätt håll.

Oerhört gammal :D Såg dagens ljus en härlig vinterdag 1973 :yoparty
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Om jag förstår dig rätt så tycker du det är bra att SD håller fast vid sin politik, även om du inte gillar politiken i sig? Men det i åtanke; varför vill du att en präst - vars religiösa övertygelse är att äktenskap är mellan en man och en kvinna - inte ska hålla fast vid den?

Jag har väl en högre respekt för politik än jag har för religion.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Glöm ej heller det mest obehagliga ur ett vidare perspektiv. Polisen och staten väljer sin information till medborgarna inte ur ett säkerhetsperspektiv, utan politiskt...

Du beskriver bra det mest skrämmande i detta.
Absolut förkastligt, galet, vansinnigt och skrämmande! :3freak :crash :huvet
Jag ser detta som en samhällskris eller förtroendekris som det kommer ta åtskilliga år att jobba ikapp.
Jag tror detta kommer ge ett rejält uppsving till "alternativa media källor".
Och det verkar ju, tyvärr, behövligt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du beskriver bra det mest skrämmande i detta.
Absolut förkastligt, galet, vansinnigt och skrämmande! :3freak :crash :huvet
Jag ser detta som en samhällskris eller förtroendekris som det kommer ta åtskilliga år att jobba ikapp.
Jag tror detta kommer ge ett rejält uppsving till "alternativa media källor".
Och det verkar ju, tyvärr, behövligt.
Inte bara för "vad var det jag sade" men jag och många med mig har i 10-15 år upplevt att stat, polis, etablissemang och eliten allmänt ljuger för oss.

Inget av det som rapporteras är förvånande för mig. Tyvärr.

Här har du en till undangömd liten gosig grej:

https://www.flashback.org/t2637745
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inte bara för "vad var det jag sade" men jag och många med mig har i 10-15 år upplevt att stat, polis, etablissemang och eliten allmänt ljuger för oss.

Inget av det som rapporteras är förvånande för mig. Tyvärr.

Här har du en till undangömd liten gosig grej:

https://www.flashback.org/t2637745

Ja, det finns fler här som kan "vad-var-det-jag-sa".
Jag hade nog inte väntat mig denna vidd tyvärr. :(
Att man "småmörkar" har nog alla förstått men detta...:dummer

Kan nog ärligt säga att jag aldrig så fullständigt hållit med Jimmy.
Jimmy Åkesson skrev:
– Det är synnerligen allvarligt om partipolitiska hänsyn tillåts styra vilken information polisen delger allmänheten. Det är helt oacceptabelt. På samma sätt är det oacceptabelt att polisen bortser från brottsoffers intressen av politiska skäl.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fick just detta SMS av min gode nationella vän:

"Hahaha jag har garvat mig blå och gul av denna soppa. Först hävdar DN att det inte gick att bekräfta uppgifterna men idag hävdar en gemensam press att det rapporterades i P4-Stockholm men att polisen mörkat.
När behöver liksom DN i normala fall bekräftelse från officiellt håll för att gräva och granska makten?"
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Helt OK, det behövs ibland i diskussioner. :)

Fick lov att "wikipedia" Araber då jag inte var säker på vad det var.


Jag tror inte man kan eller ska kritisera den gruppen för något då den är alldeles för stor/diversifierad.
Däremot skall, och bör, man kritisera individer/grupper som bryter mot lager och förordningar.
Oavsett hudfärg eller härkomst.
Problemet är ju om man inte vet att man bryter mot en regel/norm/lag.
Det är där vi måste vara mycket tydligare i vårt mottagande.

Problemet blir när det är individer ut en given grupp som utmärker sig, att vara tydligare vid mottagandet skulle utmärkta just den gruppen.

Det är inte svårare än att ta en karta och ringa in de länder som har en rutten människosyn i allmänhet och mot kvinnor i synnerhet. Individer ur dessa länder kommer att komma i konflikt med vår syn på hur saker skall vara.

Ta dig gärna tid att göra det och återkom med vilket område det blev.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Det som är lite intressant att se är var folks gränser ligger. Min morsa läser inga nyheter på nätet direkt. Det blir väl rapport på sin höjd. Hon tror fortfarande att miljöpartiet är det parti man ska rösta på om man vill värna om miljön. Därav hennes mycket korkade röst på MP.

Men att folk här som ändå lyckas ta del av de obekväma nyheter som etablissemanget gång på gång försöker sopa under mattan. Vart är er gräns? Har ni någon gräns när vansinnet måste stoppas? Att ni år efter år fortsätter stödja sjuklövern är för mig vansinne. Inser ni inte att ni förväntar er att en tiger ska bära ut er ur djungeln när ni är vilse (jag var tvungen, tycker det är en bra metafor)?

Att utbildning skulle vara svaret för att lära dessa grupper inte våldta, är det ett skämt? Varför agerar dessa människor på detta sätt? Instinkt eller ser de svenska kvinnor som horor som förtjänar detta?

Man kan inte både ha kakan och äta den. Väljer man att ha en ståndpunkt att släppa in dessa invandrare har man även accepterat att vålds- och sexualbrott ökar markant.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top