Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det roligaste är att det är vänsterextrema Expo som får allt för mycket pengar ska arbete mot rasism, istället arbetar mot just SD.

Förövrigt ser jag detta som totalt ointressant.

Fann inte Aftonbladet det här som nyhetsvärde?

Edit: Hur fick Expo reda på detta? Låter nästan som de för register över politiska motståndare.

Edit2: Jo det verkar stämma. Expo har tillgång till Piscatus som på ett enkelt sätt kan söka efter diverse domstolsbeslut m.m. Skrämmande vilken koll dessa personer kan ha över andra människor. Expo och AFA, tillsammans håller dem koll på människor med andra åsikter än de etablerade.

Domstolsbeslut kan ju vem som helst få tag på. Sluta grina och ta av dig foliehatten.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Har du något bättre att komma med? Du ser inget negativt att Sveriges mest extrema vänsteranhängare bedriver åsiktsregistrering?

Jo det har jag. Åsiktsregistrering kanske inte är något nytt fenomen. Jag har släktingar som suttit i Storsien, inte för att de var varma högeranhängare.
EXPO är ju till för att granska extremhögern, att SD sätts under lupp kan man tolka som om att:[fyll i svarsalternativ]?
Angående grinandet så står det fast. Sluta grina. Det är inte synd om er, ni förföljs inte. Inte tillräckligt menar jag.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Jo det har jag. Åsiktsregistrering kanske inte är något nytt fenomen. Jag har släktingar som suttit i Storsien, inte för att de var varma högeranhängare.
EXPO är ju till för att granska extremhögern, att SD sätts under lupp kan man tolka som om att:[fyll i svarsalternativ]?
Angående grinandet så står det fast. Sluta grina. Det är inte synd om er, ni förföljs inte. Inte tillräckligt menar jag.

Jag tror inte du riktigt förstår. Extremhögern kan bättre liknas vid en benämning av personer som ställer sig utanför den politiskt rådande agendan.

SD liknar mest någon slags socialdemokrati. De är varken extremhöger, rasister eller nationalister. Precis lika fel är det att kalla Moderaterna för ett borgerligt parti.

Nej jag sympatiserar inte längre med SD. Men visst gläds jag åt deras framgångar. Även denna artikel som tydligen platsade hos aftonbladet gjorde mig glad. Sådant här lockar bara fler väljare. :)

Av taktiska skäl skulle jag nästan vilja se miljöpartiet bli det största partiet.

Du anser alltså att det är bra att granska, låt oss kalla det "extremhögern". Varför inte granska extremvänstern? Nu vet jag inte själv om du är en anhängare av Expo/AFA/extremvänstern eller inte. Men prova gräv lite information om Expo/AFA/Piscatus så ser du själv att de dessa organisationer håller på med är inget allmänheten skulle sympatisera med.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nog är väl Nyliberalism borgerligt? Om än utvecklat så är det fortfarande borgerligt.
Och nog är det väl ganska extremhögervridet att sortera folk utifrån var de har sitt ursprung? Jag skulle inte kalla det socialdemokratiskt ens på sossarnas sämsta dag.

Angående EXPO/AFA/Piscatus så är det väl inga konstigheter EXPO håller på med, de är öppna med att det är deras mål att granska extremhögern, AFA lämnar jag okommenterat, Piscatus som jag förstår det är en site som sammanställer ALLA domar i landet. Så om du vill söka efter rödstrumpade kycklingknyckare som blivit dömda så finns det säkert information om sådant också.
Så jag tror DU inte riktigt förstår.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Har du något bättre att komma med? Du ser inget negativt att Sveriges mest extrema vänsteranhängare bedriver åsiktsregistrering?

Vad menar du med åsiktsregistrering egentligen? Från vad jag kan läsa mig till om Piscatus så verkar det vara en databas som lagrar domstolsbeslut och offentliga handlingar från hela Sverige och som journalister sen mot betalning får tillgång att söka i. Tjänsten är tillgänglig för alla som har utgivningsbevis. Hur kopplar du ihop det här med att Expo har register över åsiktsmotståndare?
 
Last edited:

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Vad menar du med åsiktsregistrering egentligen? Från vad jag kan läsa mig till om Piscatus så verkar det vara en databas som lagrar domstolsbeslut och offentliga handlingar från hela Sverige och som journalister sen mot betalning får tillgång att söka i. Tjänsten är tillgänglig för alla som utgivningsbevis. Hur kopplar du ihop det här med att Expo har register över åsiktsmotståndare?

Extremhögerns värsta fiende: Verkligheten :hihi
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jag tror inte du riktigt förstår. Extremhögern kan bättre liknas vid en benämning av personer som ställer sig utanför den politiskt rådande agendan.
Nej, det är en benämning på personer som tycker att saker som demokrati och alla människors lika värde är kasst.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tror inte du riktigt förstår. Extremhögern kan bättre liknas vid en benämning av personer som ställer sig utanför den politiskt rådande agendan.

SD liknar mest någon slags socialdemokrati. De är varken extremhöger, rasister eller nationalister. Precis lika fel är det att kalla Moderaterna för ett borgerligt parti.

Nej jag sympatiserar inte längre med SD. Men visst gläds jag åt deras framgångar. Även denna artikel som tydligen platsade hos aftonbladet gjorde mig glad. Sådant här lockar bara fler väljare. :)

Av taktiska skäl skulle jag nästan vilja se miljöpartiet bli det största partiet.

Du anser alltså att det är bra att granska, låt oss kalla det "extremhögern". Varför inte granska extremvänstern? Nu vet jag inte själv om du är en anhängare av Expo/AFA/extremvänstern eller inte. Men prova gräv lite information om Expo/AFA/Piscatus så ser du själv att de dessa organisationer håller på med är inget allmänheten skulle sympatisera med.

Läser dina inlägg och förvånas emellanåt av att du trotts att du värkar ha koll har huvudet i röven.

Alla partier skall granskas, oavsett riktning.

Eller lever du i villfarelsen att M inte står under luppen?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Nej, det är en benämning på personer som tycker att saker som demokrati och alla människors lika värde är kasst.

Känns det bra att använda uttryck "demokrati" och "alla människors lika värde"? Dessa ord, framför allt sistnämnda är endast slagord utan någon egentlig betydelse.

Demokrati - Ärligt talat, ibland undrar jag egentligen vad det betyder? Är det bara att man får lägga en lapp i valurnan var fjärde år? Det viktigaste jag personligen vill värna alla människor är deras frihet. Såväl ekonomisk frihet som social frihet. Sistnämnda innebär t.ex. yttrandefrihet. Tyvärr värnar inte demokrati, som vi känner till det, detta.

Allas människors lika värde - Snälla förklara detta för mig. Hur mäter man detta värde? Jag vet nämligen inte själv vad det betyder?

Kan du börja tänka själv någon gång bilda dig en egen åsikt? De flesta människor tänker inte särskilt mycket. När jag säger tänka, menar jag verkligen tänka. Det är nämligen inte helt enkelt utan kräver ganska mycket utav en själv. Den som inte tänker själv låter sig kontrolleras av andra som tänker.

I think, therefore I am - René Descartes

TurboJugend: Det är väl inget nytt? SR ertappades ju nyligen för åsiktsregistrering. Databasen i sig är inte problemet. Problemet är att organisationerna Piscatus, Expo och AFA är väldigt nära sammarbete. Problemet är att våldsverkande terrorister i AFA kan få ut diverse information om politiska meningsmotståndare från Expo, som i sin tur hämtar ut det från Piscatus.

Läser dina inlägg och förvånas emellanåt av att du trotts att du värkar ha koll har huvudet i röven.

Alla partier skall granskas, oavsett riktning.

Eller lever du i villfarelsen att M inte står under luppen?

Far du med osanning? Eller vad menar du? Jag påstår inte att M inte granskas...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Känns det bra att använda uttryck "demokrati" och "alla människors lika värde"? Dessa ord, framför allt sistnämnda är endast slagord utan någon egentlig betydelse.

Demokrati - Ärligt talat, ibland undrar jag egentligen vad det betyder? Är det bara att man får lägga en lapp i valurnan var fjärde år? Det viktigaste jag personligen vill värna alla människor är deras frihet. Såväl ekonomisk frihet som social frihet. Sistnämnda innebär t.ex. yttrandefrihet. Tyvärr värnar inte demokrati, som vi känner till det, detta.

Allas människors lika värde - Snälla förklara detta för mig. Hur mäter man detta värde? Jag vet nämligen inte själv vad det betyder?

Kan du börja tänka själv någon gång bilda dig en egen åsikt? De flesta människor tänker inte särskilt mycket. När jag säger tänka, menar jag verkligen tänka. Det är nämligen inte helt enkelt utan kräver ganska mycket utav en själv. Den som inte tänker själv låter sig kontrolleras av andra som tänker.

I think, therefore I am - René Descartes

TurboJugend: Det är väl inget nytt? SR ertappades ju nyligen för åsiktsregistrering. Databasen i sig är inte problemet. Problemet är att organisationerna Piscatus, Expo och AFA är väldigt nära sammarbete. Problemet är att våldsverkande terrorister i AFA kan få ut diverse information om politiska meningsmotståndare från Expo, som i sin tur hämtar ut det från Piscatus.



Far du med osanning? Eller vad menar du? Jag påstår inte att M inte granskas...

Nej, det var ett exempel för att påvisa att alla partier ligger på glaset.

Men jag hör bara ett som gnäller.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nej, det är en benämning på personer som tycker att saker som demokrati och alla människors lika värde är kasst.


Och det gäller inte extremvänstern då?

Apropå "Alla människors lika värde" så finns det inget som är mer fel än det klyschiga pk-uttrycket. En återfallspedofil, tyrann, torterare, sadist, miljöpartist etc etc är tammäfan inte lika mycket värd som mina döttrar ditt härke. Tänk om - tänk själv.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Demokrati - Ärligt talat, ibland undrar jag egentligen vad det betyder? Är det bara att man får lägga en lapp i valurnan var fjärde år? Det viktigaste jag personligen vill värna alla människor är deras frihet. Såväl ekonomisk frihet som social frihet. Sistnämnda innebär t.ex. yttrandefrihet. Tyvärr värnar inte demokrati, som vi känner till det, detta.
Du behöver läsa in dig på allt det där du sov dig igenom på grundskolan. Du har fullständig yttrandefrihet, problemet för dig och dina gelikar är att alla andra har samma rättigheter och käftar emot när ni kommer med era åsikter. Life is tough, get a helmet.

Allas människors lika värde - Snälla förklara detta för mig. Hur mäter man detta värde? Jag vet nämligen inte själv vad det betyder?
Det är det som är det fina med att värdera alla människor lika; man behöver inte mäta. Att sen vissa drar in pedofiler och miljöpartister i sammanhanget visar bara att de inte kan skilja på äpplen och päron och förmodligen skulle må bra av ett par högskolepoäng.
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
...käftar emot när ni kommer med era åsikter. Life is tough, get a helmet.
.

Käftar emot. Är det en omskrivning för ägg/stenkastning, stormning, att överrösta möten, hot och misshandel?

Sen när de själva blir offer för mild "emotkäftning" i form av fula ord på internet känner man sig jetekränkt, lipar ut i media och myntar uttrycket näthat.

Du verkar ju vara helt hjärntvättad. Men det är å andra sidan de flesta vänstervridna. Man gömmer sig bakom vackra fraser och klyschor som gör att man slipper förklara för då måste man skaffa sig en egen åsikt och tänka själv. Tex: "Det är det som är det fina med att värdera alla människor lika; man behöver inte mäta."
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Du behöver läsa in dig på allt det där du sov dig igenom på grundskolan. Du har fullständig yttrandefrihet, problemet för dig och dina gelikar är att alla andra har samma rättigheter och käftar emot när ni kommer med era åsikter. Life is tough, get a helmet.
Nej vi har ingen yttrandefrihet. USA har betydligt mer yttrandefrihet om du vill jämföra. Sen är det fel att tro att yttrandefrihet alltid något vackert och mysigt, för det är det verkligen inte.

Jag väljer hellre att alla individer får yttra vad de vill än att någon dikterar över vad som är godkänt eller ej att yttra.

Yttrandefrihet med begränsningar av yttrande är inte yttrandefrihet.


Det är det som är det fina med att värdera alla människor lika; man behöver inte mäta. Att sen vissa drar in pedofiler och miljöpartister i sammanhanget visar bara att de inte kan skilja på äpplen och päron och förmodligen skulle må bra av ett par högskolepoäng.
Högskolepoäng beskriver endast att du har utvecklat någon spetskompetens inom det området du utbildat dig i. Det säger absolut ingenting om att individen på någon sätt skulle fått ökad intellektuell förmåga eller ökad samhällsförståelse.

Det absolut bästa man kan lära sig i livet är att ifrågasätta allt.

"Judge a man by his questions rather than his answers" - Voltaire
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Högskolepoäng beskriver endast att du har utvecklat någon spetskompetens inom det området du utbildat dig i. Det säger absolut ingenting om att individen på någon sätt skulle fått ökad intellektuell förmåga[/i]

Johoorå! Det ska du veta att när vänster"intellektuella" (du vet de som var efter i skolan men sedan när de blev 30 kom till sans och läste in till godkänt på komvux men fortfarande ligger steget efter intelligensmässigt) pratar om högskolepoäng så är det inte nåt som de och samhället faktiskt har nytta av, typ civilingenjör eller ekonomi, utan titeln på kursen måste innehålla något av orden socio, social, samhälls, kultur eller pedagogik. Sen gnälls det för att det inte finns jobb eller för att det är för dåligt betalt. :hihi
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Johoorå! Det ska du veta att när vänster"intellektuella" (du vet de som var efter i skolan men sedan när de blev 30 kom till sans och läste in till godkänt på komvux men fortfarande ligger steget efter intelligensmässigt) pratar om högskolepoäng så är det inte nåt som de och samhället faktiskt har nytta av, typ civilingenjör eller ekonomi, utan titeln på kursen måste innehålla något av orden socio, social, samhälls, kultur eller pedagogik. Sen gnälls det för att det inte finns jobb eller för att det är för dåligt betalt. :hihi

Ja jävlar.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej vi har ingen yttrandefrihet. USA har betydligt mer yttrandefrihet om du vill jämföra. Sen är det fel att tro att yttrandefrihet alltid något vackert och mysigt, för det är det verkligen inte.

Jag väljer hellre att alla individer får yttra vad de vill än att någon dikterar över vad som är godkänt eller ej att yttra.

Yttrandefrihet med begränsningar av yttrande är inte yttrandefrihet.



Högskolepoäng beskriver endast att du har utvecklat någon spetskompetens inom det området du utbildat dig i. Det säger absolut ingenting om att individen på någon sätt skulle fått ökad intellektuell förmåga eller ökad samhällsförståelse.

Det absolut bästa man kan lära sig i livet är att ifrågasätta allt.

"Judge a man by his questions rather than his answers" - Voltaire

Har dålig koll, men förklara för mig vari din yttrandefrihet är inskränkt.
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top