Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jomen inte låter de det påverka sitt yrkesutövande. De är förstås helt professionella och objektiva fattar du väl? :3freak

http://www.jmg.gu.se/digitalAssets/1369/1369226_journalist-2011-journalistboken-kap-13.pdf

Kolla bevakningsområde Politik/Samhälle. 61% kommunister och 19% såssar. Ny myser man uppe i Sunderbyn :dummer
Jag är inte rödgrön så även jag skulle kunna sitta och tjuta över snedfördelningen av partisympatier bland journalisterna. Men det gör jag inte, för det finns ingen doktrin som säger att man måste ha en viss politisk tillhörighet för att söka till journalisthögskolan. Om ni vill ha fler högerextremistiska journalister för att balansera upp är det väl bara för högerextremistiskt folk att bli journalister. Ett problem är väl att den genomsnittlige högerextremisten inte har betyg för att ta sig in, men räddningen är att man kan bli journalist utan formell utbildning. Drömmen, för er, skulle naturligtvis vara att man enbart tillät politiskt tillsatta journalister som rapporterade "sanningen så att vanligt folk begriper" helt befriad från flummig vänsterpropaganda. Eller har ni någon annan lösning?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Om ni vill ha fler högerextremistiska journalister för att balansera upp är det väl bara för högerextremistiskt folk att bli journalister. Ett problem är väl att den genomsnittlige högerextremisten inte har betyg för att ta sig in, men räddningen är att man kan bli journalist utan formell utbildning.

Så du erkänner att allt förutom mp, v och s är högerextremer i dina ögon? För vad vi diskuterade var ju huruvida journalisterna var nyliberala eller inte. Vilket Blöjräsern påstod. Jag vill inte ha högerextrema journalister och jag vill inte heller ha vänsterextrema journalister. Men visst, eftersom vi har vänsterextremer som jobbar i nyhetsmedia så kunde vi lika väl haft högerextrema.

Dock vad jag vill ha, och jag förmodar att en stor del av befolkningen också vill ha det, är en journalistkår med politiska åsikter som speglar folkets bättre. Det är väl det minsta man kan begära med den makt de faktiskt besitter.

Vare sig det är FOX eller SR så blir det patetiskt när politiska ytterkanter får styra hela agendan. I fallet SR är det desto värre egentligen eftersom det på pappret ska vara politiskt obunden radio som även finansieras via hela folket.

.
Eller har ni någon annan lösning?

Svårt med en lösning på detta då det verkar vara varenda vänstermupps dröm att söka sig till skola eller journalism. Det skulle väl i så fall vara att tidningarna/redaktionerna själva ser till att få in mer bredd för att ha objektivitet och trovärdighet och visa olika infallsvinklar.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Så du erkänner att allt förutom mp, v och s är högerextremer i dina ögon?
Eh, nä? I så fall skulle jag ha påstått att även jag är högerextremist, och det skulle ju vara knasigt.. Nu tror jag du med vilje tappade tråden där lite grann.

Svårt med en lösning på detta då det verkar vara varenda vänstermupps dröm att söka sig till skola eller journalism.
Vilket är deras fulla rätt precis som för alla andra.

Det skulle väl i så fall vara att tidningarna/redaktionerna själva ser till att få in mer bredd för att ha objektivitet och trovärdighet och visa olika infallsvinklar.
Ja vad gäller ansvariga utgivare och motsvarande är det en helt annan femma. De styr vad som publiceras och inte, det finns granskningsnämnder och annat men i slutändan är det utgivaren som avgör agendan. Där kanske man skulle kunna kräva lite större ansvar om än det skulle vara lite knasigt att styra publiceringen i tryckfrihetens Sverige. Men tack vare att vi lever i ett fritt land finns alla möjligheter att starta upp nya nyhetskanaler. Extremhögern har gjort detta, med en journalistik på högstadienivå som gett ordet propaganda en putslustig klang men övning ger färdighet.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Eh, nä? I så fall skulle jag ha påstått att även jag är högerextremist, och det skulle ju vara knasigt.. Nu tror jag du med vilje tappade tråden där lite grann.


Vilket är deras fulla rätt precis som för alla andra.

Ja vad gäller ansvariga utgivare och motsvarande är det en helt annan femma. De styr vad som publiceras och inte, det finns granskningsnämnder och annat men i slutändan är det utgivaren som avgör agendan. Där kanske man skulle kunna kräva lite större ansvar om än det skulle vara lite knasigt att styra publiceringen i tryckfrihetens Sverige. Men tack vare att vi lever i ett fritt land finns alla möjligheter att starta upp nya nyhetskanaler. Extremhögern har gjort detta, med en journalistik på högstadienivå som gett ordet propaganda en putslustig klang men övning ger färdighet.

Det är möjligt att du har röstat på ett annat parti än v/mp/s men dina åsikter talar för sig själva.

Granskningsnämnden fungerar inte vilket jag vet av egen erfarenhet.

Konstigt att de du kallar "högerextrema" media då är så provocerande för er på andra sidan. Innan "ni" hittar faktafel (eller för den delen stavfel/språkfel jämfört med hur det ser ut i vanliga pressen) på tex Avpixlat så ifrågasätter jag allt ni säger. Att de har en agenda är väl inget de hycklar med? De vill ta upp saker som inte passar in i (bevisat) vänstervridna vanliga.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Det är möjligt att du har röstat på ett annat parti än v/mp/s men dina åsikter talar för sig själva.
Blöjräsern hade visst rätt:
.. uppfattningen om att allt vid sidan av ren nazism är kommunism..

Konstigt att de du kallar "högerextrema" media då är så provocerande för er på andra sidan. Innan "ni" hittar faktafel (eller för den delen stavfel/språkfel jämfört med hur det ser ut i vanliga pressen) på tex Avpixlat så ifrågasätter jag allt ni säger. Att de har en agenda är väl inget de hycklar med? De vill ta upp saker som inte passar in i (bevisat) vänstervridna vanliga.
*Gäsp* Så länge man inte lider av aspberger så är det inte svårt att hitta vad som är fel med avpixlat.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Blöjräsern hade visst rätt:



*Gäsp* Så länge man inte lider av aspberger så är det inte svårt att hitta vad som är fel med avpixlat.

Hög nivå du ligger på nu. :tummenupp Att du skulle utveckla är väl för mycket begärt men stämmer det alltså att du anser Avpixlat vara vinklat (vilket i varje fall inte jag förnekar) men vår vanliga media är helt opartisk trots att 80% av samhällsjournalisterna är såssar eller kommunister? I så fall kan man ju undra vem som lider av Aspberger.

Jag kör din taktik då och deklarerar att jag röstade på Mp i förra valet. Så, nu kan du inte anklaga mig för att vara höger. :rofl Jävla sandlåda, haha.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Hög nivå du ligger på nu. :tummenupp Att du skulle utveckla är väl för mycket begärt men stämmer det alltså att du anser Avpixlat vara vinklat (vilket i varje fall inte jag förnekar) men vår vanliga media är helt opartisk trots att 80% av samhällsjournalisterna är såssar eller kommunister? I så fall kan man ju undra vem som lider av Aspberger.

Jag kör din taktik då och deklarerar att jag röstade på Mp i förra valet. Så, nu kan du inte anklaga mig för att vara höger. :rofl Jävla sandlåda, haha.
Herregud, att resonera med dig är som att försöka resonera med en P-automat. Nej det stämmer inte, och hur du kommer fram till det är lika oförklarligt som alla andra slutsatser du drar från vad folk skriver. Vad som är felet med avpixlat har blivit utrett en miljon gånger (men det publicerades aldrig på avpixlat så det missade du nog).

Men okej då, för att slippa ytterligare trams ger jag mig: Avpixlat är den ultimata källan till relevanta nyheter då de tydligen kan citera en källa rätt, och det är allt en journalist behöver kunna. Därför måste jag även helt okritiskt acceptera den samhällsbild avpixlat förmedlar, alla slutsatser jag läser där måste jag utan reflektion ta som den rätta och det som inte står där finns inte.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Herregud, att resonera med dig är som att försöka resonera med en P-automat.

Haha, detsamma hördu! :3freak

Nej det stämmer inte, och hur du kommer fram till det är lika oförklarligt ...

Är det? Av tidigare diskussioner med dig så har du dålig koll på vad du har skrivit, men det har du väl förträngt. Jag misstänker att vintermörkret i norr har påverkat ditt minne och allmänna omdöme och välbefinnande även denna gång.

Men okej då, för att slippa ytterligare trams ger jag mig: Avpixlat är den ultimata källan till relevanta nyheter då de tydligen kan citera en källa rätt, och det är allt en journalist behöver kunna. Därför måste jag även helt okritiskt acceptera den samhällsbild avpixlat förmedlar, alla slutsatser jag läser där måste jag utan reflektion ta som den rätta och det som inte står där finns inte.

Är det någon som har påstått det? Det är du som har vägrat erkänna att traditionell media är vinklad, undanhåller saker och låter sina politiska ståndpunkter påverka vad de skriver. Men nu har du ju skrivit att du visst tycker det så vad jiddrar du egentligen om? Kanske dags för dig att boka ett besök med Bonny också. För din schizofreni. Den kan inte vara nyttig.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Är det någon som har påstått det? Det är du som har vägrat erkänna att traditionell media är vinklad, undanhåller saker och låter sina politiska ståndpunkter påverka vad de skriver. Men nu har du ju skrivit att du visst tycker det så vad jiddrar du egentligen om? Kanske dags för dig att boka ett besök med Bonny också. För din schizofreni. Den kan inte vara nyttig.
Jag har inte diskuterat om traditionell media är vinklad, undanhåller saker och låter sina politiska ståndpunkter påverka vad de skriver eller inte, jag skrev inte ens om det nu men du lyckades hitta det i alla fall.

En teknisk fråga: Kör du med någon slags utnötningsteknik där du öser på med galna misstolkningar och påhitt tills folk inte längre orkar svara, och sen tycker du att du vunnit? I så fall, grattis, du har vunnit.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag har inte diskuterat om traditionell media är vinklad, undanhåller saker och låter sina politiska ståndpunkter påverka vad de skriver eller inte, jag skrev inte ens om det nu men du lyckades hitta det i alla fall.

Eftersom du så gärna raljerar över PK-maffian och därmed hånar de som anser att det finns en vänsterelit som sitter och tycker och styr så är det precis det du gör. "PK-eliten" är naturligtvis till största del vänstermedia.

Sen sitter du och ifrågasätter att folk tycker att det är felaktigt med 80-20% vänster/höger i media. Eller som du själv uttrycker det: Jag är inte rödgrön(Yea right) så även jag skulle kunna sitta och tjuta över snedfördelningen av partisympatier bland journalisterna. Men det gör jag inte, för det finns ingen doktrin som säger att man måste ha en viss politisk tillhörighet för att söka till journalisthögskolan.

Doktrin? Måste det finnas en doktrin för att man ska tycka att nåt är fel? Antingen har du ingen egen vilja eller så tycker du de facto att det är bra med snedfördelningen. Ingen människa utan en stark politisk röd färg kan tycka det är bra. Då är man sjuk i huvudet.

Så det är alldeles uppenbart var du står lille gubben. Sen får du säga vad du vill om att läsa mellan raderna eller vad du har uttryckt i specifika ordalag.

En teknisk fråga: Kör du med någon slags utnötningsteknik där du öser på med galna misstolkningar och påhitt tills folk inte längre orkar svara, och sen tycker du att du vunnit? I så fall, grattis, du har vunnit.

Vad svamlar du om? Tror du det här är nån slags partiledardebatt?

Men tack ändå!
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Jag har inte diskuterat om traditionell media är vinklad, undanhåller saker och låter sina politiska ståndpunkter påverka vad de skriver eller inte, jag skrev inte ens om det nu men du lyckades hitta det i alla fall.

En teknisk fråga: Kör du med någon slags utnötningsteknik där du öser på med galna misstolkningar och påhitt tills folk inte längre orkar svara, och sen tycker du att du vunnit? I så fall, grattis, du har vunnit.

Avpixlat: de personer som driver denna sida har en tydlig agenda. Agendan syns på många platser i Europa. De avskyr muslimer. Självklart är deras rapportering extremt vinklad. Men att de ständigt skulle sprida lögner är befängt.

Traditionell media: Det är inget nytt att mångkulturen har varit elefanten i rummet de senaste 25 åren. Sen ser jag det som ganska intressant att journalister söker sig till vänsterkanten. Det hade varit kul att se hur agendan på journalisthögskolan ser ut.

Att SVT kallar sig neutrala är helt befängt. Vänsterflummet lyser igenom att ingen kan missa det.

Nej roten till samhällets problem är att vi har en extremt stor stat. Detta är ingen unikt för Sverige. Som det är idag styr staten människorna. Inte tvärtom.

Hade godhjärtade människor suttit i Riksdagen hade det kanske inte varit ett lika stort problem.

Sen kan man skylla alla problem på staten. Men faktum är att det är folket som valt dessa och kan därför inte skylla på några än sig själva. Förvuxna barn kan beskriva den största delen av dagens generation.

"Dictatorship naturally arises out of democracy, and the most aggravated form of tyranny and slavery out of the most extreme liberty." - Platon
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En väldigt bra anledning till att rösta på Sverigedemokraterna är att ju större de blir, desto mer kommer de övriga partierna åtminstone börja fundera på att genomföra efterlängtade förändringar, dvs stjäla SD's idéer.

Förra veckan var det fiaskot kring det påstådda försörjningskravet, som omfattar 1% av invandrarna, och denna vecka är det att skärpa straffen en (pytteliten) smula.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/m-vill-slopa-straffrabatt-for-unga_7814516.svd

Heja Borgarna, stjäl mer! Samarbeta mer! :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag är egentligen glad att folk röstar på SD, tänk vad många tillfällen till skratt vi hade missat om vi inte hade haft pajaspartiet i vår riksdag: http://expo.se/2013/sd-politiker-antastade-kvinna-pa-badhus_5612.html

I de vatten SD är och fiskar hittar man inte de listigaste gäddorna direkt, och det avspeglas på deras representanter.
Haha, men vafan, finns det så ont om hyfsat fungerande människor i det partiet så dom inte har något val eller.:dummer
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Kära Lule-bo sluta sitt och gör bort dig med ditt svammel på Sporthoj.com.

Så du tycker att SD är ett parti som för en sund politik och ställer dig bakom deras representanters uppförande? Om inte, ja även om så är fallet, får du gärna precisera vart jag gjort mig skyldig till "svammel" och bidra med lite mer än lite dryghet.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det är väl egentligen inte så konstigt att det är mestadels kufar som ställer upp på vallistorna för SD, tack vare den automatiska naziststämpeln håller sig de allra flesta sympatisörer med annat än korngröt i skallen bakom kulisserna...
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
"Jag är ju en sådan vänlig människa så jag klappade henne på bröstet. Hon hade väldigt stora bröst och det ser ju jag, så jag klappar en gång till på bröstet för att de är så stora"

:rofl:rofl Vilken jävla tjomme!

Men man undrar ju hur kommer detta fram? Sitter verkligen någon och granskar alla ersättare på kommunnivå i alla politiska partier? Knappast. Sen är det ju förstås så som nämns att det är en viss typ av människor som inte har lika mycket att förlora i anseende som väljer att företräda SD.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Det roligaste är att det är vänsterextrema Expo som får allt för mycket pengar ska arbete mot rasism, istället arbetar mot just SD.

Förövrigt ser jag detta som totalt ointressant.

Fann inte Aftonbladet det här som nyhetsvärde?

Edit: Hur fick Expo reda på detta? Låter nästan som de för register över politiska motståndare.

Edit2: Jo det verkar stämma. Expo har tillgång till Piscatus som på ett enkelt sätt kan söka efter diverse domstolsbeslut m.m. Skrämmande vilken koll dessa personer kan ha över andra människor. Expo och AFA, tillsammans håller dem koll på människor med andra åsikter än de etablerade.
 
Last edited:
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top