Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Någon som inte genomskådat #Metoo kampanjen ännu?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Det sjukaste med den där kampanjen tycker jag är alla snubbar som går ut med #Iam och proklamerar att de minsann är en del av problemet och att de minsann antastat kvinnor i sina dagar som om det vore något att vara stolt över. Och så får de beröm, hurrarop och hyllningar av en jävla massa feminister som tycker att det är såååå modigt och starkt att de vågar erkänna... Vet man med sig att man är en del av problemet så kanske man ska göra något åt det istället för att hoppa upp på en jävligt hög häst och rida på vågen för att vinna billigt beröm av sinnesförvridna vänsterfeminister?? Det som utspelar sig i en del kommentarsfält är fan helt bisarrt, en kille stoltserar med att han mycket väl vet att han är en del av problemet och får beröm för detta medan en annan kille säger ungefär att han inte alls känner igen sig i detta varpå han obönhärligen buas ut och beskylls för att ha bristande insikt och självkännedom... När fan gick samhället över till att berömma brottslingar och beskylla oskyldiga egentligen??

Vad skevt det vore om vi behandlade alla brottsformer på det här sättet...

Person A: Det är verkligen bra att anhöriga till mördade och de som blivit utsatta för mordförsök talar ut om vad de gått igenom. Verkligen viktigt att samhällsdebatten lyfts. Jag har också mördat. Det är skämmigt som fan, men man fostras liksom till det. Samhällsklimatet och machokulturen föder mordkulturen, man kommer liksom inte undan. Alla män bidrar till mordkulturen, vare sig de är medvetna om det eller inte #Iam

Person B: Åh så himla modigt och fint av dig att gå ut med det och vara ärlig med vad du gjort, det är verkligen viktigt att gärningsmännen står för vad de gjort och lyfter frågan så att vi kan komma till rätta med problemen. All heder åt dig, fina fina du <3

Person C: Alltså, jag känner inte igen mig i det som A skriver. Jag har faktiskt inte mördat någon, det finns faktiskt skötsamma män också. Så tala gärna för dig själv.

Person B: Äckliga jävla mansjävel, du är minsann lika skyldig som A! Du bidrar till mordkulturen bara genom att vara man, kom inte här och försök spela oskyldig. Det handlar om offren nu, sluta ta fokus från dem! Svin!

Person A: Ja alltså, om du känner dig oskyldig så är det ju bra. Då behöver du kanske inte ta åt dig. Men jag hävdar ändå att du bidrar till mordkulturen. Du har säkert huggit någon med kniv någon gång, sådär omedvetet på skämt liksom. Du menade inte att döda någon, men det hände. Alla gör det. Alla män gör det. Jag vet, för jag har gjort det.

Person B: Precis! Lyssna på mördaren, han vet nog mer än du om detta, han har ju erfarenhet och han vågar stå för det! Vi behöver fler som han! Gå och självdö, jävla machomördarmansjävel.

... :rolleyes:
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det är väl det gamla vanliga: Utmåla kvinnor som offer och vita män som roten till allt ont.
Nja. Snarare relativisering. Självutnämnda feminister som begår övergrepp (Virtanen, Helin, Ismail, Guillou osv) är egentligen goda eftersom de är vänster. De kan ju inte rå för att de är män och därmed tvungna att tafsa.
 

Smagatusk

Guest
Det sjukaste med den där kampanjen tycker jag är alla snubbar som går ut med #Iam och proklamerar att de minsann är en del av problemet och att de minsann antastat kvinnor i sina dagar som om det vore något att vara stolt över. Och så får de beröm, hurrarop och hyllningar av en jävla massa feminister som tycker att det är såååå modigt och starkt att de vågar erkänna.

Så upplever ju inte jag det. ALLS! Snarare att alla feminister anklagar dessa män att ta fokus från #metoo-kampanjen.

"Varför ska allt handla om er män!?"
"Nu har vi nåt fint på gång här, och sen kommer ni män och får det att handla om ER!!!"
"Alla ondisar vill få en klapp på axeln för något ni gjort fel!"

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ye3xJ/det-ar-inte-alls-synd-om-er-angerfulla-man
 

Smagatusk

Guest
Nja. Snarare relativisering. Självutnämnda feminister som begår övergrepp (Virtanen, Helin, Ismail, Guillou osv) är egentligen goda eftersom de är vänster. De kan ju inte rå för att de är män och därmed tvungna att tafsa.

Har missat Helin, Ismail och Gulli-Joe. Kan du länka?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
https://twitter.com/pjjonasson/status/922227850287177728

https://pjjonasson.files.wordpress...._bland_man_fodda_i_sverige_och_i_utlandet.pdf


Kortfattad bakgrund:
Undersökningen är ett gensvar på regeringens vägran att ge BRÅ i uppdrag att ta fram officiell, aktuell statistik över invandrares brottslighet. Den genomfördes under maj-september 2017 och omfattar drygt fyra tusen fällande domar. Gärningsmäns härkomst har kartlagts grundligt genom offentliga uppgifter.

Källdata:
Källdata finns tillgänglig i dels ursprungsformatet OpenOffice Calc (Alternativ), dels som oformatterad tabbad textfil (Alternativ) för import i annat program. Domarna kan laddas ner här (7z, 1,9 Gb).


bBMtgQY.png


JNJysVj.png
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Så upplever ju inte jag det. ALLS! Snarare att alla feminister anklagar dessa män att ta fokus från #metoo-kampanjen.

"Varför ska allt handla om er män!?"
"Nu har vi nåt fint på gång här, och sen kommer ni män och får det att handla om ER!!!"
"Alla ondisar vill få en klapp på axeln för något ni gjort fel!"

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ye3xJ/det-ar-inte-alls-synd-om-er-angerfulla-man

Jag har sett det där beteendet också, fast inte i samband med att män använt gärningsmannataggen utan offertaggen. Män som går ut med att de blivit utsatta har jag sett bli fullständigt utbuade av feminister som tycker att "sluta ta fokus från kvinnliga offer, vi diskuterar mäns våld mot kvinnor här och inget annat!"... Fick själv smaka på det när jag för en tid sedan gav mig in i en diskussion om brottsofferstöd. Jag ifrågasatte det faktum att många av de stödgrupper och den hjälp som finns att få riktar sig nästan uteslutande till kvinnor som utsätts för mäns våld, trots att den största gruppen som drabbas av mäns våld faktiskt är unga män. Jag är och var själv just ung och man när jag blev utsatt. Men det fick man absolut inte påtala för då tog man fokus från de kvinnliga offren och det ena med det femte.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Regeringen öppnar för ett förslag om höjd pensionsålder redan före valet nästa år.

...

Förändringarna som dryftas är blanda annat att den tidigaste pensionsåldern ska höjas från 61 till 63 år och att arbetsgivare inte ska kunna säga upp anställda förrän de fyllt 69 år. För närvarande slutar Las, lagen om anställningsskydd, att gälla när man fyller 67 år.

Härligt. Arbete ger frihet.

https://www.di.se/nyheter/regeringen-flaggar-for-hojd-pensionsalder/
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vi skulle rädda pensionerna, vi borde väl då kunna sänka pensionsåldern?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Alt 1.
Ren jävla idioti.

Alt 2.
Fredens religion, inget att oroa sig för - finns inget som helst samband mellan islam och läget i mellanöstern.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top