Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag å min sida vill neka samtliga olämpliga, oavsett religion, ras, kultur, etnicitet e.t.c. samtidigt som jag är för en ganska stor (inte orimligt stor) invandring av lämpliga människor oavsett religion, ras, kultur, etnicitet e.t.c.

Det här har jag redan skrivit men nu skriver jag det igen: Vi klarar inte av att sålla dom lämpliga från dom olämpliga så därför tycker jag att vi ska stänga dörren för alla. Dom flesta har ändå inget här att göra så det är ingen större skada skedd.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
En kommunanställd man som sitter i ledningen för en moské i Eskilstuna har delat och positivt kommenterat ett klipp som visar när en lastbil kör över en grupp militärer i Jerusalem. Fyra personer dödades i attacken och ett tjugotal skadades i det som av Israel betecknas som en terrorattack.

Mannen delade klippet samma dag som attacken inträffade och lade till en smileysymbol med texten "feeling satisfied" och skrev kommentaren "Allahu Akbar" som betyder Gud är större, rapporterar P4 Sörmland.

– Jag blir bestört när jag ser att företrädare för moskéer gillar och sprider propaganda för terrorhandlingar, säger Isak Reichel, generalsekreterare i Judiska centralrådet i Sverige, till SR.

Mannen som delat inlägget tycker inte att det är fel. I en skriftlig kommentar hänvisar han till yttrandefriheten. Han anser att filmklippet visar en krigshandling och att det inte är så konstigt att soldater dödas i krig.

Inte heller personens chefer på kommunen har någon invändning mot delningen.

LÄS ÄVEN
https://www.svd.se/kommunanstalld-skrev-positivt-om-attack-i-israel/om/sverige
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Helt jäkla absurt. Jag har sett klippet och det skulle likaväl kunnat vara civila människor vid en busshållplats.
Att de "råkar" ha uniform på sig gör inte det hela till något jäkla krig.

Hoppas verkligen individen får sparken. Inte förvånande, men man får hoppas att flera vaknar upp till vilka sjuka åsikter och värderingar många människor har. Han kunde likaväl (och antagligen!?) hyllat terrordådet på Drottninggatan eller i Manchester...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Helt jäkla absurt. Jag har sett klippet och det skulle likaväl kunnat vara civila människor vid en busshållplats.
Att de "råkar" ha uniform på sig gör inte det hela till något jäkla krig.

Hoppas verkligen individen får sparken. Inte förvånande, men man får hoppas att flera vaknar upp till vilka sjuka åsikter och värderingar många människor har. Han kunde likaväl (och antagligen!?) hyllat terrordådet på Drottninggatan eller i Manchester...

Jag tror att många i kommunhuset hyser en likartad åsikt som han gör, så länge det är judar som blir mördade. Blir han sparkad är det enbart ifall tillräckligt många opponerar sig.

Sen var det ju nya beväringar som låg i lumpen som blev nermejade, att spånet kallar dessa soldater är bara för att efter påtryckning komma med en ursäkt. Han ser det säkert som ett krig, ett krig mot alla otrogna, så han har knappast fel ur sin synpunkt.:huvet
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Helt jäkla absurt. Jag har sett klippet och det skulle likaväl kunnat vara civila människor vid en busshållplats.
Att de "råkar" ha uniform på sig gör inte det hela till något jäkla krig.

Hoppas verkligen individen får sparken. Inte förvånande, men man får hoppas att flera vaknar upp till vilka sjuka åsikter och värderingar många människor har. Han kunde likaväl (och antagligen!?) hyllat terrordådet på Drottninggatan eller i Manchester...

Vad jag kunnat läsa mig till så skedde attacken på ett känt turiststråk, och soldaterna som blev överkörda skulle precis gå på en buss. Tycker det låter mer som att de var på leave än att de befann sig i en krigssituation, det hade definitivt lika gärna kunnat röra sig om turister/civila människor från någon annan yrkeskategori än just soldater. Absolut fullt möjligt att attentatsmannen siktade just på denna grupp människor på grund av uniformen de bar, men att som den här kommunanställda snubben säga att "soldater dör i krig, inget konstigt" är inte så lite puckat i den här situationen. Det här är inte kombattanter som dödar varandra, det är ett rent terrordåd. Och så går människan och gillar det... Idiot.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nerringd, JO-anmäld och mejlbombad
JUNI 15, 2017 TEXT: MATS HOLM
Myndigheten för samhällsskydd fortsätter inte påbörjad studie om muslimska brödraskapet i Sverige.
Spridda telefonsamtal började komma in till Myndigheten för Samhällsskydd och beredskap, MSB, i månadsskiftet februari–mars. Samtalen var först inte så många, men kolleger på olika nivåer i myndigheten upptäckte när de stämde av med varandra att frågorna var likartade.
Det rörde sig om privatpersoner och organisationer som hörde av sig. Dels ville de ifrågasätta en rapport som myndigheten lagt ut på sin webbplats. Dels krävde de information om medarbetare som beställt rapporten, med repliker som: »Kan ni berätta om cv på den gubben?«.
–?Vi blev förvånade över att en studie som låg insprängd bland allt annat material på vår hemsida blev uppmärksammad så snabbt, berättar Anneli Bergholm Söder, chef på MBS:s operativa avdelning.
Rapporten var en av myndigheten beställd förstudie med titeln »Muslimska brödraskapet i Sverige«. Författare var terrorforskaren Magnus Norell. Tillsammans med docenten Aje Carlbom och Pierre Durami, före detta medlem i Muslimska brödraskapet, hade han ägnat fyra veckor åt att sammanställa den internationella forskningens slutsatser, och koppla ihop med bilden av vad man kände till om brödraskapet i Sverige.
Rapporten var, upplyste författarna, att betrakta som »ett första försök att formulera en sammanhållen kunskapsöversikt av rörelsens europeiska och svenska aktivister.«
Litteraturlistan var tre sidor lång.
Bakgrunden till MBS:s beställning var att den svenska grenen var tämligen outforskad. Forskarna påminde om att de slutsatser de i detta skede drog där var summariska och generaliserade »för att passa formatet. Det återstår att fördjupa studiet empiriskt och teoretiskt«.
I sammanställningen kunde man läsa att flera stora muslimska organisationer i Sverige håller på att bygga upp ett parallellt samhälle och är kopplade till den islamistiska rörelsen Muslimska brödraskapet, och att organisationen Sveriges unga muslimer är helt styrd av brödraskapet.
Även Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, har pekat på just kopplingen mellan Sveriges unga muslimer och Muslimska brödraskapet. Strax före nyår förra året beslutade man därför att dra in det statliga bidraget till Sveriges unga muslimer, som enligt MUCF vid olika tillfällen och sammanhang pekats ut som en miljö »där det förekommer individer som inte respekterar demokratins idéer, inklusive principen om jämställdhet och förbud mot diskriminering«.
knappt en vecka efter att Norells rapport publicerats skrev 22 forskare – bland andra Mattias Gardell, professor vid centrum för mångvetenskaplig forskning om rasism vid Uppsala universitet, och religionsvetaren Jan Hjärpe – en debattartikel som framförde åsikten att källor saknades för Norells påståenden om Muslimska brödraskapet. Norell svarade i SVT Nyheter:
–?Har de rökt på innan de läst det? Det är ju bara att läsa rapporten! Om någon inte accepterar det här så kan jag inte göra så mycket åt det. Det är ju liksom belagt.
Till MSB blev telefonsamtalen snabbt fler. Personal överöstes med samma sorts frågor och resonemang som de första dagarna.
–?Man ville ha cv på medarbetare, och veta vilka som jobbade med forskarna, berättar Anneli Bergholm Söder. Vi kan inte alltid berätta vem som jobbar med vad. Det är i sig inte heller väsentligt eftersom det är myndigheten som står bakom beställningen, men vi gjorde vad vi kunde för att tillmötesgå dem som ringde. Vi är en myndighet som bland annat bygger kunskap på områden som hotar målen för rikets säkerhet. I det här fallet grundläggande värden som demokrati och mänskliga fri- och rättigheter. Vi insåg snart att det inte går att bemöta aggressiva samtal i telefon om islamofobi med privatpersoner.
På sin Webbplats påminde MSB om sitt uppdrag, att inom det egna ansvarsområdet ha en god förmåga »att identifiera och möta informationspåverkan och annan spridning av vilseledande information riktad mot Sverige«.
Man skrev att det i?dag saknas information om den informationspåverkan som bedrivs från islamistiska aktörer i den svenska kontexten, och att det därför är svårt för MSB och andra ansvariga att bedöma samhällets sårbarhet för sådan påverkan. Man upplyste om att förstudien »Muslimska brödraskapet i Sverige« hade som syfte att belysa just fenomenet islamistisk påverkan, och om att man beställt och finansierat Norells studie och att det, som alltid, var författarna, inte myndigheten som stod bakom slutsatserna.
–?Vi fick tillsätta väldigt mycket resurser för att se till att alla fick svar på sina frågor. Det ska vi göra. Men det här var en form av frågor som var svåra att svara på. Så för att freda tjänstemännen från påhopp och aggressiva utfall valde vi att i stället svara på skriftliga frågor, så att vi kunde systematisera frågorna, berättar Anneli Bergholm Söder.
Mejl med begäran om handlingar inkom. Fokus har begärt ut dem och av de 140 mejlen är ungefär 40 uppmuntrande tillrop och tack för en bra rapport, medan större delen är specifika frågor och synpunkter.
»Jag vill ha (NN:s) samt (NN:s) mejlväxling med Magnus Norell samt Aje Carlbom«, skrev en privatperson och konstaterade att myndigheten tycktes ha uppfattningen att »bidragstagande svenska muslimska organisationer« ville återupprätta ett utopiskt kalifat. »Jag skulle vilja ha underlaget som myndigheten har haft för att bilda sig den uppfattningen.«
MSB gick igenom reglerna i sekretesslagen och skickade i väg de uppgifter man kunde, och meddelade att någon mejlväxling mellan Norell och Carlbom inte fanns. Privatpersonen svarade med att det var »kränkande« att påstå att etablerade projektfinansierade organisationer hotade liv, hälsa och grundläggande värden, om belägg saknades.
En annan skrev att Myndigheten för samhällsskydd och beredskap genom att publicera Norells förstudie »förringar islamofobin i samhället och sprider islamofobiska teorier som infiltrerar samhällsinstitutioner.«
Mejlströmmen fortsatte. Handlingar begärdes, handlingar skickades. »Tack för svar«, står det i ett mejl. »Som ni säkert förstår väcker ert svar fler frågor.«
Brevskrivaren fortsatte. »Ni har skickat förfrågan om anbud till tre organisationer. Ni måste då också ha fått svar från dessa??… »Jag vill att ni mejlar anbudsförfrågan och de svar ni fått«.
Ordföranden för Sveriges unga muslimer skrev ett mejl med 15 frågor av typen: »Hur valde ni ut författarna?«, »Anser ni att rapporten bygger på rasistiska konspirationsteorier«, »Anser ni att islamofobi existerar?« var några. »Vänligen skicka all mejlkorrespondens som skett mellan MSB och författarna (Aje, Magnus och Pierre)«.
En privatperson skrev, fick svar, skrev igen, fick nytt svar, men tredje gången kom inte myndighetstjänstemannens »återkoppling« snabbt nog. »Under mina samtal med??… så vägrade hon vara tillmötesgående??…«, skrev privatpersonen. Dessutom blev myndigheten JO-anmäld för att den inte kopplade samtal till en tjänstemans telefon, utan bad om skriftliga frågor.
I flera mejl varvas efterfrågan på specifika handlingar med generella omdömen om MSB som myndighet. »Att MSB skulle vara Trumps förlängda arm i Sverige, redan innan SD fått inflytande i regeringen, känns fruktansvärt – och oväntat.«
Från vänster, Magnus Norell och Anneli Bergh
Från vänster, Magnus Norell och Anneli Bergh
Är MSB utsatt för en form av informationspåverkan som man själv är satt att bekämpa?
–?Jag gör inga analyser och drar inga slutsatser. Men jag har jobbat i staten i drygt 30 år och aldrig varit med om något liknande, säger Anneli Bergholm Söder.
Magnus Norell:
–?Det här gör de för att vi inte ska få fortsätta. De som ringer och mejlar vill påverka beslutsfattare och få tyst på den här sortens forskning. Det är en känd strategi även om det är första gången det händer i Sverige.
Anneli Bergholm Söder säger att myndigheten ska gå vidare med kunskapshöjande åtgärder om islamistisk informationspåverkan.
Men Magnus Norell fick på onsdagskvällen besked att MSB:s generaldirektör sagt nej till en fortsättning på rapporten om muslimska brödraskapet. Motiveringen, fick Norell veta, var "allt bråk" kring rapporten.
MSB:s generaldirektör Nils Svartz meddelade Fokus via en sekreterare att han inte var tillgänglig för en kommentar under hela torsdagen. Anneli Bergholm Söder bekräftar att MSB inte kommer att gå vidare med Norells rapport.
– Den är avslutad.
Riskerar ni inte att ett sådant beslut kan tolkas som att kampanjen mot MSB och den beställda rapportens författare gav resultat?
– Nej. Vi kommer att fortsätta undersöka islamisk extremism, men i stället för att fortsätta med Norells studie gör vi nya utläggningar.
https://www.fokus.se/2017/06/nerringd-jo-anmald-och-mejlbombad/
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Järvaveckan - Jimmie Åkesson

https://www.svtplay.se/video/14045247/jarvaveckan/jarvaveckan-jimmie-akesson-sd?info=visa

Supersummering:
Åkesson säger inget rasistiskt, påpekar återigen att det handlar om goda människor vs. onda människor.
Att även när/om han får bestämma allt i Sverige så kommer invandring fortfarande finnas. Den har alltid funnits, kommer alltid att finnas, men den får och kan inte vara ansvarslös.

Han tvingas avbryta två gånger p.g.a. anti-demokrater som skriker och förstör, men polisen är snabbt på plats och avvisar dem, gött!

SVTs personal är trångsynta, usla journalister och tydligt SD-motståndare/hatare....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Järvaveckan - Jimmie Åkesson

https://www.svtplay.se/video/14045247/jarvaveckan/jarvaveckan-jimmie-akesson-sd?info=visa

Supersummering:
Åkesson säger inget rasistiskt, påpekar återigen att det handlar om goda människor vs. onda människor.
Att även när/om han får bestämma allt i Sverige så kommer invandring fortfarande finnas. Den har alltid funnits, kommer alltid att finnas, men den får och kan inte vara ansvarslös.

Han tvingas avbryta två gånger p.g.a. anti-demokrater som skriker och förstör, men polisen är snabbt på plats och avvisar dem, gött!

SVTs personal är trångsynta, usla journalister och tydligt SD-motståndare/hatare....
Å andra sidan, SVT skickar ut push nyhet om det och live stavar streamar. Chansen för det 2011?

Man får glädjas i det lilla

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
DCoW8HhWAAIu4K-.jpg


DCoW849XoAARWWd.jpg


Jag är så trött på sån här skit, hur i helvete är vårt rättssystem och samhälle uppbyggt?
En arbetsgivare gjorde fel för för fem år sedan, tack och hej, FUCK YOU till en laglig, duktig medborgare och skattebetalare med jobb, bostad, familj och hela sitt liv här.

Fem jävla vidriga ursäkter till människor gruppvåldtar en liten pojke, och enligt statistik är minst tre av dem vuxna men ljugit om deras ålder men migrationsverket tror dem rakt av (antagligen ljög de alla fem om sin ålder...) och det känns som att bland det första vårt rättssystem gör är att garantera att de inte ska behöva bli utvisade...

:zpy

Och det här är varken första eller sista gången heller man får läsa om sådan här jävla orättvis skit.
VEM GYNNAS AV DET HÄR!? VAD FAN ÄR DET FÖR TANKEBANOR SOM PÅGÅR BAKOM DESSA BESLUT?
ÄR LÖFVEN, VÄNSTERN, MILJÖPARTIET, YASRI KHAN, KAPLAN NÖJDA OM DENNA UTVECKLING?...

I don't fucking get it...
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Nu är Åkesson För invandring :gråta:zpy:gnissla:dummer

Har alltid funnits och kommer alltid att finnas.

Förhoppningsvis kan det dock vändas till något ansvarstagande och därmed i princip till största del handla om arbetskraftsinvandring (främst från västerländska och asiatiska länder, folk med kompetens och vettiga värderingar som inte krockar med våra) och en liten dos asyl, där man screenar folk i närområdet/grannländerna till krisområdet.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har alltid funnits och kommer alltid att finnas.

Förhoppningsvis kan det dock vändas till något ansvarstagande och därmed i princip till största del handla om arbetskraftsinvandring (främst från västerländska och asiatiska länder, folk med kompetens och vettiga värderingar som inte krockar med våra) och en liten dos asyl, där man screenar folk i närområdet/grannländerna till krisområdet.

Tror verkligen Sverige skulle må bra av invandring från länder med stark arbetskultur. Tänk om vi kunde öka förädlingen av alla naturresurser som idag exporteras! Och om vi sänkte inkomstskatten så vi kunde attrahera starkare ledarskapstalang...

När man följer Sverige på distans så är det lätt att bli bekymrad över utvecklingen. Det är möjligt att det inte är så illa som man tror och att man ser verkligheten genom ett filter som MSM och SJW på Facebook producerat.

Samtidigt kan jag inte annat än få ont i magen när man tänker på utvecklingen och hur landet förändrats det sista decenniet.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Vilka övergrepp sker på de “ensamkommande”? Har vi lärt något?

Jag fruktar att dessa notiser bara är toppen av ett isberg. De inifrånberättelser jag fått av bekanta som arbetar med ensamkommande är djupt oroande. Jag har hört talas om inte mindre än tre fall där en (kvinnlig) anställd sagt upp sig efter att ha gift sig med och/eller flyttat ihop med en av de unga män som hon mött i sitt arbete på ett HVB-hem. Flera har berättat om sexuella relationer mellan boende och anställda.

”Det är rena rama bordeller”, som en bekant uttryckte det. Värst är det, enligt flera uppgifter, på de privata boendena. Detta är naturligtvis blott anekdoter, som ingen jag talat med är beredd att bekräfta och fronta med sitt namn – men jag har hört tillräckligt många berättelser med liknande innehåll för att misstänka att det ligger någon form av sanning bakom berättelserna om sexuella relationer mellan ensamkommande pojkar/unga män och anställda, ofta medelålders kvinnor.

Trist att vi skattebetalare ska vara tvungna att betala för batikhäxornas bordeller.

https://ledarsidorna.se/2017/06/vilka-overgrepp-sker-pa-de-ensamkommande-har-vi-lart-nagot/
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"– Sharaflös brud! Hon skulle sänka hennes familjs rykte med sina porrliknande videos på nätet. Hon kommer från en religiös familj, hennes bror sägs ha varnat henne sen tidigare men hon lyssnade inte så han ströp henne till döds. Walla hon förtjänar det! kommenterar 18-årige Mohammed från Malmö nyheten om hedersmordet.
Kommentaren har gillats 18 gånger.

– Hon skämde ut hela deras familj. För vad yani? För några likes. Tffou på henne, skriver 20-årige Mehmet från Gävle.
– Eller hur. Förnedrade familjen. Rättfärdighet i sitt esse! skriver 26-årige Adnan från Sigtuna kommun.

– Till er alla som tycker vi e svin som skulle döda vår egen dotter/syster ifall dem begick horeri i hög grad. Ni måste förstå att konsekvenser existerar. /.../ Denna brud dog av sina konsekvenser, dvs hon dog pga sina EGNA handlingar, skriver 20-årige Aalim från Stockholm och skriver senare att han skulle göra det samma mot sina egna barn.
"

Källa: http://www.gp.se/nyheter/göteborg/här-stöder-svenska-ungdomar-hedersvåld-helt-öppet-1.3669800

Äsch, dessa individer kommer säkerligen få svenska vettiga värderingar de sista 1-5 åren de har kvar i grundskolan eller kanske senare under gymnasiet... eller mest troligen aldrig...
Åh va bra det går för Sverige...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top