Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Eftersom tråden heter: "varför röstar folk på sd" så kan ju en av anledningarna till det vara just sådana hör "incidenter", mussarna verkar ha satt detta i system då dom vet att pengar ramlar ner från himlen så fort dom hänvisar till sin (skit)religion, problemt blir dock att att denna grupp av människor blir fullständigt oanställbara då ingen svensk arbetsgivare ens vågar ta i dom med tång med risk för att bli anklagad för både det ena och det andra med hänvisning till religionen och därmed riskerar att bli "stämd" och i längden missgynnar det ju självklart även mig och många andra andragenerations-barn då många sorterar in oss i samma fack som de här parasiterna, att jag är född och uppvuxen i det här landet, pratar perfekt svenska, ser tom mer svensk ut än svenskarna själva, sköter mig, arbetar och försöker att göra rätt för mig varje dag spelar ingen roll då jag inte heter johansson! Jag kan tänka mig att många andragenarationens invandrarbarn lägger sin röst på sd, dom stjälper inte bara sig själva, dom tar även med sig "oss" i fallet tyvärr:död
Håller med dej helt
 

Buddas

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2014
Ort
Sverige
Hoj
Letar
Tänker inte gå i polemik utan vill bara klargöra varför jag röstar på SD. Gör det eftersom dagens invandrings- och assimileringspolitik är käpprätt åt helvete. Vill ha tillbaka det Sverige jag en gång levde i.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vill ha tillbaka det Sverige jag en gång levde i.

Jisses! Hur många tusen år är Du?

"DNA visar att folkgruppen svenskar härstammar från de invandrade bönderna snarare än från jägarna. Bönderna hade rötter i Anatolien i nuvarande Turkiet, och hade spritt sig över stora delar av Europa."
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
assimileringspolitik är käpprätt åt helvete.

Jag är tveksam om det överhuvudtaget bedrivs någon sådan politik idag:va

Det är iofs fullt möjligt (dock väldigt ensamma) och säkert helt i SD:s linje att de vill att det ska bedrivas/införas en assimileringspolitik!
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
De röstar på SD därför att de anser sig orättvist behandlade, de ser hur Omar får hjälp och stöd av samhället men inte Kalle, hur invandrarungdomar höjs till skyarna av lokaltidningarna som de som skall rädda bygden medan de "egna" ungdomarna med några undantag inte är vatten värda. När de frågar varför det är så, får de mumlande otydliga svar. Deras uppfattning om att det inte går rätt till kan vara felaktig men det spelar ingen roll för det är så de upplever sin verklighet.

Jag röstar inte SD men man måste inte vara fil. dr. i sociologi eller psykologi för att se mekanismerna bakom.

Jag har sett samma fenomen mellan grupper där enbart svenskar varit inblandade. Att höja grupp A till skyarna medan man ignorerar grupp B är ett stensäkert sätt att skapa motsättningar oavsett om det gäller arbetsplatsen, det lilla samhället eller samhället i stort.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad har Sd med svp nu igen?

Förslagsvis att SD och Svp vardera har mer nationalistisk ideologi än de övriga partierna tillsammans.

Nå, vad tycker ni om att en gymnasiechef i Nässjö välkomnar svenskarnas parti med nazistisk och nationalistisk ideologi välkomna att presentera sin politik i skolan som andra partier inför årets val?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Förslagsvis att SD och Svp vardera har mer nationalistisk ideologi än de övriga partierna tillsammans.

Nå, vad tycker ni om att en gymnasiechef i Nässjö välkomnar svenskarnas parti med nazistisk och nationalistisk ideologi välkomna att presentera sin politik i skolan som andra partier inför årets val?

Får en komma måste alla få komma, det kallas demokrati, du vet det där jobbiga.:tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Får en komma måste alla få komma, det kallas demokrati, du vet det där jobbiga.:tummenupp

Okej. Rätt eller fel Du tycker att det är en demokratisk rättighet för våra partier att bl.a sprida nazistiska åsikter i våra skolor.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Okej. Rätt eller fel Du tycker att det är en demokratisk rättighet för våra partier att bl.a sprida nazistiska åsikter i våra skolor.

Ja, så länge det inte strider mot lagen.

Du vet, demokrati osv.

Sen som förälder skulle jag hållt ungarna hemma, eller lärt dom kasta ägg, men det är en annan sak.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hur avgör man det då?

Det är väl domstolens sak, inte din?

Lättast är väl att spela in och lämna den med en anmälan till polisen, det enda dom kan falla på är hets mot folkgrupp, finns ingen lag mot idiotisk politik.

Vilket är tur för en hel del politiker.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tog de imbecilla ja/nej-frågorna verkligen slut där eller var det en happy ending på G? :confused:
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
SD:s andre vice ordförande Carina Herrstedt tycker man är olämplig för att ha ett jobb som brandmän och sjuksköterskor om man inte kan acceptera att folk har olika åsikter. Vänta nu!

SD förespråkar ju assimileringspolitik, en politik vars syfte är att med tvång sudda ut invandrares historia, kultur och religion etc.

Hur var det nu SD:s andre vice ordförande Carina Herrstedt uttryckte sig acceptera att folk har olika åsikter.

Det är tydligt att rätten till olikhet ska gälla när det passar SD och Åkesson specifikt :fakta

http://www.sydsvenskan.se/sverige/c...-vardpersonal-borde-tvingas-att-se-sig-om-ef/
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det låter ungefär lika insiktsfullt som" Vi gillar olika(bara det inte är Sd, då är hat ok)".
What goes around....
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top