Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tro fan att de rätt enkla instruktionerna misslyckades :D

Insättning från annan bank BLOMMA


Nick skrev jag, nick för FAN! :brynad:7peta:tungan:krama
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var inte jag, jag kommer hem till bankdosan i kväll, så då kan du ju dra uteslutningsmetoden

EDIT: Jag kommer hursomhelst att skriva "Betalning för sexuella tjänster" i meddelandet
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Rätt imponerande att en mediaperson som inget för en månad sedan visste vem det var helt plötsligt lyckas väcka debatt nog att statsministern känner sig nödgad att kommentera. Jag väntar med spänning på att Löfven skall uttala sig om Kissies senaste håruppsättningar...
Va? Hon var ju "sexolog" i typ kanal 5 och nån kvällsblaska på 90talet, vet inte alla vem hon är?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
The Japanese Ministry of Justice has decided that it is going to amend the rules for becoming a permanent resident in Japan to allow foreigners to apply for permanent residence after as little as one year in Japan. These rules will become effective as of the end of March 2017.

The current rules require a minimum of five years of residence in Japan, so the amendment will represent a big change to Japan’s immigration policy. The Ministry began the public comment process on the new rules on January 17th, and plans to implement the new rules through ministerial ordinance by the end of March this year.

At present, foreigners wishing to receive permanent residence status must live in Japan for a minimum of ten years, although the minimum residence period is reduced to five years for “highly-skilled [foreign] professionals” (????). “Highly-skilled [foreign] professionals” are defined as foreigners who receive at least 70 points on the Ministry’s immigration scorecard. The scorecard is based on an assessment of criteria such as professional qualifications, education level, and annual salary.

The Ministry plans to change the rules so that after merely three years of residence a foreigner may qualify for permanent residence, with the minimum period reduced to one year for “highly-skilled [foreign] professionals” who can score at least 80 points on the Ministry’s scorecard.

The Ministry also has plans to expand the criteria it uses in its immigration scorecard. In the future, foreigners with special skills in information technology (IT), wealthy investors, and graduates from top international universities will receive additional points, making it easier for them to reach the 80 point threshold. The Ministry plans to amend the immigration scorecard concurrently with its scheduled March changes to the minimum residency period.

Source: Nikkei Shimbun, January 18, 2017


Just saying...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
The Japanese Ministry of Justice has decided that it is going to amend the rules for becoming a permanent resident in Japan to allow foreigners to apply for permanent residence after as little as one year in Japan. These rules will become effective as of the end of March 2017.

The current rules require a minimum of five years of residence in Japan, so the amendment will represent a big change to Japan’s immigration policy. The Ministry began the public comment process on the new rules on January 17th, and plans to implement the new rules through ministerial ordinance by the end of March this year.

At present, foreigners wishing to receive permanent residence status must live in Japan for a minimum of ten years, although the minimum residence period is reduced to five years for “highly-skilled [foreign] professionals” (????). “Highly-skilled [foreign] professionals” are defined as foreigners who receive at least 70 points on the Ministry’s immigration scorecard. The scorecard is based on an assessment of criteria such as professional qualifications, education level, and annual salary.

The Ministry plans to change the rules so that after merely three years of residence a foreigner may qualify for permanent residence, with the minimum period reduced to one year for “highly-skilled [foreign] professionals” who can score at least 80 points on the Ministry’s scorecard.

The Ministry also has plans to expand the criteria it uses in its immigration scorecard. In the future, foreigners with special skills in information technology (IT), wealthy investors, and graduates from top international universities will receive additional points, making it easier for them to reach the 80 point threshold. The Ministry plans to amend the immigration scorecard concurrently with its scheduled March changes to the minimum residency period.

Source: Nikkei Shimbun, January 18, 2017


Just saying...
Alla länder i hela världen har striktare immigrationsregler än sverige. T.o.m Bhutan.
Alla. Finns inte ett land i världen som kör med vidöppna gränser. Dom slutar liksom vara länder då och blir ett stycke allmäning vem som helst kan slå sig ner på. Skillnaden är väl att här får man betalt om man kommer och invaderar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skriv vad fan ni vill men pay the fuck up, vi har en kvinna i nöd att rädda.


Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Centern har redan satt käppar i hjulen ????

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Annie Lööf...:3freak Men SD kommer ju åtm ha dubbelt så många röster som C i nästa val. Kanske tredubbelt.

Ny uppsättning partier i Alliansen? Är nog några år dit dock. L blir nog svåra också. Skulle vara om de byter ut Björklund. Se vad partiledarbytet gjorde för M.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Fyrdubbelt. Sanna mina ord.

24% respektive 6%

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Inte omöjligt. Man får ta opinionsundersökningarna med en stor skopa salt. Samtliga institut låg under på SD i Sep 2014 innan valet. De mer tongivande, som SIFO, rejält under. Pinsamt mycket under till och med. Borde inte finnas nån som vill ha en undersökning gjord av SIFO med tanke på hur fel de alltid har gällande detta. Om man inte är ute efter ett visst resultat förstås...

Samtidigt känns det som C kan svaja rätt mycket.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
När man ser Conehead sitta där och nicka och le så tänkter jag bara på en billig docka. Med döda korinter till ögon. De sitter där, men det är fan helt tomt bakom hålorna.

Han fattar kanske inte ett ord av vad Äänders säger. Tur att det var textat :D

Det du ser i de tomma ögonen är hjärntvätt och brist på empati och abstrakt tänkande. Tänk dig zombie typ eller nån i hypnos. Som hos resten av de 87 procenten/fåren.
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6611637

AKB verkar ha väldigt svårt för att svara på frågor. Personligen är jag otroligt less på dessa medietränade låtsasmänniskor till politiker som bara står och läser upp nåt manus som partistrategerna präntat in i deras huvud, oavsett vilka frågor dom får.

Hur som helst så är jag övertygad om att det här bara är ett spel för gallerian. M vet att det inte kommer bli nån gemensam budget. Dom spelar bara lite tuffa inför valet som nu inte är så långt borta. Regeringen sitter säkert.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6611637

AKB verkar ha väldigt svårt för att svara på frågor. Personligen är jag otroligt less på dessa medietränade låtsasmänniskor till politiker som bara står och läser upp nåt manus som partistrategerna präntat in i deras huvud, oavsett vilka frågor dom får.

Hur som helst så är jag övertygad om att det här bara är ett spel för gallerian. M vet att det inte kommer bli nån gemensam budget. Dom spelar bara lite tuffa inför valet som nu inte är så långt borta. Regeringen sitter säkert.

Skräll att en burdus glappkäft som Trump kommer så långt. Verkligen...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
It's taken care of, blommorna och chokladasken går till Piratförlaget som högg henne i ryggen, främst för att Katerina bor i lägenhet och jag har inte hennes portkod eller telefonnummer vilket Interflora kräver, men det blir ju en kul twist att kulturtöntarna på Piratförlaget får öppna blommorna.
Kan ge mig fan på att de moffar i sig den belgiska chokladen förvisso.

Nåväl, gjort är gjort, hoppas hon uppmärksammar det på facebook (antar att alla följer henne och hennes dagliga kamp)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top