Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
184400_382930991799543_1239585767_n.jpg
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Är den där uppfunnen av en SD:are? Den är ju iaf lika innehållslös som de är hotade.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
De senaste åren har...:
- Disney klippt bort ett par sekunder med stereotyper ur tomtens verkstad.

- ...en förvirrad kulturarbetare flyttat Tintin från barnavdelningen på kulturhuset till vuxenavdelningen och efter högst befogade protester ställt tillbaka dem igen.

- ...vi fortsatt fira jul i kyrkan men vi har begränsat de konfessionella inslagen som böner och välsignelser. Våra viktigaste psalmer ingår fortfarande i läroplanen.

- ..vi hört en organisation försöka skapa debatt och skrapa in anslag genom att gnälla på glass.

- ..Fazer designat om en plastpåse på en av sina produkter för att inte stöta sig med konsumenter som ansåg att den gamla förpackningen skildrade en stereotyp.

- ... de som inte velat trampa på ömma tår i onödan valt att beställa en chokladboll istället för en negerboll. De som alltid säger vad de tänker skanderar fortfarande högt och stolt att de minsann vill ha en negerboll.

- vi fortsatt klä våra barn som pepparkaksgubbar till Luciatåget trots att en klass i Örebro valde andra sånger än pepparkakssången detta år..

- ...vi inte förbjudit nationalsången som heller aldrig varit någon nationell tradition oavsett hur gärna vissa SD-bloggar vill försöka göra det gällande.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fazer är klantskallelett.
När gnället om lakritsen och kinan började skulle de ha stävjat genom att byta ut bilderna mot icke stereotypiska logotyper.
Lakrits:
dr+alban.jpg
Kina:
ST_Patrik_Lundberg_486921d.jpg
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ska man dra till med en mer logisk förklaring än vad korvgubbe nånsin skulle klura sig till så tror jag att folk som röstar på SD gör det för att de är de enda som har en avvikande uppfattning om huruvida integrationen av nyanlända i det här landet fungerar.

En växande skara funderar nog över hur 50.000 personer/år varav många enligt all tillgänglig statistik kommer att hamna i en långvarig skattefinansierad arbetslöshet ska rädda vår välfärd.

"Argumentet" att alla som röstar på SD är arga och lågutbildade köper jag inte för en sekund.

Jag röstar inte på dem själv, men skulle nog tycka att Sverige åtminstone borde ha en bättre fungerande integration innan man slentrianmässigt beviljar PUT åt diverse nyanlända ändå om jag fick välja.
 
Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nej, likadant så är man knappast ett geni bara för att man inte ser några som helst problem med den idag förda integrationspolitiken.

Problem finns, emellertid är inte SD lösningen. Eller ja, det kanske de är. Det är bara inte någon speciellt aptitlig lösning.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Hmm, ska jag kanske rösta på SD??
Får se:
Nogger Black vs. arbetsmarknadspolitik?
tecknad film vs. skola och utbildning?
Jul i kyrkan vs. miljöfrågor?
Tintin vs. försvaret?
Godispåsar vs. EU och utrikesfrågor?

jag får säga att det är stora och viktiga frågor som tas upp...

En kompromiss kunde kanske vara att klippa in SD i Kalle Anka?
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
En växande skara funderar nog över hur 50.000 personer/år varav många enligt all tillgänglig statistik kommer att hamna i en långvarig skattefinansierad arbetslöshet ska rädda vår välfärd.
Vem har påstått att invandringen ska rädda vår välfärd? Tror folk att det är nån slags affärsidé? I så fall har vi en växande skara av folk som har otur när dom funderar.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Likväl som att försöka döpa om glass för att skapa debatt, kan man rösta på SD för att skapa debatt. Det är väl en bra början till demokrati. Att diskutera saker i vårt samhälle. När differerade åsikter inte tas upp till diskussion finner människan på nya sätt att påtala sin ståndpunkt. Demonstrationer, kultur, brandfacklor, självsvält, nya partier för att nämna några, en del självsanerande, en del framgångrika.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Likväl som att försöka döpa om glass för att skapa debatt, kan man rösta på SD för att skapa debatt. Det är väl en bra början till demokrati. Att diskutera saker i vårt samhälle. När differerade åsikter inte tas upp till diskussion finner människan på nya sätt att påtala sin ståndpunkt. Demonstrationer, kultur, brandfacklor, självsvält, nya partier för att nämna några, en del självsanerande, en del framgångrika.

Det hela här är ju bara så fånigt. En massa vita ängslingar som vill döpa om saker för att det kan vara kränkande. Och en till skara vita ängslingar som bara vill att allt skall vara som förr när män var män, kvinnor var kvinnor, fikus en krukväxt (fast det oftast var ett träd från början:glömdet) och negrer bara fanns i sagoböcker.
Det är skrattretande att försöka skaffa sig politiska poäng på sån här jävla trams.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vem har påstått att invandringen ska rädda vår välfärd? Tror folk att det är nån slags affärsidé? I så fall har vi en växande skara av folk som har otur när dom funderar.

Det är ju ett av de vanligaste argumenten som används i samhällsdebatten idag..
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Det är ju ett av de vanligaste argumenten som används i samhällsdebatten idag..
I vilken debatt? Främsta anledningen till varför vi tar emot asylsökanden är väl inte att vi ska tjäna pengar på dem, det finns ett annat större skäl och jag ska låta dig gissa hej vilt vad det är. Kommer du inte på det så är det deprimerande.

Sen vad gäller hur slentrianmässigt man beviljar PUT som du nämnde innan; du borde prya, praoa, eller vad det heter nuförtiden, på migrationsverket en vecka och sen komma tillbaka och berätta om hur slentrianmässigt det egentligen är. Tror det skulle göra dig gott.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det hela här är ju bara så fånigt. En massa vita ängslingar som vill döpa om saker för att det kan vara kränkande. Och en till skara vita ängslingar som bara vill att allt skall vara som förr när män var män, kvinnor var kvinnor, fikus en krukväxt (fast det oftast var ett träd från början:glömdet) och negrer bara fanns i sagoböcker.
Det är skrattretande att försöka skaffa sig politiska poäng på sån här jävla trams.

Jag tror inte jag är av olika uppfattningar, jag svarande enkom på frågan i första inlägget. Texten under tolka jag som en gnutta ironi.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
I vilken debatt? Främsta anledningen till varför vi tar emot asylsökanden är väl inte att vi ska tjäna pengar på dem, det finns ett annat större skäl och jag ska låta dig gissa hej vilt vad det är. Kommer du inte på det så är det deprimerande.

.

Nu gör du samma misstag som politiker och folk i allmänhet (=idioter) gör. Blandar ihop orden invandrare och asylsökande. Detta görs ofta ihop med en dåraktig sammanslagning av alla invandrargrupper under parollen "Invandrarna". Det senare misstaget, eller medvetna missbruket, görs av folk från bägge sidor för att samla poäng.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Nu gör du samma misstag som politiker och folk i allmänhet (=idioter) gör. Blandar ihop orden invandrare och asylsökande. Detta görs ofta ihop med en dåraktig sammanslagning av alla invandrargrupper under parollen "Invandrarna". Det senare misstaget, eller medvetna missbruket, görs av folk från bägge sidor för att samla poäng.
Nej det gör jag inte, det är du som gör misstaget att tro att du vet vad folk menar utan att begripa vad dom menar. Igen.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Först pratar du om invandringen, sedan om de asylsökande. Uppenbarligen blandar du ihop koncepten.

Och om du inte har hört politiker prata om att vi behöver invandring för vår ekonomi och för att fylla upp lediga jobb i vissa yrken så kan du inte ha följt politiken särskilt ingående. Konstigt dock när vi har hög arbetslöshet och hela bostadsområden där folk bara går och dräller om dagarna och sporadiskt tjongar iväg en sten på en brandbil för att de har så lite att göra.
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top