REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 2 av 125 FörstaFörsta 123456782752102 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 2494
    Office Linebacker dn-Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Världsmästarhoj
    Citat Ursprungligen postat av BoSoZoKu Visa inlägg
    Först pratar du om invandringen, sedan om de asylsökande. Uppenbarligen blandar du ihop koncepten.
    Nej, vart får du det ifrån?

Och om du inte har hört politiker prata om att vi behöver invandring för vår ekonomi och för att fylla upp lediga jobb i vissa yrken så kan du inte ha följt politiken särskilt ingående.
    Jo jag har följt den men till skillnad från dig har jag inte bara lyssnat till det som jag vill höra för att göda mina argument. Dessutom handlade det om den allmänna debatten och det innefattar inte enbart politiska utspel.

Konstigt dock när vi har hög arbetslöshet och hela bostadsområden där folk bara går och dräller om dagarna och sporadiskt tjongar iväg en sten på en brandbil för att de har så lite att göra.
    Onödigt tillägg av SD-svammel. Hela ditt inlägg bestod alltså av lässvårigheter och en lust att ondgöra sig över helt ovidkommande saker, varför gör jag mig besväret att svara?
    tutlur v. -ade 1 Signalhorn anpassat för bedrägeri 2 Locka på villovägar medelst signalhorn; Rondelltrick

al qaida القاعدة Sayyid Qutbs C4 al-Qa'ida terrorist Usama bin Ladin Makhtab al-Khidamat Wahhabi politik islam qaida-al-jihad terrornätverk Jamal al-Fadl Abdullah Azzam Bomb Atombomb Riksdagen

Medlem BoSoZoKus avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Hoj
    S1000RR
    Citat Ursprungligen postat av dn-L Visa inlägg

Jo jag har följt den men till skillnad från dig har jag inte bara lyssnat till det som jag vill höra för att göda mina argument. Dessutom handlade det om den allmänna debatten och det innefattar inte enbart politiska utspel.

Onödigt tillägg av SD-svammel. Hela ditt inlägg bestod alltså av lässvårigheter och en lust att ondgöra sig över helt ovidkommande saker, varför gör jag mig besväret att svara?
    Vänligen:
    1. Lär dig hålla isär koncepten.
    2. Följ den politiska debatten.
    3. Återkom.

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Världsmästarhoj
    Vänligen:
    1. Lär dig hålla isär koncepten.
    3. Återkom.
    Vänligen:
    1. Lär dig läsa.
    3. Återkom.

Om man talar till bönder på bönders vis kanske de begriper.
    Senast redigerat av dn-L den 2012-12-21 klockan 01:40.
    tutlur v. -ade 1 Signalhorn anpassat för bedrägeri 2 Locka på villovägar medelst signalhorn; Rondelltrick

al qaida القاعدة Sayyid Qutbs C4 al-Qa'ida terrorist Usama bin Ladin Makhtab al-Khidamat Wahhabi politik islam qaida-al-jihad terrornätverk Jamal al-Fadl Abdullah Azzam Bomb Atombomb Riksdagen

Medlem Proximuss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Hoj
    ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
    Vem har påstått att invandringen ska rädda vår välfärd? Tror folk att det är nån slags affärsidé? I så fall har vi en växande skara av folk som har otur när dom funderar.
    Citat Ursprungligen postat av Peter1980 Visa inlägg
    Det är ju ett av de vanligaste argumenten som används i samhällsdebatten idag..

I vilken debatt? Främsta anledningen till varför vi tar emot asylsökanden är väl inte att vi ska tjäna pengar på dem, det finns ett annat större skäl och jag ska låta dig gissa hej vilt vad det är. Kommer du inte på det så är det deprimerande.

Först pratar du om invandringen, sedan om de asylsökande. Uppenbarligen blandar du ihop koncepten.

.

Sen vad gäller hur slentrianmässigt man beviljar PUT som du nämnde innan; du borde prya, praoa, eller vad det heter nuförtiden, på migrationsverket en vecka och sen komma tillbaka och berätta om hur slentrianmässigt det egentligen är. Tror det skulle göra dig gott.

http://meritwager.wordpress.com/
    Senast redigerat av Proximus den 2012-12-21 klockan 10:38.
    "As I lay rubber down the street, I pray for traction I may keep, and if I do begin to slide, please dear God protect my ride. Amen"

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Världsmästarhoj
    Citat Ursprungligen postat av Proximus Visa inlägg
    Jaja jag var lite trött i ögat. Anmärk gärna på ord då om det är det enda du har att komma med istället för argument.
    Senast redigerat av dn-L den 2012-12-21 klockan 11:40.

Medlem BoSoZoKus avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Hoj
    S1000RR
    Jaja jag var lite trött i ögat. Anmärk gärna på ord då om det är det enda du har att komma med istället för argument.
    Jag ville inte märka ord utan påpeka att du och Peter pratade om varandra pga att olika epitet användes. Språkförbistring helt enkelt.

I detta fall gör det rätt stor skillnad i vad man menar och det verkar vara ganska vanligt att folk gör det just vad gäller det här ämnet.

Medlem Proximuss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Hoj
    ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
    Vad för argument? Läser man sista sidan i den här tråden verkar det mest som om du argumenterar med dig själv...
    "As I lay rubber down the street, I pray for traction I may keep, and if I do begin to slide, please dear God protect my ride. Amen"

Team Ajvar Peter1980s avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
    I Sen vad gäller hur slentrianmässigt man beviljar PUT som du nämnde innan; du borde prya, praoa, eller vad det heter nuförtiden, på migrationsverket en vecka och sen komma tillbaka och berätta om hur slentrianmässigt det egentligen är. Tror det skulle göra dig gott.
    Nu är väl inte Aftonbladet världens bästa källa, men det finns på andra ställen också, dock inte som jag orkar surfa upp från luren just nu... Låter rätt slentrianmässigt i mina öron iaf...

http://bloggar.aftonbladet.se/oppeng...allstillstand/

Hojar mest bana eller fotar.

Mina bilder finns här:
    http://www.arvidzone.se

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    En intressantare fråga vore varför inte fler röstar på dem, då en majoritet (!) av befolkningen tycker de har den bästa politiken i sin främsta profilfråga.

http://www.yougov.se/wp-content/uplo...April-2011.pdf

Ju fler som drabbas/berikas av invandringens konsekvenser, desto fler röster åt SD framledes, gissar jag.

Det som vore en ännu mer intressant fråga än ovan är varför en liten elit tar sig friheten att diktera vad majoriteten skall rösta på och inte, känns lite prästerskap över det.

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Världsmästarhoj
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    En intressantare fråga vore varför inte fler röstar på dem, då en majoritet (!) av befolkningen tycker de har den bästa politiken i sin främsta profilfråga.

http://www.yougov.se/wp-content/uplo...April-2011.pdf

Ju fler som drabbas/berikas av invandringens konsekvenser, desto fler röster åt SD framledes, gissar jag.

Det som vore en ännu mer intressant fråga än ovan är varför en liten elit tar sig friheten att diktera vad majoriteten skall rösta på och inte, känns lite prästerskap över det.
    8% tycker att invandrngen är den viktigaste frågan och SD har ungefär 8% av väljarna, inget konstigt. Skulle väl vara konstigare om folk som ansåg att saker som ekonomi eller arbetslöshet var viktigare röstade på SD? Sen förstår jag inte vad du menar med att en liten elit dikterar vad folk röstar på?

Edit: Ingen replik från Markus, var bara hans vanliga svammelagitation då.
    Senast redigerat av dn-L den 2012-12-29 klockan 00:04.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    8% tycker att invandrngen är den viktigaste frågan och SD har ungefär 8% av väljarna, inget konstigt. Skulle väl vara konstigare om folk som ansåg att saker som ekonomi eller arbetslöshet var viktigare röstade på SD? Sen förstår jag inte vad du menar med att en liten elit dikterar vad folk röstar på?

Edit: Ingen replik från Markus, var bara hans vanliga svammelagitation då.
    Det konstiga är, för den som inte ser det uppenbara, att om en majoritet av befolkningen gillar en viss politik så tävlar ändå 100% av medierna i att säga att de har fel, ca 90% av politikerna likaså.

Det står ju lyckligtvis var och en, än så länge, att (nästan) själv få bilda sig en uppfattning om huruvida påtvingad massinvandring är rena rama mirakelmedicinen mot [insert valfri regim-floskel] eller inte. Att påstå att invandring och arbetslöshet och/eller ekonomi inte hänger ihop, ja där fick du för svammel.

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Världsmästarhoj
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Det konstiga är, för den som inte ser det uppenbara, att om en majoritet av befolkningen gillar en viss politik så tävlar ändå 100% av medierna i att säga att de har fel, ca 90% av politikerna likaså.

Det står ju lyckligtvis var och en, än så länge, att (nästan) själv få bilda sig en uppfattning om huruvida påtvingad massinvandring är rena rama mirakelmedicinen mot [insert valfri regim-floskel] eller inte. Att påstå att invandring och arbetslöshet och/eller ekonomi inte hänger ihop, ja där fick du för svammel.
    "gillar en politik"? Jag vet inte hur du ser på politik men att hugga en sakfråga och kalla det för "en politik" är inte politik. Vad menar du egentligen? Anser du att invandringen är den styrande faktorn vad gäller ekonomi och arbetslöshet? Och 100% (!!!) av medierna säger att SD har fel?! Det måste vara den där PK-maffian som är i farten igen!

Herregud va du svammlar. En minoritet tycker att invandringen är en viktig fråga, du har en minoritetsuppfattning så lär dig leva med det utan att tro att allt är en stor konspiration. :foliehatt

Medlem Culpas avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Hoj
    XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
    Varför inte är väl frågan. Ett av partierna som sticker ut utanför majoritetens regelbunda gång. Kanske ett försök till missnöjesröst i våran kära sammansvärjning av övriga partier.
    Och nej röstar inte på dom.
    ..det varade så kort men jag vill dit nu en gång till
    så ta mig till den värld där man kan göra som man vill..

Medlem BoSoZoKus avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Hoj
    S1000RR
    Det måste vara den där PK-maffian som är i farten igen!
    Det är intressant att se hur svenska PK-fjollor erkänner sin brist på motargument genom att försöka dyvla på sina meningsmotståndare konspiratoriska drag. Att svenskar(åtminstone de som får synas och höras) är PK och tråkiga kan du fråga folk från vilket annat land som helst.

Praktexemplet torde vara Korvgubbe som väl knappt kan säga hej till sin fru utan att dra in Avpixlat. Börjar gå lite väl långt där kanske. Tur att han har en kompis som är psykdoktor

Medlem korvgubbes avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Versys -08

Praktexemplet torde vara Korvgubbe ...
    Din fabläs för wurstkungen tilltar verkar det som. Det var länge sedan du tittade in och skrev inlägg utan att skicka ömhetsbetygelser till mig personligen. Ledsen gubben men jag är tyvärr upptagen, jag spelar inte svåråtkomlig bara för att fresta dig.
    Citat Ursprungligen postat av Bazooka
    -"Om du inte har nåt relevant att komma med tycker jag du ska tiga, veta hut och faktiskt visa lite respekt.."
    Citat Ursprungligen postat av Stuff Visa inlägg
    Att förstå fenomenet och veta varför det uppstår är inte samma sak som att sympatisera med det.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM

Praktexemplet torde vara Korvgubbe som väl knappt kan säga hej till sin fru utan att dra in Avpixlat. Börjar gå lite väl långt där kanske. Tur att han har en kompis som är psykdoktor

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Världsmästarhoj
    Det är intressant att se hur svenska PK-fjollor erkänner sin brist på motargument genom att försöka dyvla på sina meningsmotståndare konspiratoriska drag.
    nej det behöver de inte göra, det gör ni så bra själva.

För övrigt: det är svårt att argumentera emot ickeargument, kryptiska (konspirations?) teorier om nån slags elit som bestämmer vad andra ska rösta och annat nonsens. Bad Mackan förtydliga men det kunde han visst inte.
    Senast redigerat av dn-L den 2013-01-04 klockan 00:06.

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM
    Vad menar du egentligen? Anser du att invandringen är den styrande faktorn vad gäller ekonomi och arbetslöshet?
    Nej, han anser att det däremot har en sammankoppling. Om utbudet av jobb är 100, andelen arbetsföra 107 så blir inte utbudet per automatik 102 för att man tar in två extra arbetare. Det kallas för matematik. Det hör däremot inte ihop med politik, även om bägge slutar på "tik..

Invandring är självfallet inte styrande, det kan vara bidragande beroende på politik. Kanske lite förvirrande, men det har fundamentalt olika betydelse. Och för att då återkoppla till förstafrågan; eftersom folk tycker att 9 av 10 politiska partier har samma agenda så kommer det sista som avviker att få röster.

Citat Ursprungligen postat av Korvkungen
    fabläs
    amenförfan. Fäbless alt. Faiblesse
    :besserwisser och :språkpolis
    Senast redigerat av FettSnok den 2013-01-04 klockan 01:31.
    Stöd samhället, kör svenskt.

Medlem bonnys avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Mille
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Nej, han anser att det däremot har en sammankoppling. Om utbudet av jobb är 100, andelen arbetsföra 107 så blir inte utbudet per automatik 102 för att man tar in två extra arbetare. Det kallas för matematik. Det hör däremot inte ihop med politik, även om bägge slutar på "tik..
    Problemet är bara att det, vad jag har hört, inte finns någon korrelation mellan invandring och arbetslöshet.

Du kan kolla t.ex. denna artikeln, fler finns...

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...010.x/abstract

Kan vara att det finns andra sätt att mäta eller andra studier som visat annat men det kan ju även vara så att det är ett bra, om än inte faktamässigt korrekt, argument att framföra för att man har politiska syften med argumentet. För visst hade det varit bra och enkelt om det var invandrigens fel att folk var arbetslösa. (Arbetslösa kan vi nog gissa röstar på SD i större utsträckning.)

20. 2013-01-04, 10:51
    Anledning
    dubbelt

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM
    Citat Ursprungligen postat av bonny Visa inlägg
    För visst hade det varit bra och enkelt om det var invandrigens fel att folk var arbetslösa. (Arbetslösa kan vi nog gissa röstar på SD i större utsträckning.)
    Man kan alltid tolka statistik på olika sätt. Om man tittar på andelen arbetslösa inom gruppen utrikesfödda 2005-2011 så har den gruppen invånare aldrig varit under 10% i arbetslöshet. Sen 2009 (när det börja gå trögt i ekonomin) och framåt har andelen ökat till över 14% i gruppen utrikesfödda i åldrarna 16-64
    Samtidigt har andelen arbetslösa som är födda i riket 4-6% beroende på när i tidsperioden man tittar.
    Källa:SCB
    Något Reinfeldt fick kritik för när han plumpt uttryckte det som " arbetslösheten bland etniska svenskar är låg"..

http://www.tandfonline.com/doi/abs/1...993881#preview

med din sista gissning skulle i så fall en stor del av de arbetslösa SD röstarna komma från just immigrerade minoriteter?

http://www.immi.se/ir/ir99/laczak.htm
    Trovärdigt?

Om 15% av all invandrad arbetskraft hamnar i sysslolöshet kan det inte minska antalet arbetslösa i landet. Jag hoppas jag har fel av förklarliga skäl.
    Senast redigerat av FettSnok den 2013-01-04 klockan 11:00.
    Stöd samhället, kör svenskt.

Sidan 2 av 125 FörstaFörsta 123456782752102 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

PS: Det är väldig få länder i EU, som idag inte har ägaransvar - och därmed blir man plåtat på alla håll - ch böteslappen hammar hemma hos den lyckliga ägar [...]

Galne Dansken
Vill du annonsera ovan? Klicka här