REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1 av 125 12345672651101 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 2494
    Älgklyvaren! Pledianss avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Hoj
    YBR125

Varför röstar folk på sverigedomokraterna?

MC touring runt om i världen - www.vladde.nl

Gränsfall BlöjRäserns avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    Behövs inte
    Är den där uppfunnen av en SD:are? Den är ju iaf lika innehållslös som de är hotade.
    Citat Ursprungligen postat av Barf Visa inlägg
    When you're right, you're right and you're always right!

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    Citat Ursprungligen postat av BlöjRäsern Visa inlägg
    Är den där uppfunnen av en SD:are? Den är ju iaf lika innehållslös som de är hotade.
    Ja, många rätt var det då inte.
    Funderar du på meningen med livet?

Det kan vara så enkelt att du bara är ett varnande exempel för oss andra....

Medlem korvgubbes avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Versys -08
    De senaste åren har...:
    - Disney klippt bort ett par sekunder med stereotyper ur tomtens verkstad.

- ...en förvirrad kulturarbetare flyttat Tintin från barnavdelningen på kulturhuset till vuxenavdelningen och efter högst befogade protester ställt tillbaka dem igen.

- ...vi fortsatt fira jul i kyrkan men vi har begränsat de konfessionella inslagen som böner och välsignelser. Våra viktigaste psalmer ingår fortfarande i läroplanen.

- ..vi hört en organisation försöka skapa debatt och skrapa in anslag genom att gnälla på glass.

- ..Fazer designat om en plastpåse på en av sina produkter för att inte stöta sig med konsumenter som ansåg att den gamla förpackningen skildrade en stereotyp.

- ... de som inte velat trampa på ömma tår i onödan valt att beställa en chokladboll istället för en negerboll. De som alltid säger vad de tänker skanderar fortfarande högt och stolt att de minsann vill ha en negerboll.

- vi fortsatt klä våra barn som pepparkaksgubbar till Luciatåget trots att en klass i Örebro valde andra sånger än pepparkakssången detta år..

- ...vi inte förbjudit nationalsången som heller aldrig varit någon nationell tradition oavsett hur gärna vissa SD-bloggar vill försöka göra det gällande.
    Senast redigerat av korvgubbe den 2012-12-19 klockan 20:45.
    Citat Ursprungligen postat av Bazooka
    -"Om du inte har nåt relevant att komma med tycker jag du ska tiga, veta hut och faktiskt visa lite respekt.."
    Citat Ursprungligen postat av Stuff Visa inlägg
    Att förstå fenomenet och veta varför det uppstår är inte samma sak som att sympatisera med det.

What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Fazer är klantskallelett.
    När gnället om lakritsen och kinan började skulle de ha stävjat genom att byta ut bilderna mot icke stereotypiska logotyper.
    Lakrits:
    Namn:  dr+alban.jpg
Visningar: 1531
Storlek:  13,7 KB
    Kina:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	ST_Patrik_Lundberg_486921d.jpg
Visningar:	201
Storlek:	14,2 KB
Id:	374670

Team Ajvar Peter1980s avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
    Ska man dra till med en mer logisk förklaring än vad korvgubbe nånsin skulle klura sig till så tror jag att folk som röstar på SD gör det för att de är de enda som har en avvikande uppfattning om huruvida integrationen av nyanlända i det här landet fungerar.

En växande skara funderar nog över hur 50.000 personer/år varav många enligt all tillgänglig statistik kommer att hamna i en långvarig skattefinansierad arbetslöshet ska rädda vår välfärd.

"Argumentet" att alla som röstar på SD är arga och lågutbildade köper jag inte för en sekund.

Jag röstar inte på dem själv, men skulle nog tycka att Sverige åtminstone borde ha en bättre fungerande integration innan man slentrianmässigt beviljar PUT åt diverse nyanlända ändå om jag fick välja.
    Senast redigerat av Peter1980 den 2012-12-19 klockan 21:23.
    Hojar mest bana eller fotar.

Mina bilder finns här:
    http://www.arvidzone.se

Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    Behövs inte
    Man behöver ju inte vara lågutbildad för att vara en trångsynt idiot.

Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Man behöver ju inte vara lågutbildad för att vara en trångsynt idiot.
    Nej, likadant så är man knappast ett geni bara för att man inte ser några som helst problem med den idag förda integrationspolitiken.

Mina bilder finns här:

Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    Behövs inte
    Citat Ursprungligen postat av Peter1980 Visa inlägg
    Nej, likadant så är man knappast ett geni bara för att man inte ser några som helst problem med den idag förda integrationspolitiken.
    Problem finns, emellertid är inte SD lösningen. Eller ja, det kanske de är. Det är bara inte någon speciellt aptitlig lösning.

Medlem bonnys avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Mille
    Hmm, ska jag kanske rösta på SD??
    Får se:
    Nogger Black vs. arbetsmarknadspolitik?
    tecknad film vs. skola och utbildning?
    Jul i kyrkan vs. miljöfrågor?
    Tintin vs. försvaret?
    Godispåsar vs. EU och utrikesfrågor?

jag får säga att det är stora och viktiga frågor som tas upp...

En kompromiss kunde kanske vara att klippa in SD i Kalle Anka?

Office Linebacker dn-Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Världsmästarhoj
    En växande skara funderar nog över hur 50.000 personer/år varav många enligt all tillgänglig statistik kommer att hamna i en långvarig skattefinansierad arbetslöshet ska rädda vår välfärd.
    Vem har påstått att invandringen ska rädda vår välfärd? Tror folk att det är nån slags affärsidé? I så fall har vi en växande skara av folk som har otur när dom funderar.
    tutlur v. -ade 1 Signalhorn anpassat för bedrägeri 2 Locka på villovägar medelst signalhorn; Rondelltrick

al qaida القاعدة Sayyid Qutbs C4 al-Qa'ida terrorist Usama bin Ladin Makhtab al-Khidamat Wahhabi politik islam qaida-al-jihad terrornätverk Jamal al-Fadl Abdullah Azzam Bomb Atombomb Riksdagen

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM
    Likväl som att försöka döpa om glass för att skapa debatt, kan man rösta på SD för att skapa debatt. Det är väl en bra början till demokrati. Att diskutera saker i vårt samhälle. När differerade åsikter inte tas upp till diskussion finner människan på nya sätt att påtala sin ståndpunkt. Demonstrationer, kultur, brandfacklor, självsvält, nya partier för att nämna några, en del självsanerande, en del framgångrika.
    Stöd samhället, kör svenskt.

Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    Behövs inte
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Likväl som att försöka döpa om glass för att skapa debatt, kan man rösta på SD för att skapa debatt. Det är väl en bra början till demokrati. Att diskutera saker i vårt samhälle. När differerade åsikter inte tas upp till diskussion finner människan på nya sätt att påtala sin ståndpunkt. Demonstrationer, kultur, brandfacklor, självsvält, nya partier för att nämna några, en del självsanerande, en del framgångrika.
    Det hela här är ju bara så fånigt. En massa vita ängslingar som vill döpa om saker för att det kan vara kränkande. Och en till skara vita ängslingar som bara vill att allt skall vara som förr när män var män, kvinnor var kvinnor, fikus en krukväxt (fast det oftast var ett träd från början) och negrer bara fanns i sagoböcker.
    Det är skrattretande att försöka skaffa sig politiska poäng på sån här jävla trams.

Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av dn-L Visa inlägg
    Vem har påstått att invandringen ska rädda vår välfärd? Tror folk att det är nån slags affärsidé? I så fall har vi en växande skara av folk som har otur när dom funderar.
    Det är ju ett av de vanligaste argumenten som används i samhällsdebatten idag..

Mina bilder finns här:

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Världsmästarhoj
    Det är ju ett av de vanligaste argumenten som används i samhällsdebatten idag..
    I vilken debatt? Främsta anledningen till varför vi tar emot asylsökanden är väl inte att vi ska tjäna pengar på dem, det finns ett annat större skäl och jag ska låta dig gissa hej vilt vad det är. Kommer du inte på det så är det deprimerande.

Sen vad gäller hur slentrianmässigt man beviljar PUT som du nämnde innan; du borde prya, praoa, eller vad det heter nuförtiden, på migrationsverket en vecka och sen komma tillbaka och berätta om hur slentrianmässigt det egentligen är. Tror det skulle göra dig gott.
    tutlur v. -ade 1 Signalhorn anpassat för bedrägeri 2 Locka på villovägar medelst signalhorn; Rondelltrick

al qaida القاعدة Sayyid Qutbs C4 al-Qa'ida terrorist Usama bin Ladin Makhtab al-Khidamat Wahhabi politik islam qaida-al-jihad terrornätverk Jamal al-Fadl Abdullah Azzam Bomb Atombomb Riksdagen

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM
    Det hela här är ju bara så fånigt. En massa vita ängslingar som vill döpa om saker för att det kan vara kränkande. Och en till skara vita ängslingar som bara vill att allt skall vara som förr när män var män, kvinnor var kvinnor, fikus en krukväxt (fast det oftast var ett träd från början) och negrer bara fanns i sagoböcker.
    Det är skrattretande att försöka skaffa sig politiska poäng på sån här jävla trams.
    Jag tror inte jag är av olika uppfattningar, jag svarande enkom på frågan i första inlägget. Texten under tolka jag som en gnutta ironi.
    Stöd samhället, kör svenskt.

Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    Behövs inte
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Jag tror inte jag är av olika uppfattningar, jag svarande enkom på frågan i första inlägget. Texten under tolka jag som en gnutta ironi.
    Sí, bueno.

Medlem BoSoZoKus avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Hoj
    S1000RR
    Citat Ursprungligen postat av dn-L Visa inlägg
    I vilken debatt? Främsta anledningen till varför vi tar emot asylsökanden är väl inte att vi ska tjäna pengar på dem, det finns ett annat större skäl och jag ska låta dig gissa hej vilt vad det är. Kommer du inte på det så är det deprimerande.

.
    Nu gör du samma misstag som politiker och folk i allmänhet (=idioter) gör. Blandar ihop orden invandrare och asylsökande. Detta görs ofta ihop med en dåraktig sammanslagning av alla invandrargrupper under parollen "Invandrarna". Det senare misstaget, eller medvetna missbruket, görs av folk från bägge sidor för att samla poäng.

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Världsmästarhoj
    Citat Ursprungligen postat av BoSoZoKu Visa inlägg
    Nu gör du samma misstag som politiker och folk i allmänhet (=idioter) gör. Blandar ihop orden invandrare och asylsökande. Detta görs ofta ihop med en dåraktig sammanslagning av alla invandrargrupper under parollen "Invandrarna". Det senare misstaget, eller medvetna missbruket, görs av folk från bägge sidor för att samla poäng.
    Nej det gör jag inte, det är du som gör misstaget att tro att du vet vad folk menar utan att begripa vad dom menar. Igen.

Medlem BoSoZoKus avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Hoj
    S1000RR
    Först pratar du om invandringen, sedan om de asylsökande. Uppenbarligen blandar du ihop koncepten.

Och om du inte har hört politiker prata om att vi behöver invandring för vår ekonomi och för att fylla upp lediga jobb i vissa yrken så kan du inte ha följt politiken särskilt ingående. Konstigt dock när vi har hög arbetslöshet och hela bostadsområden där folk bara går och dräller om dagarna och sporadiskt tjongar iväg en sten på en brandbil för att de har så lite att göra.

Sidan 1 av 125 12345672651101 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Kollade med polisen angående drograttfylla då jag gick på samma piller: 'OK om läkare föreskrivet tabletterna, bara att köra'.

Vincent H
Vill du annonsera ovan? Klicka här