Bandagar 2013?

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Går allt som planerat så släpps kalendern vid årsskiftet.
Det hänger dock på att alla kontrakt är klara och påskrivna.

Bokningen för att bli medlem är mellan den 1/1 och 31/1.

Sen kommer bokningen för medlemmar igång i början av februari. Är man medlem så kommer vi även i år att ha lite rabaterade priser under februari.

Det är bara att hålla koll på hemsidan och även Facebook om man hänger där för mer info.
 

heueh

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R1, Honda CB1000R
Så har vi fått tillbaka kontraktet från Ring Knutstorp, underskrivet och klart!
Dessa dagar kör vi:

19/4 (halvdag)
26/4
24/5
7/6
11-12/7
16/8

Så in till chefen nu och ta ledigt!
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Varför inga Lör/Söndagar:confused: För mig som har svårt att ta semester i veckan, mer än kanske en gång på nåder, är det kört. Jaja, blir till att köra med Danskarna i år som har dubbeldagar på helgerna. Kostar lite mer, men man riskerar inte att få sparken för att man är obekväm:hihi Lite trist då jag föredrar Sydskånes på alla sätt o vis.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Varför inga Lör/Söndagar:confused: För mig som har svårt att ta semester i veckan, mer än kanske en gång på nåder, är det kört. Jaja, blir till att köra med Danskarna i år som har dubbeldagar på helgerna. Kostar lite mer, men man riskerar inte att få sparken för att man är obekväm:hihi Lite trist då jag föredrar Sydskånes på alla sätt o vis.

Knutstorp är nog ganska svårt/dyrt att få på helger och måste bokas i god tid. Tiderna på Sturup kommer väl senare och det brukar vara just söndagar.
 

heueh

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R1, Honda CB1000R
Vi undviker medvetet söndagar eftersom bullergränsen är hopplöst låg då. Rent generellt vill Ring Knutstorp inte ha hojar på banan på söndagar. Anledningen till att danskarna får en söndag är att dom köper fyra dagar på rad. Det är i princip omöjligt att bara köpa en lördag, så det lämnar oss med fredagar, vilket vi tycker är en bra kompromiss.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Som sagt, ingen mening att ha söndagar på Knudan och bara ha hojarna stående i depån. Vi klarar aldrig 55 dBA hos närmsta granne då vi tangerar 70 dBA vilket precis uppfyller Ring Knutstorps dispens för de 15 närmsta fastigheterna enligt Vägtrafikförordningen.

För er som är intresserade så finns bestämmelserna här:

http://www.naturvardsverket.se/Documents/foreskrifter/nfs2004/NFS2004_16.pdf
 

Smagatusk

Guest
Varför inga Lör/Söndagar:confused: För mig som har svårt att ta semester i veckan, mer än kanske en gång på nåder, är det kört. Jaja, blir till att köra med Danskarna i år som har dubbeldagar på helgerna. Kostar lite mer, men man riskerar inte att få sparken för att man är obekväm:hihi Lite trist då jag föredrar Sydskånes på alla sätt o vis.

Tjena!

Vilka kör du med då? Länka gärna. :)

Mange
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Som sagt, ingen mening att ha söndagar på Knudan och bara ha hojarna stående i depån. Vi klarar aldrig 55 dBA hos närmsta granne då vi tangerar 70 dBA vilket precis uppfyller Ring Knutstorps dispens för de 15 närmsta fastigheterna enligt Vägtrafikförordningen.

För er som är intresserade så finns bestämmelserna här:

http://www.naturvardsverket.se/Documents/foreskrifter/nfs2004/NFS2004_16.pdf


Ledsen för gnällvästen:Bugar Förstår ju att det är dyrare och svårare att boka helger, men att bullerkraven var högre på Söndagar var nytt för mig.
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
Det har tagit lite tid i år, men nu har vi i alla fall förhandlat klart med Sturup Raceway. Kontraktet kommer att dröja ytterligare en eller två veckor dock så ha tålamod!
 

heueh

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R1, Honda CB1000R
Så var det klart! Så här ser vår officiella kalender ut:
(Sturup Raceway i gult, Ring Knutstorp i grönt)
Kalender-2013.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top