Stadsrace och publikrace 2013

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
ja det är en nationell tävling, bas licensen gäller ju för det men inte för en internationell
så då borde den ju gälla allt utom "sm klassen" :va

är inte ute efter att kapa tråden är bara lite förvirrad :confused:

I open så är licenskravet seniorlicens eller engångslicens för nationell tävling då det är en nationell tävling.
Baslicensen gäller enbart för enklare tävlingar . baslicens är alltså inte samma sak som en seniorlicens.

så du måste om du skall köra open så kan du antingen lösa engångs eller helårs seniorlicens .

alternativet om du bara har möjlighet att köra säg 1 st tävling i open men har en 5-6 st enklare tävlingar inplanerade så kan du ju köpa engångslicens till opentävlingen och köpa en helårs baslicens för att köra dom andra sex tävlingarna . =)
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Riktigt den nivån kommer vi inte upp i denna säsong men det kommer bli spektakulärt ändå, det lovar jag. Jag har massor av bra idéer och fler kommer från folk hela tiden.
Status just nu är att vi väntar på ok från markägaren i karlskoga. Säger dom ja finns det nästan inget som kan stoppa oss. Det blir i så fall 2 tävlingar där varav ena blir sm-tävling och den andra en del av 3 i en cup.. som inte har något namn ännu... för vi har inte börjat leta helhetssponsor till det ännu.

to be continued...
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Förresten.. är det någon som har bra kontakter på radiostyrda bilar / lastbilar?

Jag tänkte vi kunda sätta sponsor-reklam på dom och köra runt medan det är tomt på banan mellan heat och innan start osv.... Det kan ju funktionärerna göra.. så där löste vi bristen på funktionärer också.. alla vill väl ha en radiostyrd lastbil att leka med?
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Orkar ni åka ända till Skellefteå om jag fixar en tävling där? Finns ett stort flygfält med massor av möjligheter som jag kikade på för 5 år sedan någonting...

Orkar ni?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Orkar ni åka ända till Skellefteå om jag fixar en tävling där? Finns ett stort flygfält med massor av möjligheter som jag kikade på för 5 år sedan någonting...

Orkar ni?
Jag orkar, då kan man åka hem till päronen när man ändå passerar. :banana :banana
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Fan va tungt HW! Är jag hemma i sverige så räkna med mej, givet! Fan va skoj det vore att ha en sm-tävling i eksjö. Och det är kul att hjälpa till :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Är man hemma när Eksjö blir så klart man ställer upp och hjälper till om man kan. Mycket trevligt initiativ, dock har ja inte så mycket kontakter i Eksjö, men hjälpa till kan man. :tummenupp
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Orkar ni åka ända till Skellefteå om jag fixar en tävling där? Finns ett stort flygfält med massor av möjligheter som jag kikade på för 5 år sedan någonting...

Orkar ni?

Blir evangemanget bra, så tvekar inte jag på 80 mil enkel...
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Orkar ni åka ända till Skellefteå om jag fixar en tävling där? Finns ett stort flygfält med massor av möjligheter som jag kikade på för 5 år sedan någonting...

Orkar ni?

Kan nog säga att det lär bli ett halvt startfält, tycker nog att hälften av tävlingarna i år ligger över smärtgränsen att åka till. Att plussa på 50 mil till finns inte på kartan för mig iallafall, då kör jag hellre Mettet...
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag har tyvärr fått släppa arrangemanget i Karlskoga. Det är Ola Andersson som håller i det nu.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Någon som vet hur det blir i Eksjö med omnejd?
Kan kanske fixa ihop lite funktionärer via mc-klubben om det behövs :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top