Nu börjar det bli dax, min första hoj! Lite frågor och funderingar ang mc?!

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Du tar möjligtvis inte nått som är "lagligt" hos dig som inte är laglig i Sverige innan du surfar SH??:va

Men vad gråter du över när du får köra din hoj och även TS får köra din hoj..

Nu släpper vi det:krama

Jadå. Allt jag tycker är att vi borde få köra snabbare maskiner och ha högre hastigheter. Mera frihet, mera konsekvenser baserat på handlande. Kör man vårdslöst -> Straff men lagligt men ett system som är mera situationsanpassat.

Nej, jag rökte inte gräs jag satt på skolbiblioteket och gick igenom tentan inför imorgon. :4skrika

men jag kan ha uttryckt mig klantigt :krama
 

Ktm125

Guest
Japp tycker vi kan släppa det nu, om vi försöker hålla oss till tråden:
Ska kolla på en zx6r 636 -06 nu till helgen. Några tips på vanliga fel som jag ska kolla efter? Tacksam för lite idèer nu innan man kollar på den .
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Japp tycker vi kan släppa det nu, om vi försöker hålla oss till tråden:
Ska kolla på en zx6r 636 -06 nu till helgen. Några tips på vanliga fel som jag ska kolla efter? Tacksam för lite idèer nu innan man kollar på den .

Kolla efter repor och bucklor. Särskilt där man inte först letar, typ titta in bakom kåpor och "in" i ramen.
Ta reda på vad strypsats + montering mm kostar så du vet vad totalen kommer hamna på.
Ströp en gsxr 750 -04 till brorsan i sommras. Går finfint att köra på, se bara till att inte testa utan bara!
 

Ktm125

Guest
Såja mina herrar, nu är jag en ägare till en kawasaki zx6r 636 -06. Fantastiskt!
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Om man kan få klamydia via nätet har jag garanterat fått det av att läsa den här tråden.
Var testar jag mig..?:död
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Kolla efter repor och bucklor. Särskilt där man inte först letar, typ titta in bakom kåpor och "in" i ramen.
Ta reda på vad strypsats + montering mm kostar så du vet vad totalen kommer hamna på.
Ströp en gsxr 750 -04 till brorsan i sommras. Går finfint att köra på, se bara till att inte testa utan bara!

Priset på strypsatsen blir totalt ointressant för TS eftersom som hojen ändå inte blir godkänd som A2 hoj. Du kan gärna göra en plåtbit som stoppar gaswire rullen halvägs vid insuget alt köra ostrypt.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Om man kan få klamydia via nätet har jag garanterat fått det av att läsa den här tråden.
Var testar jag mig..?:död

Lustig att du just nämner klamydia. Läste precis att det finns en chans att man kan få klamydia vid oskyddat oralsex. Chansen är högre för den som får än den som ger vilket förvånade iaf mig. Tydligt så trivs inte bakterierna lika bra i halsen/mun som i underlivet. Vart du ska testa dig? Ja det beror ju på hur gammal du är. Men närmsta ungdomsmottagning är ju ett het tips, dock så varierar den övre ålder mellan 20-25 beroende vart i landet du bor. Om du är äldre så är det vårdcentralen som gäller. Lycka till!
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Trevligt hojval, alltid varit svag för kawas sporthojar.
Men som det redan har nämnts så får man inte köra den på A2 kort, det går ju självklart att köra den ändå, men ifall du blir stoppad så kan du bara glömma förklaringar i stil med "lugnt, den är strypt!" utan då är du körd.
Ifall hojen står på din farsa (vilket jag utgår ifrån) så kommer säkerligen följdfrågan från FB till honom; hur kommer det sig att någon utan körkort glider runt på din hoj?
Antingen så säger han att du har stulit den från honom eller så kanske han tycker att det är helt okej att köra omkring utan gällande försäkringar.
Bryr mig inte direkt om att folk kör utan körkort, men när följden blir att ingen får ersättning vid en olycka så blir det oerhört tragiskt och jobbigt för alla inblandade, jag tror inte att du vill betala sjukvård för någon ifall du kör på/krockar med dem när du ägnar dig åt olovlig körning.
Ge dig ut på några bandagar när vädret är bättre så ska du nog se att en 600 räcker för att sprutlackera dina kalsonger så det rinner nerför låren på dig, har skrämt skiten ur mig själv några gånger på min tjejhoj men rakt fram är det ju inget roligt.
Sålänge vägen svänger och man gillar att köra på bakhjulet så kommer man långt med en klen hoj, min gamla hundratjyfemma med 30 häst är tveklöst roligaste hojen jag har ägt hittills, fast jag hade säkert haft lika kul på en 636 haha...

Så, gratulerar till hojköpet och för din familjs och alla andras skull så hoppas jag att du tar det försiktigt ifall du ska ge dig ut på vägarna oförsäkrat.
Lycka till!
 

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Tack SH för att det skapas sådana här trådar på vintern, gjorde min tråkiga arbetsdag idag väldigt rolig :tummenupp Klart grabben ska ha en litersklubba, det hör man ju! (synd att du redan handlat dock xD) :huvet:rofl
 

Ktm125

Guest
Tackar grabbar! Är ju som sagt medveten om att det inte bara är koppling och gas som räknas så ska ta det lungt tills jag lärt känna den . Nu är det bara körkort kvar, kör jag lagligt och blir stoppad för kontroll så är det enbart böter som gäller. Det är det värt såklart!! :) ha ett gott nytt år !
 

Ktm125

Guest
Kunde inte hålla mig, har varit ute och kört några runder med den. Den låter som en dröm, sitter på ett leovince peformance (rätt stavning?) Låter verkligen underbart, skriker som f**n på högre varv!! Har inte vågat pressa den då väglagen fortfarande är fuktig men responsen känns rätt bra på låga varv ( under 11k). Den känns verkligen inte som en 600, är 183 lång och ca 89kg, hur rymlig som helst!
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Jag är ju relativt ny på SH, men förstår inte riktigt hur vissa, om än ett fåtal, faktiskt "aplåderar" en ny medlem som kör oförsäkrat, utan körkort, försäkrar på ”fassan” och skiter i allt vad körkortsregler heter. Som nämnts i tråden har ju inte mognadsgrad enbart med ålder att göra, vilket är uppenbart.
För egen del slipper jag gärna sådana medtrafikanter oavsett om jag går, kör bil eller sitter på hojen.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Mina damer och herrar, stig fram, stig fram!

Här ser vi ett livs levande exempel på Darwins teori om det naturliga urvalet. Inom kort kommer detta exemplars genetiska arvsmassa att vara förpassat till historien! Passa på att titta nu, snart är det för sent!

Om nu någon tvivlade på evolutionsteorin...

Är ingen tvivlare, och denna sida har mängder med intressanta exempel

http://www.darwinawards.com/darwin/
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Tackar grabbar! Är ju som sagt medveten om att det inte bara är koppling och gas som räknas så ska ta det lungt tills jag lärt känna den . Nu är det bara körkort kvar, kör jag lagligt och blir stoppad för kontroll så är det enbart böter som gäller. Det är det värt såklart!! :) ha ett gott nytt år !


Glöm inte köpa stödhjul till hojen så att du inte ramlar.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Ankan1, för ungefär 300 år sedan när du var 18 och man fick ta Tungt direkt så hade inte en 1000cc 175hk+ :krama

Sant, men å andra sidan hade man hojar med effektleverans som liknar öppnandet av champagneflaskan på nyår efter att du skakat den i 3 minuter. Kawasaki H2 hade visserligen bara 100hk med en, för dåtiden låg vikt, om 205kg.

Med dagens silkeslena, spikraka motorkarraktär hade kreti o pleti kunnat köra fort med dessa utan att det blev brunt i brallan. Omvänt, släng in en motorkarraktär likt H2:an på en slö R1:a från förra deceniet så hade nog alla fartfantomer som fortfarande var i livet varit släkt med Kevin Schwantz. :rolleyes:
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top