Ebay-tråden

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja hitta Yoshimura tillbehöret ka ja meddela att de är så gott som omöjligt, ja var till och med i kontakt med Youshimura R&D i Staterna om det. Hittade ett komplett kit på nätet för länge sen men slog inte till då...

Så bättre att satsa på nått av alternativen du har tagit upp, har för mig K-Man hade ett komplett Bazzaz Kit på sin, vet att han hade nån rosa variant först men har för mig Goffe köpte den.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
K-Man, vad var det för fabrikat på din "disco-pinne" du hade till K5? Något som kan funka även till K2:an?
En svensk QS jag köpte beg för 1000 kr. Minns inte märket. Fråga Goffe med ZX-10. Han har den nu. Han kanske har lådan kvar

Dessa kom via ebay.co.uk idag :) blåa Sidi ST tas ju inte in i Sverige. 2500 totalt trots att frakten blev 66 £ :3freak Dyrt för privatpersoner att posta stuff tydligen

SidiStealthBlue1k.jpg
 
Last edited:

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
En svensk QS jag köpte beg för 1000 kr. Minns inte märket. Fråga Goffe med ZX-10. Han har den nu. Han kanske har lådan kvar

Begagnad för en 1000-lapp lät ju rätt överkomligt. Var det en modell som du kopplar in på ECU:n eller gick den direkt på tändningen? Får helt enkelt hålla lite koll på ebay om det dyker upp något.


Dessa kom via ebay.co.uk idag :) blåa Sidi ST tas ju inte in i Sverige. 2500 totalt trots att frakten blev 66 £ :3freak Dyrt för privatpersoner att posta stuff tydligen

Nice :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Begagnad för en 1000-lapp lät ju rätt överkomligt. Var det en modell som du kopplar in på ECU:n eller gick den direkt på tändningen? Får helt enkelt hålla lite koll på ebay om det dyker upp något.
Direkt på tändningen. Man klipper in sig på matarkabeln till tändspolarna
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Är inne i en period med lite dåligt flyt nu på mina inköp. Har köpt fel grejor, köpt grejor och sen hittat samma fast billigare å sådär, men oftast är det kul. Hittade en t.ex. jubileumsplansch "Yamaha XT, 35 jahre" för trettio spänn, ett kap som nu pryder väggen. :)


Men... Nu senast köpte jag en vipparm var av två olika säljare "buy it now" för ungefär samma pris, ca 500 svenska inkl frakt. Den ena kom i brevlådan, den andra fick jag hämta ut. När jag idag gjorde så blev jag avkrävd 230 spänn i tullavgift. Finns det någon som kan förklara varför? :va
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ah, fick se först nu att tråden låg i Jkpg-forumet. :glömdet


Svara gärna, den som kan, annrs letar jag upp en annan ebay-tråd.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Men... Nu senast köpte jag en vipparm var av två olika säljare "buy it now" för ungefär samma pris, ca 500 svenska inkl frakt. Den ena kom i brevlådan, den andra fick jag hämta ut. När jag idag gjorde så blev jag avkrävd 230 spänn i tullavgift. Finns det någon som kan förklara varför? :va

Allt över 300:- är de väl tull och moms på så vida du inte köpte de inom EU. Sen låter 230 som mycket men vet att dom lägger på en avg för hantering av paketet med tull osv. Vet att ja reagerade på den avgiften med men kollade upp den och de som de skulle vara enligt reglementet.

Men lite för lite info för att avgöra om vad exakt de är du fick pröjsa, på 500:- så bör moms + tull ligga på 125:- + nån hantering avgift möjligen kommer de upp i 230:- då ?

Vet inte om du hade tur med första paketet eller om de var inom EU ?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top