Ebay-tråden

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Körde Galfer 1375 på min gamla Retta men kör original än på nya rettan! Tycker dom tar ungefär lika dom båda på vilket sätt va originalbeläggen sämre jocke?
 

dnkn

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900, 750R

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
För det första undrar jag hur väl bromsarnas hydraulik mår med tryck på sig en vecka eller så... Och dessutom borde det bli ännu lättare att stjäla hojen då man bara behöver lossa luftnippeln i 1sekund per sida för att kunna rulla iväg hojen.... alt bara klippa av bromsledningen med en avbitartång....
 

dnkn

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900, 750R
Det är ju mer tänkt för att försvåra för tjuven. Vill dom ha just din hoj tar dom den även om du har 5 kättingar runt den. Rätt vanligt att man glömmer ett skivlås när man ska iväg eller liknande.

Låset är ju kanske mer tänkt att användas vid några timmars stopp, fikapauser eller liknande för att försvåra.

Tyckte det var suveränt iaf! Och bromsen kan man justera genom att flytta längden inuti låset för uttaget. Så den inte ligger på alls.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Och bromsen kan man justera genom att flytta längden inuti låset för uttaget. Så den inte ligger på alls.

Då gör den väll ingen nytta:tummenupp Jag har ett skivbromslås med sånt där senilsnöre som sitter i skivan och i ena handtaget. Tycket det fungerar bra. Känns som det är lättare att slå av tex bromshandtaget än att knäcka skivan.
 

dnkn

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900, 750R
Jag tänker mig mer för mig som har en något äldre hoj utan imobilizer, att det kanske är lättare att skicka i en mejsel och bara köra från platsen. Och har man då klippt bromsslangen så blir det säkert ingen trevlig resa för tjyven. Det är inte bara slå av kulan på bromshandtaget och dra av den dock. Det är en gummibeläggning invändigt runt throttlen. Som klämmer så pass hårt iaf på min att det blir grymmt svårt att dra av den om man ens lyckas med det.

Jo ett litet skivlås i all ära är säkerligen mycket säkrare och svårare att få upp. Men jag tycker dock detta syns mer visuellt för tjyven. Och är lätthanterligt.


Edit: Nu har jag iaf köpt mig en och får testa på det lite :>
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
PC3, behöver kontakten där man kopplar in batteri, QS mm. Ska koppla in QS, ngn som har länk på ebay?
 

dawoo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Är på jakt...
Tjo. Jag kör en Yamaha fzs 1000 (fazer) -01. Ska köpa nya bromsbelägg och såg att Galfer 1375 talas det gott om. Någon som kan vara snäll och peka på vilka som passar min hoj, jag har sökt på ebay men hittar inte :/
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Tjo. Jag kör en Yamaha fzs 1000 (fazer) -01. Ska köpa nya bromsbelägg och såg att Galfer 1375 talas det gott om. Någon som kan vara snäll och peka på vilka som passar min hoj, jag har sökt på ebay men hittar inte :/

Ring/maila Bactor eller Greven.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Jag är sugen på att köpa någonting men jag vet inte vad? Någon som har några idéer? :D
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Hittade crashpuckar till rätt pris, bultar som var skamligt dyra (M10 1,25, insex 30mm) och ett tankskydd. Tanskydd/kåpa var riktigt svårt att hitta, till en ZX10R 2008-10.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Snabbfäste till kåpor, ngn som kan hjälpa mej att hitta det?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Köpt på mig lite "Sommar Handskar" för de varma sommardagarna när man inte vill svida på de grövsta man har. :hihi

Första paret ja fick hem är ett par Kina Kopior på "Fox - Bomber" dock väldigt bra gjorda för att vara kopior och sitter som gjutet på näven. Bara testat dessa 2-3 rundor men helt ok, samt bra luftgenomströmning, kan tänka mig att de inte är de bästa när de blir lite kyligare eller blötare väder.

Har lite tjockare padding/skinn i handflatan och kolfiber knogskydd samt lite kolfiber på fingrarna. Pris: 135:- (med frakt)

Fox_Bomber_zpsb283e9da.jpg


Har även ett par Oxford RP4 på G hem från bukten, som är lite mer "rejs" och bättre skydd på den. ska bli intressant att testa med, då mina Alpinestars korta handskar blivit med hål i två fingrar. Pris: 430:-

OxfordRP-4_zps468f0330.jpg
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Grymt sugen på att handla upp mig på en Quickshifter. Dock lite begränsat med modeller till K2:an. De flesta säljer bara till K5 och framåt alterntivt så som komplett paket med Powercomander, Bazzaz eller linknande. Har en Yoshimura EMS redan men verkar svårt att få tag i QS-tillbehöret till denna.

Danos Performance (USA) har en stand alone-modell som landar på ca 2300 kr inkl frakt (+ ev customs tax).
http://www.danosperformance.com/Suzuki GSXR Quick Shifter.htm

Även kollat på HM Quickshifter Super Lite kan vara ett vettigt alternativ eftersom den saknar rörliga delar. Verkar landa på strax runt 2800 kr inkl frakt.
http://www.hmracing.co.uk/shop/hm-quickshifter-super-lite/

K-Man, vad var det för fabrikat på din "disco-pinne" du hade till K5? Något som kan funka även till K2:an?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top