Ebay-tråden

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Bumpar tråden lite, hittade den när jag sökte.

Var inne och surfade på Ebay.de på skoj och hittade en pryl jag vill ha, registrerade mig på Ebay.se och loggade in på Ebay.de.
Något jag inte fattar är varför Chrome vägrar översätta Ebay.de men gör det på alla andra sidor, förutom Ebay, får fan tuppjuck på det, hur gör ni som annars köper på Ebay.de?

Edit : Ser nu att detta är underforum till jönköping, men frågan kvarstår.
 
Last edited:

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Är det nåt man är väldigt sugen på så får man väl köra Google translate på sidan. Jag handlar mest från England

Skadar dock inte att jämför. Hittade lameller billigare från ebay.de, framför allt billigare frakt. Fast håller med, är lite lost med tyskan på vissa sidor trots gedigen skoltyska :D

Nu har man konto hos Louis med. Slog till på en momentnyckel så man inte drar sönder något. Bra kvalite till Jula/Biltema-priser :tummenupp
 

HDSash

Ny medlem
Gick med
15 May 2013
Ort
Jönköping
Hoj
zx6r
Jag & min vän köpte varsin GoPro Hero 3 Black edition från Ebay/Hong Kong för 2800:- inkl frakt, inga extra avgifter (tull, etc). Så det känns som ett gott kap, bortsett från att man inte har ett kvitto/garanti. Men den chansen får man ta :hihi
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Tänkte idag att jag skulle beställa på Ebay för första gången.. Hittade ett Metal Mulisha skal till min telefon jag ville ha. Hade lyckas koppla mitt kort till ebay osv och beställde. När jag gjort det så kom det såklart ett mejl att jag beställt och vart det är skickat... Jo såklart till våran gamla adress.... Så jävla typiskt mig:huvet. Men har skickat ett mejl till både säljarens mejl och ebay konto och skrivit min nya adress. Men kommer det som ett paket som man hämtar ut på posten eller hur funkar det? Ni erfarna ebayköpare :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Ibland kommer det hem till dej, oftast (har jag iaf) fått hämta ut på närmaste post/ombud.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tänkte idag att jag skulle beställa på Ebay för första gången.. Hittade ett Metal Mulisha skal till min telefon jag ville ha. Hade lyckas koppla mitt kort till ebay osv och beställde. När jag gjort det så kom det såklart ett mejl att jag beställt och vart det är skickat... Jo såklart till våran gamla adress.... Så jävla typiskt mig:huvet. Men har skickat ett mejl till både säljarens mejl och ebay konto och skrivit min nya adress. Men kommer det som ett paket som man hämtar ut på posten eller hur funkar det? Ni erfarna ebayköpare :tummenupp

Oftast har de med stlk på paketet och om de kommer räknas som rek. paket (vissa försändelser från utlandet räknas som rek. innanför svenska gränsen.) Men är de bara ett mobilskal kommer de 99 fall av 100 i lådan.

Råkade ut för de där med att hade äldre adress knutet till ett kort/paypal konto, paketet kom till sverige och åkte tillbaka till staterna och sen tillbaka hit igen efter ett mail. :D Dom hade redan skickat prylen så de sket sig för mig med adress ändringen.

Förhoppningsvis har dom inte skickat och kan ändra det.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Tack för svaren :) Vad är rek för något? Aa jag skickade 2 mejl precis när jag beställde det. Hoppas dom såg det. Men men, finns iallafall massa kul på ebay ju:tummenupp Ingen annan som har nåt förslag på roliga billiga saker som är kul/bra att ha? :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Om man vill att en försändelse ska komma fram säkert med Posten, men inte vill betala för ett helt postpaket kan man skicka ett rekommenderat brev. Rekommenderade brev kräver alltid att mottagaren legitimerar sig så därför måste man alltid gå och hämta dessa hos postombudet.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Tack för svaren :) Vad är rek för något? Aa jag skickade 2 mejl precis när jag beställde det. Hoppas dom såg det. Men men, finns iallafall massa kul på ebay ju:tummenupp Ingen annan som har nåt förslag på roliga billiga saker som är kul/bra att ha? :)

Du har ju billiga & dyra tillbehör till din hoj, HRC, Yoshimura osv.
Billigt skräp, tex nyckelringar, mobil-tillbehör i offentliga mängder.
Honda/Yamaha osv -kläder, till dej och ditt barn.
Surfplattor/tillbehör/usb minne.

En del av dessa saker är inte alltid billigast på ebay, en del saker får man bättre pris/bättre service i svenska butiker.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Aa fifaan har kollat ebay hela natten och sitter här nu med och kikar. Finns så mycket prylar ju, Typ micro usb till hdmi adapter som kostar 50kr på ebay typ motsvarande 150kr på kjell & company tex. Sen kanske mycket är kina skit men bara det funkar :) Lika dant med dekaler till crossen, dubbelt så billigt mot sverige :)
 

VH

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2012
Ort
Jönköping
Hoj
z750r
Aa fifaan har kollat ebay hela natten och sitter här nu med och kikar. Finns så mycket prylar ju, Typ micro usb till hdmi adapter som kostar 50kr på ebay typ motsvarande 150kr på kjell & company tex. Sen kanske mycket är kina skit men bara det funkar :) Lika dant med dekaler till crossen, dubbelt så billigt mot sverige :)

bara o handla o bygga en riktigt fet crf ;) :yoparty
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Grabbar har ni köpt några bromsbelägg på ebay som ni är nöjda med? Biltemas skrek på min gamla hoj, tänkte köpa något vettigt till SP1an, men får inte heller kosta skjortan.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Grabbar har ni köpt några bromsbelägg på ebay som ni är nöjda med? Biltemas skrek på min gamla hoj, tänkte köpa något vettigt till SP1an, men får inte heller kosta skjortan.
Galfer 1375?
Brembos Sinter Racing?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Grabbar har ni köpt några bromsbelägg på ebay som ni är nöjda med? Biltemas skrek på min gamla hoj, tänkte köpa något vettigt till SP1an, men får inte heller kosta skjortan.

som Goffe säger så är Galfer 1375 bra belägg som inte behöver kosta skjortan...
Biltemas belägg har ja hört för många skräck historier om för att lägga pengar på,
då får de hellre kosta lite mer för kvalitet.
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
som Goffe säger så är Galfer 1375 bra belägg som inte behöver kosta skjortan...
Biltemas belägg har ja hört för många skräck historier om för att lägga pengar på,
då får de hellre kosta lite mer för kvalitet.

Nu är jag ingen bromskung men kan intyga att Galfer 1375 nyper bra och håller bättre än Yamaha original när man pressar dem lite :fakta :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top