The War Z - PC MMO

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
För oss som finner nöjet i att fly från zombier emellanåt. Speltider, servrar, Skype mm

http://thewarz.com/

The-WarZ-e1350573263240.jpg


Detta spel är fortfarande i Alpha-stadiet och inte fullutvecklat, men forumet har redan 170000+ användare!

The War Z FAQ

War Z wiki massor av info, kartor, vapen, vilken ammo som passar vad, mm

http://thewarz.com/

Någon som lirar War Z? Fick ett guest pass av en polare igår, jäklar va spännande spel samtidigt som man hatar det haha
Det handlar verkligen om att överleva och smyga.
Coolt. Måste undersökas. Jag läste precis Max Brooks World War Z som jag antar att spelet bygger på, och zombiegenren tycks växa :)
 
Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Tankar ner War Z nu. 175 kr för grundversionen är inte dyrt :)

Gött. Vad du än gör så döda inte den skallige snubben med ryggsäck o ch rutig flanellskjorta, det är jag!
Kul om vi blir ett gäng som kör. Jag och en polare kör, samt Werzion och hans kompisar - vi skulle kunna bilda en grym jävla posse som drar fram genom skog, ängar och spökstäder och dödar zombier för nöjes skull och överlevare för utrustningens skull.

Rätt kul att kartan är 400 kvadratkilometer stor, finns en del att upptäcka med andra ord.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag har precis tankat ner war Z, nu får vi se hur bra man står sig mot zombiearmadan!?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag och Jonas/sEia (varken SH-medlem eller MC-förare) befinner oss i Campos City, närheten av ett polishus i södra delen. Återstår att se om vi kommer lira något ikväll dock. Vi hade en ganska bra runda med loot i staden men helt plötsligt brassade det på utav bara helskotta med skjutningar omkring oss - och man har ju snabbt lärt sig att ammo sparar man på så det lär ha varit en bra mängd spelare i närheten som kämpade om sina liv. Vi tog en snabbt peak runt omkring oss men valde att "fega" med att gömma oss i en byggnad och disconnecta för att inte förlora vårt nyvunna inventarier hehe

Det märks att spelet är alpha men kan helt klart bli riktigt intressant. Vet att många klagar på att det är en ripoff av DayZ osv. osv. Men många kommentarer är också att spelen är snarlika, och då kan man ju undra över DayZ's kvalité som självstående klart spel medan War Z inte ens är i beta-stadie än.

highcap_micke @ Skype
Skype är nog smidigaste systemet för kommunikation under tiden vi lirar, men vill någon använda Ventrilo eller TeamSpeak så är vi inte omöjliga :)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag kör ikväll. PM:a om vi ska loota, ju fler vi är tillsammans desto starkare vi blir :brynad
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Hur hittar man er? Ska ju finnas nån 'Friends'-funktion, men mitt spel hänger sig så fort jag dör. Fastnar på Disconnect :(
(Ska vara en bug som utvecklarna jobbar på)

Inga teams, inga friends, inga nick - eller nick har man ju på karaktärerna men inget som syns i rutan ovanför huvudet på en som på andra spel. Här är man anonym och ska man samarbeta krävs kommunikation.

Sen får man ta sig dit polarna är vilken kan ta sin lilla tid.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Attans vad svårt det är att komma igång, hittar ju inget och slåss med bara vatten och penicillin.:mad:
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag kommer dra in om ca 45 min.

Ta er gärna till närheten av Campos City, så slipper jag vandra en massa :p ;)
Har _lite_ loot att bjuda på! Meddelat Jonas att haka på, tror och hoppas han kommer lira också!
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Fick tag på en hagelbrakare och blev jagad i becksvart mörker, vänder mig om och avfyrar en salva koks i bröstet på en odöd, från pipans blixtsken ser jag två till bakom. Skjuter en av dom och ser fem till bakom, fy fan vad skraj jag blev. Dom slet mig i stycken :3freak
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Det var fräckt igår. Hittade pistol och M16 + ammo i två utbrända snutbilar så nästa projekt blir att ta sig till Safe House för lägga upp dessa i global inventory så mina andra karaktärer kan få tillgång till dom.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jo fasen, dålig start vi hade men sen flöt det på fint.
Komiskt hur all "ta-det-lugnt-och-försiktigt"-tänket försvann så fort vi upptäckte en annan spelare (vilket visade sig vara 3-4 st i grupp). Hade vi styrt upp oss och läget där först så hade vi haft en jäkla massa inventarie att loota och droppa i safezone :)


Skype (alt. Ventrilo/TeamSpeak/liknande) är fasen ett måste, kommunikation är så viktigt i detta spelet för att kunna överleva och samarbeta i grupp. Bara en sådan simpel grej att man lätt tappar bort varandra på få sekunder och därmed lätt kan råka skjuta varandra; alt. att man tappar bort hela gruppen och är lost :hihi



P.S Mitt dåliga samvete för att jag sköt Rachet är borta :tungan :yoparty
 
Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
P.S Mitt dåliga samvete för att jag sköt Rachet är borta :tungan :yoparty

Vad säger Clank om det då? :tungan

Jo vi hade ju bra flyt ett tag, synd att vi blev upptäckta och fimpade av den fullutrustade cammo-snubben.
Förresten fick jag in tre av mina karaktärer i Blue ridge settlement igårkväll och la upp mina skjutvapen i global inventory. Lite väl korkat att springa omkring med flertalet skjutvapen i ryggsäcken. Mest nervöst var att gå från Boulder City till Blue ridge, som tur är var det mitt i natten och jag var framme vid fyra-tiden innan det blev ljust.

För övrigt jobbar chefen hemifrån idag och jag sitter och väntar svar från teknisk support och säljbolag om några ärenden så nu sitter jag och läser Fallout 3-guiden under tiden.
 
Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag spelade i tre timmar igår, såg inga andra spelare. Bara zombies som fick smaka mossberg!
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag spelade i tre timmar igår, såg inga andra spelare. Bara zombies som fick smaka mossberg!

27 pers fanns på EU-server 177 igårkväll runt 22-tiden.
Smög förbi Splinter camp där du stod uppe i ett av tornen i förrgår, nedanför låg ett kvinnligt människolik så jag var övertygad om att du hängde där igår med :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
The War Z

27 pers fanns på EU-server 177 igårkväll runt 22-tiden.
Smög förbi Splinter camp där du stod uppe i ett av tornen i förrgår, nedanför låg ett kvinnligt människolik så jag var övertygad om att du hängde där igår med :)
Är det denna server jag ska göra till Favorit? Vi kan ju välja den i 1a hand och chatta lite Globalt efter andra Sporthojare kanske?

Verkar som att man får installera Skype igen :)
Och skapa en karaktär som heter SH_K-Man eller nåt. K-Man var upptaget :(
edit efter uppdateringen 27/11: Nicks kan nu bara ha alfanumeriska tecken

Surt att det finns så få skins till spelana. Lätt att blanda ihop spelarna i världen. Hoppas att de jobbar vidare på detta. Kanske en SH-klan? :D

Finns det nån bättre karta över världen nånstans? Den jag får upp i spelet kan jag knappt läsa namnen i.

Tack för tipset hur man sparar utrustning. Det faktum att man förlorar allt har gjort att jag nästan lagt ner spelet. Bara att hoppas att ingen campar där :/

WarZ07_cropped.jpg
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Bra idé, vi kör EU-Server 177 i första hand :tummenupp

Ja, lite tråkigt med så få skins, samtidigt kommer jag nog alltid köra med så mörk karaktär som möjligt för att synas så lite som möjligt, framförallt när det är kväll/morgon och natt. Säkrast att röra sig då.
Samtidigt är ju, i alla fall i nuläget, ens karaktär inte mycket mer än ett "skal" för ens inventarie. Sen när skill-tree (m.m.?) kommer igång och quests/missions då lär man bli ännu mer vaksam :näsblod
Fast samtidigt får man hoppas på mindre PvP och skjutande när det finns andra mål och syften med spelandet än att bara samla på sig loot.

Hoppas verkligen på att det i framtiden blir mer Players vs. Zombies :yoparty och att zombies blir svårare att överleva mot, just nu försvinner dom nästan helt som problem så fort man fått tag i en ficklampa eller hammare mer eller mindre.


Inga tips eller tricks för kartan tyvärr... köpa större skärm? :tungan ;)



Blue: Jajemän, jag, Maestro och sEia såg dig i Splinter Camp i förrgår. Vi hade tänkt gå dit, men valde Boulder City istället när vi såg aktivitet (hade precis skjutit nån Rachet i närheten så vi ville hålla oss anonyma ifall någon hörde skottlossningen). Ville säga till dig att vi såg dig och tänkt gå in i Boulder City, men man vill ju samtidigt inte skrika ut ens position över Global-chat :gnissla



*EDIT*

Kanske dags att bryta ur den här diskussionen och starta en ren the War Z tråd!?! :yoparty
 
Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
K-man,

Werzion kopplade upp sig mot server 177 och vi andra hängde på. Låter vettigt att göra det till en favorit så vi kan träffas när vi spelar? Har noterat att servrarna från typ 150 och uppåt har 14-15 pers, men just server 177 brukar ha över 25 pers av nån anledning :va

SH-klan är en god idé, men Skype krävs för att vara effektiva.
I Safe zones, dvs de tre inringade områdena på kartan finns inga zombier som kan döda dig, inte heller kan medspelare döda dig. Du märker att det poppar ett meddelande som säger att inga vapen får användas i safe zone. Har inte testat men jag tror inte man ens kan avfyra ett vapen eller slå med hammare mot någon där. Så länge du befinner dig inom området gäller regeln så det är ett smart ställe att quitta i spelet med sina kraktärer. Där kan du skapa din global inventory som dina andra karaktärer i safe zone får tillgång till.

Så dina fiender kan gott campa där eftersom dom varken kan skada dig eller sno dina grejjer.

Vad gäller kartan så är det nog den enda bilden. Kanske är det en fråga om upplösning på din skärm?

Håller med Werzion, bryt ut inläggen till en ny tråd om War Z så vi inte tråkar ut de oinvigda.
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Bra idé, vi kör EU-Server 177 i första hand :tummenupp
...Kanske dags att bryta ur den här diskussionen och starta en ren the War Z tråd!?! :yoparty
Jag valde 177 häromdan för att den hade minst antal spelare...

Bra idé med egen tråd men vi kanske skulle vara fler än tre aktiva först? :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top