Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 39 av 39
    ? Randonörds avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Hoj
    Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14, KTM 450xc r -08, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20
    Det är svårt med utbildning. Det handlar om pedagogik och kommunikation.
    En del elever är väldigt svåra att "läsa" men som lärare ser man även saker som eleven inte är medveten om...
    Som lärare brukar man gilla aktiva elever, det gör det lättare att kommunicera.

Jag vet inte om det är meningsfullt att prata motstyrning med en nybörjare som försöker ta körkort, det finns tillräckligt med saker att fundera på .

Graden av motstyrning är beroende av modell och hastighet mm och kommer oftast naturligt. Börjar man köra mer avancerat så är det kanske dax att fundera på motstyrningen och trycket på fotpinnarna

/ +30 år med A-kort
    Senast redigerat av Randonörd den 2013-07-09 klockan 14:42.

Medlem Miss_As avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Z750 + Suzuki DRZ 400E
    Jag tog mitt körkort med Roine på tullinge trafikskola. Han är en guldklimp. fantastisk person som lägger 200% på sin elev och lite därtill. Vissa gillar honom, andra inte. Jag rekomenderar honom. Hur Pär är som lärare kan jag inte uttala mig om då jag aldrig har kört en lektion med honom.

Roine är mkt erfaren och flexibel. Kan du så välj honom
    Med Medelgott hull!

3. 2013-07-09, 15:49

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Jag ska väl förtydliga och säga att min flickvän inte kör med Roine
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem Miss_As avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Z750 + Suzuki DRZ 400E
    Be då om att få honom Ta ett snack med Roine och förklara läget så hoppas vi att de löser sig!
    Finns alltid bra respektive dåliga lärare, vart man än kommer. Roine är iaf grym!
    Med Medelgott hull!

Medlem Prickens avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
    Citat Ursprungligen postat av Miss_A Visa inlägg
    Han är en guldklimp. fantastisk person som lägger 200% på sin elev och lite därtill.
    Jag skriver under på det där! Frun frågade Roine idag ungefär hur många lektioner till han trodde hon behövde, han svarade "ja jag kommer då göra allt som står i min makt för att du ska ta kortet så fort som möjligt nu". Därefter fick hon en bonus-lektion på lågfartsbanan, helt utan kostnad...

Han är grym...

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Snabb fråga i ämnet. Roine är det han smalt byggda med axellångt hår?
    Träffat damen mins lärare en gång när jag hämtade henne. Hon är nöjd med sin lärare såhär långt efter en handfull lektioner.
    __________________________________________________ _________________________

Det gör inte mindre ont att råka ut för en olycka bara för att motparten är vållande.

Medlem Miss_As avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Z750 + Suzuki DRZ 400E
    Roine är en äldre herre med glasögon..
    Säger ju de han är grym
    Med Medelgott hull!

Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av SwePace Visa inlägg
    Träffat damen mins lärare en gång när jag hämtade henne. Hon är nöjd med sin lärare såhär långt efter en handfull lektioner.
    Nix, det ska visst vara Matte.
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Medlem Prickens avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    Ja, det är Matte. Han brukar även köra risk-2 utbildningarna på Tullinge..

Men Swepace, då har vi fyra saker gemensamt: vi kör båda hoj, vi bor på samma ort, båda har honorna inskrivna på Tullinge och båda är nöjda. Sweet.....

Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Citat Ursprungligen postat av Pricken Visa inlägg
    Ja, det är Matte. Han brukar även köra risk-2 utbildningarna på Tullinge..

Men Swepace, då har vi fyra saker gemensamt: vi kör båda hoj, vi bor på samma ort, båda har honorna inskrivna på Tullinge och båda är nöjda. Sweet.....
    Appappapp, sånt här med gemensamma nämnare ska man inte rota för mycket i, då kommer det fram gemensamma bekanta, släktingar, gamla ragg och buksvågrar.

Men vi lär ju ha åkt/gått förbi varandra. Så stor är inte kommunen.

Det gör inte mindre ont att råka ut för en olycka bara för att motparten är vållande.

Medlem Prickens avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    En sista uppdatering nu:

Lilla frun tog sitt körkort i torsdags
    Det blev på hennes andra försök eftersom hon en vecka tidigare fatalt misslyckades. Hon tappade hojen under de första metrarna på krypkörningen och nerverna spårade ur så hon gjorde en usel insats på lågfartsprovet och fick lomma hem.
    Men en vecka senare briljerade hon på uppkörningen och A-kortet blev ett faktum.

Vill verkligen framhäva Roine på trafikskolan som hjälpt henne framåt och som lyfte henne efter hjärnsmältan och som sett till att hon fick den träning hon behövde. Och när jag nu ser henne köra själv så inser jag hur väl hon blivit tränad, hon kör skitbra och jag är grymt stolt över min fru.

Så nu åkte sätes-cuts' en på igen, här är slutskjutsat....

Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Citat Ursprungligen postat av Pricken Visa inlägg
    En sista uppdatering nu:

Lilla frun tog sitt körkort i torsdags
    Det blev på hennes andra försök eftersom hon en vecka tidigare fatalt misslyckades. Hon tappade hojen under de första metrarna på krypkörningen och nerverna spårade ur så hon gjorde en usel insats på lågfartsprovet och fick lomma hem.
    Men en vecka senare briljerade hon på uppkörningen och A-kortet blev ett faktum.

Vill verkligen framhäva Roine på trafikskolan som hjälpt henne framåt och som lyfte henne efter hjärnsmältan och som sett till att hon fick den träning hon behövde. Och när jag nu ser henne köra själv så inser jag hur väl hon blivit tränad, hon kör skitbra och jag är grymt stolt över min fru.

Så nu åkte sätes-cuts' en på igen, här är slutskjutsat....
    Hjärtliga gratulationer för dig att vidarebefodra!

Min dam kommer inte att köra upp föränn våren -14. Men risk 2 är bokad att utföras på fredag. Ska inte vara några problem med hennes utbildningsstatus tyckte Matte (Läraren). Efter körlektionerna på skolan har hon ömsom varit låg och hög i humöret. Jag tolkar det som att Matte är skapligt drivande och inte låter sin elev stanna i komfortzonen länge innan han ger denne nya uppgifter.

Så nu känns det bra att jag pushade iväg henne på KNIX i Eskilstuna två gånger och nött acceleration med tillhörande inbromsningar på De Lavals parkering i Tumba. Att komplettera privat körning och skola kanske visar sig vara bra tillslut.

Slutskjutsat blir det inte för min del i vilket fall eftersom jag gillar att ha en passagerare och det finns åksugna i bekantskapskretsen.

Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Så nu känns det bra att jag pushade iväg henne på KNIX i Eskilstuna två gånger och nött acceleration med tillhörande inbromsningar på De Lavals parkering i Tumba. Att komplettera privat körning och skola kanske visar sig vara bra tillslut.
    Jag tvingade iväg en något tveksam flickvän på KNIX på Rörken i helgen, och det var i slutändan väldigt uppskattat, hon somnade gott i söndagskväll iaf, efter 20 mil hojåka och en halvdag på bana

Är De Lavals parkering lång och hindersfri nog för 70 och 90-inbromsningar också? Just såna ställen kryllar det ju inte av Och kommer man åt den som vanlig svensson, den är inte inhängnad?

Medlem gerthurs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Hoj
    Yamaha TDM 900 -11
    Strax norr om Alfa Laval i Tumba ligger Åvägen som mellan Hågelbyleden och Gustav de Lavals väg är lång bred och lite trafikerad. Mycket lämplig för bromsövningar.

Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg

Är De Lavals parkering lång och hindersfri nog för 70 och 90-inbromsningar också? Just såna ställen kryllar det ju inte av Och kommer man åt den som vanlig svensson, den är inte inhängnad?
    Just 70 och 90 kan bli litet hårigt på parkeringen. Men som ovanstående inlägg gör gällande så finns ju Åvägen.

Parkeringen duger till att öva upp tekniken tillräckligt för att sen lägga på farten på lämpligare ställe. Fredag eftermiddag och hela helgen är ok på parkeringen. Inga bommar eller dylikt.

Min flickvän fick sitta i bil i en och en halv timme nästan och bygga upp en nervositet innan ankomsten till depån. Hon var litet kissnödig innan första passet började...

käbbel serenadas avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    babsan <3
    Roine!
    Im not retarded, im just a very special girl.

Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Det var en förbannat glad flickvän som kom hem efter uppkörningen igår! Förutom ett par lektioner i veckan på Tullinge Trafikskola så har vi kört all ledig tid sista 2v, inkl en KNIX på Rörken, och utvecklingskurvan har varit grym på slutet. Det har visserligen hennes nervositet varit också Jag tror att hon har klarat konbanan 2ggr totalt, men igår satt allt Visserligen fick hon kommentaren från kontrollanten att hon borde träna mer på krypkörning, men godkänd blev hon! Dessutom börjar hon gilla sin gamla CB750, den som "är helt omöjlig att krypköra med, alldeles för tung, gammal och jobbig", nu slänger hon runt den hur smidigt som helst

Nu ska jag bara få ut henne ensam, så hon verkligen får känna på friheten med ett eget körkort efter allt blod, svett och tårar under övningskörningen Fast visst ser jag också fram emot att få köra tillsammans, hojsemestrarna har redan börjat planeras
    Senast redigerat av Hoztic den 2013-10-02 klockan 07:38.

Medlem Prickens avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    Stort grattis......

Medlem
    Reg.datum
    jan 2019
    Hoj
    Honda
    Passar på och svarar på denna tråd då jag sökte själv på bedömning om Tullinge trafikskola.
    Nu efter att jag fick Mc-kortet kan jag avråda från att gå dit.
    Jag har kört två lektioner med två olika lärare och istället för att bli bättre så blev jag klart mycket sämre och självförtroendet på minus kontot.
    De kanske behandlar dig annorlunda om du betalar 20kkr i förskott så att de känner sig nöjda, men jag bestämde mig direkt att aldrig åka dit igen.
    Istället blev det Södertälje och Pedalens Trafikskola, deras lärare Mike!

/Honda

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Vilken jävla stjärna. Hon vet inte om det står i annonsen att du vill ha inbyte, men tycker ändå att du ska komplettera annonsen med alla miljontals krav du har. [...]

Bonzo
Vill du annonsera ovan? Klicka här