Marquez är framtiden.

MC Doktorn

Guest
Den 19 årige spanjoren som vann 2010 GP 125, säsongen 2011 dominerande han och körde upp närmare 50p bakom Bradl men en skada stoppade honom då från en titel i Moto2.

2012 var han fullkomligt dominerande och senaste racet på Valencia imponerade han stort.

Hur bra är Marc Marques egentligen, man får en känsla av att han direkt kommer bli en pallplats kandidat.

Dave har skrivit en artikel och som vanligt mycket läsvärd.
http://m.motomatters.com/analysis/2...ebut_motogp_test_how_does_.html#comment-41306

Det man imponeras av hur snabb hans progress var i kombination hur lite tid han fick på RC213V och att han har den bästa rookie tiden i diff räknat till bästa varvtid.

it is clear that it is a very special talent we are watching.

Tror ni han kommer bli titelaspirant redan 2013?
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Intressant. Ja, jag tror att han kommer utmana Pedrosa, Lorenzo och Rossi om titeln redan nästa år.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kommer utmana om pallplatser och även segrar 2013 men titeln tror jag inte han har något att säga till om.

2014 utmanar han om titeln och tar den 2015! :)

Om han inte skadar sig då, kan ju hända med hans marginaler........
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Att jämföra tider från olika tester, på olika banor, på olika hojar osv kan visserligen ge en liten vink om vad man kan förvänta sig men det ska bli betydligt mer intressant att se första gemensamma testen.

Sen vill jag bara tillägg att han heter Marquez :)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Ja den grabben kommer bli kul att följa i framtiden. Han har ju alla förutsättningar för att bli en av dom stora genom tiderna:
Grym talang, bra sponsorer, går direkt in i det bästa teamet i MotoGP.

Det är väl direkt ingen högoddsare att han står som världmästare inom 2-3 år.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kommer utmana om pallplatser och även segrar 2013 men titeln tror jag inte han har något att säga till om.

2014 utmanar han om titeln och tar den 2015! :)
...

Tror det blir precis så.
Ett antal pallplatser och kanske någon seger 2013.
Sen utmana om titeln om några år.

Han är en fantastisk talang men han möter andra fantastiska talanger också. :)
 

MC Doktorn

Guest
En sällsynt skådad talang som verkar sakna nerver och rädsla, har blivit beskylld för fusk men är helt enkelt steget före resten. Man mot man vinner han oftast och det finns det ingen tvekan och han kör nästan på gränsen och inte sällan sätter snabbaste varv på slutet.
Repsol och fabriksmaterial redan som 19 åring.
Som sagt han ser grymt farlig ut för resten.

 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag är säker på att åtminstone team polaren får det svettigt från start. MGP tempot kan bli en hård nöt att knäcka om Marquez tänker fortsätter att ta de där återkommande tokiga besluten!!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Rossi, Lorenzo och Stoner kraschade en masse i sina tidiga år.
Det är väl inte otroligt att Marquez gör samma resa.

Jag tror inte på titel 2013 även om det vore kul.
Hade Simoncelli varit med tror jag 2013 hade varit hans år.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Det är vanligt att nya talanger kommer in och kör fort direkt och imponerar, sedan kommer någon/några krascher och vips så blir de långsammare. Sedan blir de sakta men säkert snabba igen och lär sig med vilka marginaler man måste köra för att aldrig vurpa och ha chans att bärga en titel.

Jag tycker mig ha sett detta mönster många, många gånger förut, och därför tror jag inte han kommer utmana om titeln första året.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Visst Rossi, Lorenzo och Stoner kraschade en masse i sina tidiga år! Fast det är en ny serie där allt kan hända. Jag har däremot sett många fler komma från supportligan och inte alls blomma ut i MGP. Marquez kommer att få en fin chans att lägga till sitt namn hos tidigare nämda förare som lyckats. Men som jag sa (i mitt tidigare inlägg) att fortsätter Marquez att ta de där återkommande tokiga besluten mot framför allt andra förare så kommer det snabbt gå utför ..
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Har följt Marquez med stort intresse sedan Estoril 2010 (125cc). Killen är något speciellt, tror vi får vänta ett tag innan vi får se något liknande igen. Jag tror han vinner redan nästa år, gör han inte det så sker det 2014. Han har visat att han hittar fart på de flesta banor. Han är nästa Rossi, kommer dominera klassen många år framöver om han får vara hel. Det kommer bli rubriker och kontrovers men han kommer öka intresset för MotoGP.

Han har mycket att lära men visade en hygglig inlärningskurva senast. På testet var han snabbast av alla genom sektor 1. Första dagen han provade hojen.

Marquez är framtiden.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Han kommer börja trilla nästa år när han blir pressad, att vara snabb på test och att hålla sig på hjulen med förare som har samma talang som man själv och kanske inte viker ner sig som man tänkt är skilda saker.

Vad jag kan minnas har alla stora förare senaste 10 åren ramlat ganska vilt första året i MotoGP. Men utan tvivgel, Marquez är något oerhört extra och skiter fullständigt i alla andra i depån på ett alldeles särskilt underbart vis.

Det kommer storma kring honom, enda tråkiga är att inte herr Stoner är kvar för han hade blivit galen av Marquez, for sure. Det hade varit FANTASTISKT!

Men 2014, då blir han farlig. Längtar redan.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det kommer storma kring honom, enda tråkiga är att inte herr Stoner är kvar för han hade blivit galen av Marquez, for sure. Det hade varit FANTASTISKT!
För att inte tala om hur de som redan har börjat hylla Marquez hade reagerat. En majoritet verkar ju vara gamla Stoner-fans :hihi
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
En gammal bild på Rossi-fanset Marquez som får en modelbil i present av Valentino.
tumblr_m7tl8grksO1r6y3nko1_1280.jpg


Ett nytt hemma-hos-reportage av en Spansk tv-kanal hos familjen Marquez.
http://www.tv3.cat/videos/4352050
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Rossi kommer kräva tillbaka den där bilen när Marquez trycker honom av banan och kör ifrån honom. :D
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Han har mycket att lära men visade en hygglig inlärningskurva senast. På testet var han snabbast av alla genom sektor 1. Första dagen han provade hojen.

Marquez är framtiden.

Håller med. På Sepang testets första torra dag ska han enligt uppgift (Bike 2/2013) slagit banrekordet. Huruvida det även var andra som gjorde detta med nya maskiner förtäljer inte reportaget men det talar en hel del för att Marquez redan har den fart som krävs för att ligga i topp i MotoGP fartmässigt. Kan han hålla sig i styr och inte skada sig under säsongen så skulle inte jag bli helt förvånad om han som den första på väldigt länge lyckas med bedriften att vinna serien första året.

Marques är framtiden men fan vad man nu saknar Stoner, dessa 2 krigare skulle varit guld att se fightas och därefter höra Stoners gnäll när han får stryk av en osnuten tonåring :) . Rossi kommer alltid vara MotoGP legend men tyvärr tror jag inte han kommer ha något nämnvärt att säga till om 2013. Ett par segrar kan absolut komma men Måstare 2013 står mellan Lorenzo, Pedrosa och Marquez och bara för att satsa på en högoddsare så tippar jag Marquez som segrare 2013.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Marquez är inte framtiden. Han är nutiden! 2-faldig Världsmästare redan. Även om han i filmen som jag länkade innan bor hemma hos föräldrarna där mamman kokar hans makaroner medans han spelar fotbol mot garageporten, samlar på modellmotorcyklar och dricker oboy.

Framtiden är Marco Morelli! Efter att bara ha kört hoj i 2 år blev han förra året den yngste Spanska Mästaren genom tiderna. Som 5-åring!! I minimoto såklart. Hans störste idol: Marquez.

Marco lär ni höra talas om ca 10 år när han kör i VM!

534468_443325949064005_1527642774_n.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top