SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nu har jag sagt min mening, jag kommer antagligen bli kallad rasist, nazist, idiot, främlingsfientlig och diverse andra saker, men detta är det sista inlägget jag gör i denna tråd. Puss och kram!

Nej, det kommer du troligen inte för det är väldigt sällan någon faktiskt kallas rasist på SH. Ofta används det precis som nu: "- nu kommer säkert någon kalla mig för rasist"..
Jag roade mig med att googla sporthoj förut och min ovetenskapliga undersökning visade attdet i 9 av 10 fall användes just på det viset och den sista tiondelen användes på övriga sätt, bla annat som tillmäle.

F.ö. så argumenterar du för din sak. De som gör det kallas ytterst sällan för rasister. Du tar upp upp olika personfall, olika fenomen i sakliga ordalag. Gör man så blir man aldrig kallad rasist.

Om man däremot tror att man når saklig debatt genom att argumentera med den smetiga och bredaste av penslar, ja då är risken stor att man blir tagen som rasist.

"- Man får ju aldrig diskutera invandring utan att bli kallad rasist!! Jag är väl inte rasist bara för att jag inte vill ha hit hundratusen asylfuskande, hedersmördande analfabeta getherdar varje år som vill förbjuda fläskkött, nationalsången och som tycker att alla i sverige skall anpassa sig efter dom. Vart är det här landet påväg egentligen. Det är ju helt övertaget av PK djävla multikultikramare som tycker att det är rätt att alla tjejer blir gängvåldtagna av kamelryttare som kommit hit för bidragens skull och som bombar oss så fort vi ritar en teckning av mohammed... Men man får ju inte säga nånting i det här landet utan att kallas rasist...!" :mad:
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Ja, men ignorans är även orsaken till att SD växer så det knakar. Och då menar jag inte att SD's väljare är ignoranta, utan att etablissemanget samt de "etablerade" partierna är ignoranta mot vad en stor del av folket tycker eller oroar sig för.

Jag rekommenderar alla att se bl a partiledardebatterna själva (och inte förlita sig på vad media väljer att rapportera om) så inser man att det inte finns någon fungerande integrationspolitik i dagsläget. I den senaste debatten som sändes i SVT för nån månad sen så konstaterar man (Jan Björklund) att det finns enorma "utmaningar" i skolan för utrikesfödda, alla håller med om att det råder en hög arbetslöshet och finns en stor andel som är fast i bidragssystemen.

Vänsterns och Miljöparties lösningar på ovanstående är att öppna gränserna (?) , de andra partierna har tveksamma lösningar som att flytta en del av ansvaret för nyanlända från migrationsverket till arbetsförmedlingen.

Jag röstar inte på SD själv, däremot så tror jag att det finns en gräns för hur många asylsökanden Sverige och välfärdssamhället klarar av att hantera, och att det inte blir bra för någon om vi passerar den gränsen. Jag tror att många med mig delar den tron, och det är anledningen till att SD växer, inte att folk hatar eller vill kasta ut alla som redan är här.

Om det gör mig till "rasist" så får det vara så.

återigen, jag talar om vad 'du' egentligen röstar på när du röstar på sd. andra trådar får behandla de etablerade partiernas 'misslyckanden' om det ena och det andra. att gå från att vara missnöjd (som de flesta sd-väljare säkert är) till att bli rasist, är ett riktigt stort steg. vissa av kommentarerna här, kallar de människorna för 'dumma' som den enda eller enskilt största anledningen till att de lägger sin röst på sd. dum eller inte, så är de flesta sd-väljare medvetna om vad det handlar om och innebär. jag nöjer mig med att dra paralleller till 30-talets tyskland utan att närmre gå in på vad jag menar. det vet du och alla andra redan.

dessutom är det knappast troligt, att den typiske sd-väljaren är överraskad av vad sd egentligen står för och vill åstadkomma. på sin höjd kanske det finns en handfull människor, som på allvar tror att det mest handlar om att gå klädd i folkdräkter för att det är fint.

ca. 10% av sveriges befolkning, har visat att det går och är helt ok, att gå från 'missnöjd' till rasist. tycker du att det är ok, så är det så.

edit:

'Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad'

http://www.expressen.se/nyheter/almqvist-och-ekeroth-bevapnar-sig-med-jarnror/
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
det finns ett litet fåtal människor, som verkligen vill bygga gaskamrar och de & sd existerar tack vare den stora majoriteten av sd väljare, som vi för enkelhetens skull, kan kalla det med att de är 'trötta' på de andra partierna, men ger samtidigt tummen upp åt det lilla fåtalet med gaskammar-intresse.

det går inte att säga 'jag visste ingenting om det'; de är lika medskyldiga som de med härskarambitioner.


Några gaskamrar kommer det inte bli så länge SD har mindre än egen majoritet, vilket inte kommer hända. Så slappna av ;)

Jag är definitivt inte rasist, alls. Däremot har jag åsikter om att blanda kulturer. Att vissa firar jul, andra Chanukka och några nyår vid "fel" tidpunkt stör mig inte det minsta. Men när skillnader i synen på kvinnans rätt till frihet, hennes sexuella bestämmanderätt etc ges en plats i samhället som försvaras med "religionsfrihet"... Då går det överstyr.

En annan fråga jag är nyfiken är lite ärliga siffror på kriminaliteten. En klar majoritet av våra fängelserytor fylls av icke- eller nyblivna-svenskar, medan de bara står för kanske 15% av befolkningen.

Jag har aldrig, eller ens varit nära på att rösta SD. Däremot är jag rätt glad för deras närvaro. Deras siffror ger jag inte 5 öre för, jag litar helt enkelt inte på att de sk. "undersökningarna" (notera att de aldrig sagt att det gjorts en riktig utredning) de presenterar. Men min förhoppning är att S och M pga av deras närvaro gör en riktíg utredning på aktuella frågor så att det kommer lite sanningar och inte bara floskler och "klappa medhårs".

Hade jag inte varit rädd för att vänstern skulle kunna få makten så hade jag kunnat lägga min röst åt SD som en ren missnöjesröst mot att invandringsfrågan är så förbannat PK-infekterad. Det har som bildats en kultur kring allt som gjort det stört omöjligt för ett seriöst parti att lyfta frågan, för om någon säger något som ens skulle kunna leda till ett negativt resultat (även om uttalandet är förutsättningslöst) så skriks det rasist och pekas finger direkt.

Var är det kritiska synsättet? Var är ärligheten? Var är modet?

SD kommer knappast ge svaren jag vill ha, de kan däremot tvinga fram en öppen debatt vilket länge saknats i svensk politik. Så länge de övriga politikerna fortsätt ducka för frågan så kommer SD att växa som parti. Enda sättet att "blir av" med dem är att faktiskt ta tag i de problem de belyser. Frågan är vem som vågar?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
'Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad'

Igår avslöjades EA som lögnare eftersom det med all önskvärd tydlighet syns och hörs att han kallar folk både hora, fitta, babbe och blatte lover. Kent Ekeroth och EA har ju gång på gång förtydligat att inga sådan ord har använts.

Fram till idag har Kent Ekeroth förnekat att han skulle ha puttat en tjej in i en bil men nu blir det ju rätt tydligt att han de facto gjort just så...

Det mest ironiska i hela filmsekvensen måste nog ändå Eriks slutord vara:
- "Det funkar alltid att vara ögontjänare!"
 
Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800

I Danmark har vi inte sett några gaskammare? Inte SD sympatisör men tycker nog man kan behandla dem på ungefär samma sätt som V. Partier som enligt partiprogrammen är någorlunda rumsrena tills man börjar studera enskilda medlemmar. För hur många människor är fortfarande inte Schyman en idol?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
ca. 10% av sveriges befolkning, har visat att det går och är helt ok, att gå från 'missnöjd' till rasist. tycker du att det är ok, så är det så.

Nej. Ca 10% av Sveriges befolkning har visat att de inte är nöjda med hur det ser ut i dag.
Det är en skillnad.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
och om de hamnar i majoritet, vad händer då? kommer du också då, vara väldigt avslappnad?

Om våra elaka grannar från ett närliggande solsystem dimper ner och börjar slakta getter i Grekland, vad händer då?

SD kommer inte få egen majoritet. Och ärligt, får de det så är det ju det demokratiska systemet som röstat fram dem. Dödsstraff är väl dessutom en grundlagsfråga som kräver riksdagsbeslut från 2 mandatperioder? Så skulle de lägga fram ett sånt förslag skulle ju åka ur nästa val om inte svenska folket ville ha gaskamrar, och vill de det.. Så är det ju detta fantastiska demokratiska system som bestämt.


Ps. Demokrati är ett värdelöst system
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
du vet att det var det demokratiska systemet, som förde fram hitler & co. väl vid makten, avskaffade de demokratin.

Ja, det är inte jag som påstått att demokrati skulle va ett bra system. Jag tycker det suger, låta massa hillbillys bestämma om saker. Absurt!
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
du vet att det var det demokratiska systemet, som förde fram hitler & co. väl vid makten, avskaffade de demokratin.

Demokrati är bara en finare omskrivning för "Majoritetens Diktatur"! Och när en majoritet går att "köpa" [på flera olika sätt] så är det inte så kul längre.

Kolla bara på hur det ser ut i Ryssland. Putin bestämmer oavsett om han är premiärminister eller president!Presidenten eller premiärministern där heter ju alltid numera Putin, visserligen än så länge aldrig samtidigt.

Inte behöver man avskaffa någon sorts demokrati för att kunna göra som man vill!
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
?
du röstar inte på sd, så då tillhör du de 90% som är nöjda?

Nej. Det finns inget parti som till 100% stämmer med min åsikt, så då röstar jag (och många andra) på det parti som överlag stämmer bäst med min åsikt i störst antal frågor, det betyder inte att jag är nöjd med deras inställning i alla frågor.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det i så fall ett oroväckande stort antal dumskallar som förvånande nog är röstberättigade?! :rolleyes:

Fast det lär väl knappast massmedia skriva något om, heller.


Började omvärdera min syn på SDs närvaro efter att från flera håll fått indikationer (ärliga åsikter) på att en hel del lagt sina röster åt det hållet trots både brains, examen, ordnade förhållanden och framstående karriärer. Så att kategoriskt anta att de är nazi-pack som röstar på dem är sannolikt fel fel fel.

Från början var det nog så. Men vad jag förstått, och som jag själv börjar känna.. Så har det ruttnats på att övriga partier inte tar i frågorna på ett seriöst och nyanserat sätt. En röst på SD blir då en ren protest till dess att det tas på allvar.

Det är nog den enda rimliga förklaringen också, för att 10% av svenskarna skulle va så inbitna nazis att de övergav sin "vanliga" röst av ideologiska skäl har jag svårt att se.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
du vet att det var det demokratiska systemet, som förde fram hitler & co. väl vid makten, avskaffade de demokratin.

Demokrati skulle kunna vara ett bra system om man redan från skolan uppmuntrar politisk intresse och inte tar det demokratiska styrelseskicket för givet. Det bästa är mindre nationer med ett politiskt medvetet folk där viktiga frågor kan avgöras genom allmänna val.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Nej. Det finns inget parti som till 100% stämmer med min åsikt, så då röstar jag (och många andra) på det parti som överlag stämmer bäst med min åsikt i störst antal frågor, det betyder inte att jag är nöjd med deras inställning i alla frågor.

...då ska du uttrycka dig på ett mer korrekt sätt, än så svart/vitt som du gör.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Demokrati skulle kunna vara ett bra system om man redan från skolan uppmuntrar politisk intresse och inte tar det demokratiska styrelseskicket för givet. Det bästa är mindre nationer med ett politiskt medvetet folk där viktiga frågor kan avgöras genom allmänna val.

Det blir inte heller rätt. Åsikter måste viktas för att bli rättvisa.

Om 100 personer skulle ge ett finger för att få en motorbana i stockholm, och 150 personer möjligtvis skulle klippa naglarna för att slippa densamma. Bör den byggas eller inte?

Med ett demokratisk styre där vi har varsin röst kommer den inte att byggas, oberoende av preferenser och viktning.


Det "rättaste" vore i så fall att ge alla 100 eller 1000 "poäng" som de fick fördela på för/emot de aktuella frågorna etc. Då skulle rösterna viktas på ett hyfsat korrekt sätt så att motorbaneönskarna kunde lägga sina 100 röster FÖR banan, medan övriga förmodligen bara skulle lägga 5 röster emot eller nåt sånt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top