SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Skön kommentar av snubben i slutet......och det vart precis som han sa: "du vet inte vad du gör för misstag"

Karma!
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Att det finns smygrasister ute i stugorna hos alla partier är ju ingen nyhet. Skillnaden är det det denna gång handlar om personer med riksdagsplats och uppdrag som i praktiken innebär att de, åtminstone rent teoretiskt, aspirerar på posterna som finansminister samt justitieminister. Att jämföra med allehanda kommuntomtar eller, som en massa avpixlare gör, jämföra med vad som sägs i gymnasieskolor(!?) är ju att bortse från det faktum att dessa herrar faktiskt innehar några av partiets absolut högsta poster.

Istället för att jämföra med snorungar i skolor eller med kommuntomtar så är detta personer som har högre positioner än Anna Sjödin som så nogrant tjärades och fjädrades av media och på sociala nätverk.
Det är snarare som om det kommit fram att Mikael Damberg, Thomas Eneroth och Leif Pagrotsky supit till, käftat med folk på stan och kallat dem djävla fittor, horor, landsförrädare och sedan skrattandes skrävlat om hur de minsan skrämde folk och hur kul det är att bara käfta för att djävlas samtidigt som de videofilmade eländet.

Alla som är vid sina sunda vätskor inser ju vilken skandal det skulle bli och hur de skulle vara ute ur partiet innan trycksvärtan torkat.

I SD-led låter där annorlunda, där är stödet bland väljarna istället oförändrat och när man läser bloggar och kommentarer så är 9 av 10 mest arga på dummiga media och alla PK som bara är så tjaskiga som gör affär av händelsen... Avpixlarna är ju nästintill maniska i sin körsång där de mässar om slaskmedia, drev, PK, smutskastningskampanj o.s.v. o.s.v. i sann martyrkofta-manér.

Ganska skrämmande enkelspårighet och enögdhet. I Anna Sjödinfallet var det väl 95% av kommentarerna till hennes nackdel även från väljarhåll. Hos SD är stödet det omvända. Men det är väl kanske för att tonläget, språkbruket och retoriken hos genomsnittsväljaren är sju resor värre än den EA visade på filmen....

Jag tycker iofs folk kunnat göra rätt mycket i S också. Först Mona Sahlin och Håkan Juholt.
Om inte SD vill sprida att den bilden är okej hade jag plockat bort personerna från partiet.
Vidare tror jag SD lider av växtvärk samtidigt som vettigt folk är skeptiska till att representera partiet. Det som är kvar är kanske inte så mycket att hänga i grannen?
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Alltihop låter som ett fyllegräl där alla parter borde gått hem o lagt sig flera timmar tidigare, hade varit intressant att höra hur diskussionen gick med Ismail innan kameran slogs på, DOCK är det jävligt klumpigt att uttrycka sig som dom gör. Fylla, bråk = slutar i regel alltid illa.

Tror inte detta kommer påverka valresultatet nämnvärt då jag tror att SD är ett "missnöjesparti"
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag tycker iofs folk kunnat göra rätt mycket i S också. Först Mona Sahlin och Håkan Juholt.

Vad hade vem kunnat göra mot MS och HJ för vad?! Var de ute på stan och muckade med folk på fyllan och kallade dem fittor, blattar, landsförrädare och horor?

Att de var stolpskott med tveksama politiska idéer är knappast olagligt och om jag inte minns fel maldes de sakta ner i både media och opinion.

Jag kan inte riktigt se parallellen.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Vad hade vem kunnat göra mot MS och HJ för vad?! Var de ute på stan och muckade med folk på fyllan och kallade dem fittor, blattar, landsförrädare och horor?

Att de var stolpskott med tveksama politiska idéer är knappast olagligt och om jag inte minns fel maldes de sakta ner i både media och opinion.

Jag kan inte riktigt se parallellen.

Nej men Sahlins privata användande att statens pengar borde vara olagligt liksom Juholts felaktiga bostadsbidrag. S som parti stod bakom dem bägge två tills opinionssiffrorna fick dem bägge på fall.

Men nu har Almquist fått avgå och det var ju bra.

Edit: Och sen likställer jag det inte, SDs beteende med MS och HJs, SDs är bra mycket grövre.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tror som Ulvhamne, de som röstar på SD är i regel så dumma att de inte förstår vad de röstar på...

Intressant är att i en poll som gjordes här på SH innan valet så har jag för mig att mer än 50% skulle rösta på SD. Det om något är WT i mina ögon. Var håller ni hus nu alla sverigedemokrater? Är ni nöjda med ert val?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nej men Sahlins privata användande att statens pengar borde vara olagligt liksom Juholts felaktiga bostadsbidrag. S som parti stod bakom dem bägge två tills opinionssiffrorna fick dem bägge på fall.
Borde och borde... Klart det borde men i båda fallen tror jag faktiskt att det inte var olagligt utan att det snarare handlade om att de balanserade nära gränsen.
MS blev ju kölhalad och fick ju springa gatlopp för att därefter vara ute i kylan i tiotalet år.
HJ försvann ju även han rätt kvickt. När HJs bostadsdribblande kom upp dök det ju upp en rad andra politiker som gjort samma sak..

En stor skillnad är att så gott som alla tog avstånd och fördömde det som hänt. Folk var förbannade på MS och HJ och krävde olika åtgärder mot dem.

I fallet med EA så är kommentarsfällt och bloggar fylda med SD:are som försvarar och föringar det EA gjort och skyller i från sig på media. Skulle nog säga att av 100 inlägg som verkar komma från SD/avpixlar-håll så är 98 till EA:s försvar eller skyller på media, invandrarna eller på andra sätt föringar det som hänt.

Jag har inget minne att kommentarsfälten fylldes med arga insändare som fördömde media och försvarade Mona, Håkan eller Anna Sjödin när de gjorde bort sig.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Intressant är att i en poll som gjordes här på SH innan valet så har jag för mig att mer än 50% skulle rösta på SD. Det om något är WT i mina ögon. Var håller ni hus nu alla sverigedemokrater? Är ni nöjda med ert val?

Inte 50 men väl dryga 20...

F.ö. skrämmer inte detta bort väljarna för alla förstår ju att det är medias fel och SD det är synd om även denna gång. En orsak är väl att de flesta avpixlare är betydligt hårdare, grövre och plumpare än vad EA var på filmen varför de inte ser något konstigt i hans beteende.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vad hade vem kunnat göra mot MS och HJ för vad?! Var de ute på stan och muckade med folk på fyllan och kallade dem fittor, blattar, landsförrädare och horor?

Att de var stolpskott med tveksama politiska idéer är knappast olagligt och om jag inte minns fel maldes de sakta ner i både media och opinion.

Jag kan inte riktigt se parallellen.

Slå invandrarvakter håller inte S på med? :va
130710_120_160.jpg
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Borde och borde... Klart det borde men i båda fallen tror jag faktiskt att det inte var olagligt utan att det snarare handlade om att de balanserade nära gränsen.
MS blev ju kölhalad och fick ju springa gatlopp för att därefter vara ute i kylan i tiotalet år.
HJ försvann ju även han rätt kvickt. När HJs bostadsdribblande kom upp dök det ju upp en rad andra politiker som gjort samma sak..

En stor skillnad är att så gott som alla tog avstånd och fördömde det som hänt. Folk var förbannade på MS och HJ och krävde olika åtgärder mot dem.

I fallet med EA så är kommentarsfällt och bloggar fylda med SD:are som försvarar och föringar det EA gjort och skyller i från sig på media. Skulle nog säga att av 100 inlägg som verkar komma från SD/avpixlar-håll så är 98 till EA:s försvar eller skyller på media, invandrarna eller på andra sätt föringar det som hänt.

Jag har inget minne att kommentarsfälten fylldes med arga insändare som fördömde media och försvarade Mona, Håkan eller Anna Sjödin när de gjorde bort sig.

Nej, där fanns/finns inte ordentliga regler för hur våra politiker får bete sig, vilket känns lite märkligt.
Juholt hade rent tekniskt inte ens behövt betala tillbaka pengarna. Juholt såg ut att klara sig länge tills han reseräkningar kom upp som inte gick ihop.

Sahlin tyckte man tydligen var en vettig kandidat till statsminister posten.

Juholt var det många som tyckte att media jagade för hårt, vilket även visades i t.ex. aktuellt.

Avpixlare?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Slå invandrarvakter håller inte S på med? :va
View attachment 373256

Och som jag skrivit i ca fem inlägg tidigare idag om henne så tjärades och fjädrades hon enligt konstens alla regler och blev av med uppdrag och fortroende. Det dök heller inte upp hundratals hätska kommentatorer i bloggar och kommentarsfält som försvarade henne utan alla var eniga om att hon skulle väck.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag har inte sett videon i fråga, bara läst om det inträffade och särskilt förvånad är jag knappast. På lokalnivå är ju SD rena skämtet, varför skulle det vara annorlunda på riksnivå? Mer inkompetenta företrädare får man leta efter och det har nog att göra med att man drivit en fråga starkt och haft väldigt litet fokus på allt annat. Tyvärr tror jag att SD´s företrädare ändå har ett rätt starkt stöd bland ett stort antal människor trots sin inkompetens. Särskilt bland mindre upplysta grupper i samhället som anser att de blivit överkörda gång på gång av etablerade partier. Att folk röstat eller sympatiserar med SD är ett resultat av en misslyckad flyktingpolitik där etablissemanget inte hörsammat väljarna under väldigt lång tid. Då spelar det nog mindre roll att det finns en hel del stolpskott inom SD´s led.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nej, där fanns/finns inte ordentliga regler för hur våra politiker får bete sig, vilket känns lite märkligt.
Juholt hade rent tekniskt inte ens behövt betala tillbaka pengarna. Juholt såg ut att klara sig länge tills han reseräkningar kom upp som inte gick ihop.
Ja, det är märkligt att det inte fanns regler. Helt galet.
Men fortfarande kvarstår faktum, media jagade honom och väljarkårens förtroende var noll och så gott som ingen försvarade honom.

När Erik är ute och muckar på stan och kallar folk horor, blattar och landsförrädare tillsammans med två andra i partiets högsta ledning dyker SD-pöbeln snarare ut till hans försvar. Det är inte hans fel. Det är medias fel. Det är de politiskt korrektas fel. Det är invandrarnas fel. När Juholt och Mona höll på tappade partiet betydande delar av sitt stöd. Bland SD:arna verkar det snarare få motsatt effekt.
- "Han säger ju bara det alla tänker och titta så dumma media är mot oss igen!" :martyrkofta
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Och som jag skrivit i ca fem inlägg tidigare idag om henne så tjärades och fjädrades hon enligt konstens alla regler och blev av med uppdrag och fortroende. Det dök heller inte upp hundratals hätska kommentatorer i bloggar och kommentarsfält som försvarade henne utan alla var eniga om att hon skulle väck.

Bloggar vet jag inte, men nog var hon försvarad i kommentatorfälten på Aftonbladet.
Och så var även Juholt, det var bara förföljelse av mediafolket mot den stackars karln.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Bloggar vet jag inte, men nog var hon försvarad i kommentatorfälten på Aftonbladet.
Och så var även Juholt, det var bara förföljelse av mediafolket mot den stackars karln.

Ja, det finns alltid undantag som bekräftar regeln. Men i både Sjödins och Juholts fall skulle jag säga att den absoluta majoriteten av kommentarerna var EMOT.
Läs på DI, SVD eller varför inte, hos den oberoende, ovinklade och opartiska sanningssägarna på Avpixlat så der du att det snarare är en majoritet som försvarar eller föringar det inträffade.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ja, det finns alltid undantag som bekräftar regeln. Men i både Sjödins och Juholts fall skulle jag säga att den absoluta majoriteten av kommentarerna var EMOT.
Läs på DI, SVD eller varför inte, hos den oberoende, ovinklade och opartiska sanningssägarna på Avpixlat så der du att det snarare är en majoritet som försvarar eller föringar det inträffade.

Svårt att tro att SVD eller DI skulle tillåta kommentarer på en artikel ang SD, men länka gärna?

Avpixlat läser jag inte..
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Ja, det är märkligt att det inte fanns regler. Helt galet.
Men fortfarande kvarstår faktum, media jagade honom och väljarkårens förtroende var noll och så gott som ingen försvarade honom.

När Erik är ute och muckar på stan och kallar folk horor, blattar och landsförrädare tillsammans med två andra i partiets högsta ledning dyker SD-pöbeln snarare ut till hans försvar. Det är inte hans fel. Det är medias fel. Det är de politiskt korrektas fel. Det är invandrarnas fel. När Juholt och Mona höll på tappade partiet betydande delar av sitt stöd. Bland SD:arna verkar det snarare få motsatt effekt.
- "Han säger ju bara det alla tänker och titta så dumma media är mot oss igen!" :martyrkofta

Hade han inte omedelbart avgått tror jag hela SD hade fått springa gatlopp i media istället. Det är ju iofs svårt att spekulera i nu när han avgått så snabbt. Det är svårt att stå och skrika om hans avgång när han redan åkt ut.

Sen tror jag åsikterna är rätt eller rent av väldigt vanliga inom SD så det är nog svårt att få partiet rumsrent.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Presskonferensen var ju rena skämtet! Inte för att det kunde bli så mycket värre, men att påstå att man inte kollat på den film och fortsätta hålla fast vid det. Om man vet att en film läkt ut som kan sätta hela ens karriär på spel och ändå väljer att inte kolla på den innebär: antingen vet man sanningen och behöver inte få det upprepat, ljuger sig gul och blå för att försöka rädda det hela eller så är man bara så pantat så man inte vet bättre. Eller ja kanske en kombination av dessa.

Skyller på en jobbig period i sitt liv med mycket djävulskap och alkohol inblandade.
Blir man rasist av alkohol eller svåra stunder i sitt liv?

Hade han haft det lika bra innan valet som idag hade han kanske inte haft dessa åsikter, ännu ett bevis på att det är bara WT i hålor röstar på SD för att beskylla allt elände i sitt liv på invandrare. Men när det går bra försöka sopa det under mattan.

SD har inte lyckats med nåt inom svenskpolitik förutom att rasera den integration som inte var helt 100 men ändå påväg uppåt
 
Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
SD har inte lyckats med nåt inom svenskpolitik förutom att rasera den integration som inte var helt 100 men ändå påväg uppåt

Troll? Integrationen har man kunna lyckas bättre med i 40 år om man vill göra det.

Intressant är att i en poll som gjordes här på SH innan valet så har jag för mig att mer än 50% skulle rösta på SD. Det om något är WT i mina ögon. Var håller ni hus nu alla sverigedemokrater? Är ni nöjda med ert val?

Lite väl fult att klassa SD-sympatisörer som WT?

Är det inte mer WT att inte vara en kritisk* tänkande individ istället för att göra kulturvänsterns jobb att fortsätta behandla oliktänkande som paria?

Tyvärr röstade jag på FP förra valet. Det ångrar jag nu. Dum som man var hade man inte något intresse för politiken, liksom 80% av folket.

*Jag påstår ej att man behöver sympatisera med SD för att kunna vara en kritiskt granskande individ.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top