KTM 1290 Super Duke R

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har Orangea fälgar, dock på några ställen när däckmaskin tagit i fel har lacken släppt lite smått. Går definitivt att fylla med lackpenna men man ser inget om man inte tar och inspekterar hojen.
Det är snyggt med orangea fälgar, bara jobbigt att hålla rent :D

Frågan som då uppstår är om du planerar byta dessa till svarta eller om du är nöjd som det är..
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja jag svarade med tanken att jag absolut kan tänka mig byta till svart. Sen blir "problemet" Stockholm <----> Lund bytet lite meck.

Indeed. Ja mina fälgar är fanimejnyskick. Men man kanske kan drista sig till en roadtrip endera dagen. Hur är fälgarna lackade? Och hur pass matchar färgen?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Någon som vet om man kan serva hojen i Sthlm någonstans utan att det behöver kosta 5 lök?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hej.
Inget tips så, men mer en tanke.
Jag blev störd av servicepriserna på min KTM.
Eftersom garantin ändå är uselt kort, så servar jag själv, lämnade bara in den på den första servicen.
Köpte oljefilter och olja, kostar typ 7-800kr.
De två silarna med magneter behöver aldrig bytas, utan dom rengör du bara.
Sedan tänder du grillen med kompisarna istället :fyllisar
Det är ju inga omänskligt avancerade saker som görs på en vanlig service.
Och så sparar du dessutom tiden som det tar att lämna, hämta, mm.
Så tänker jag i alla fall, det viktiga är ju att det blir gjort :tummenupp
/Tobias
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hej.
Inget tips så, men mer en tanke.
Jag blev störd av servicepriserna på min KTM.
Eftersom garantin ändå är uselt kort, så servar jag själv, lämnade bara in den på den första servicen.

Sitter lite i de tankarna jag med. Har alltid gjort så förut men kändes som att Österrikaren var lite märklig men man kan ju youtuba ett filterbyte. Är det ebay som gäller för filtret eller kan man köpa över disk?
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Sitter lite i de tankarna jag med. Har alltid gjort så förut men kändes som att Österrikaren var lite märklig men man kan ju youtuba ett filterbyte. Är det ebay som gäller för filtret eller kan man köpa över disk?

Lelles har väl hemma?
Uppsala iof......
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Sitter lite i de tankarna jag med. Har alltid gjort så förut men kändes som att Österrikaren var lite märklig men man kan ju youtuba ett filterbyte. Är det ebay som gäller för filtret eller kan man köpa över disk?

Vill man inte åka till Lelles och hämta prylar själv har ktmshop.se alltid funkat bra och smidigt när jag beställt delar.
Har oftast fått delarna inom några dagar.

https://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=2223&c=16125#partslist
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hej.

Ser att några redan svarat, och jag kan bar instämma.:tummenupp
Priserna är pressade idag, och jag upplever väldigt liten skillnad att handla på typ eBay eller direkt över disk, i alla fall serviceprylar.
Upplever samma sak med min Yamaha.
Undantaget är olja, som man verkar kunna ta enorma påslag på i butik, så där bör man undersöka andra kanaler.:va

/Tobias
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Olja köper man på Swedol. 20l dunk kostar ca. 1400 istället för 200:- litern. SBK racing 10W-50
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ajjemän då. Verkade nästan enklare än på gamla japsarna man haft. Men hur släcker man ner servicelampan då?
 

Bomagin

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2011
Ort
Hässelby
Hoj
Ktm 1290 Super Duke GT 690 enduro R
På 1290 GT håller man in upp och ned knappen en liten stund då kommer en servicemenu fram
 

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
Har en Super Adventure R i dagsläget och funderar på att byta över till en Super Duke. Frågan är bara ifall duken lider av samma sjuka som adventure'n har. Vill säga att skärmen är helt fukkad största tiden? Har fått upp massa konstiga larm och fel under den korta tiden jag har haft den och börjar bli less på skiten. Dock är ju motorn brutal så den vill jag gärna behålla. :hihi
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har en Super Adventure R i dagsläget och funderar på att byta över till en Super Duke. Frågan är bara ifall duken lider av samma sjuka som adventure'n har. Vill säga att skärmen är helt fukkad största tiden? Har fått upp massa konstiga larm och fel under den korta tiden jag har haft den och börjar bli less på skiten. Dock är ju motorn brutal så den vill jag gärna behålla. :hihi

På min gamla 2016 sitter det ett mastodoniskt, Österrikiskt gökur som instrument komplett med pendlar och lod. Av snittet att döma verkar det vara mekaniskt och således tämligen pålitligt.
 

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
På min gamla 2016 sitter det ett mastodoniskt, Österrikiskt gökur som instrument komplett med pendlar och lod. Av snittet att döma verkar det vara mekaniskt och således tämligen pålitligt.
Årsmodellen jag tittar på är från -17 och uppåt, vill säga med tft-skärmen. Jag har dock inte fått någon korrespondens som skulle indikera på att denna årsmodell lider av ovan sagda åkomma. Jag undrade blott ifall någon av våra, ypperst fagra medlemmar i denna cirkel upplevt några sådana problem.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Vad kan man ha för avgassystem OCH klara ljudkraven på bana ?
öppet helsystem ? eller var går gränsen ?
:va
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Vad kan man ha för avgassystem OCH klara ljudkraven på bana ?
öppet helsystem ? eller var går gränsen ?
:va

Jag har testat bodis decat med Akra+db samt bodis decat med original dämpare. Inga av dessa klarar rakan på knutstorp utan jag får växla tidigt istället.
Lite info i alla fall
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top