KTM 1290 Super Duke R

Hoeken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Ort
växjö
Hoj
KTM 1290 superduke r 2017
Tja boys! Någon som sitter på en 2017 (vit) som funderar på att sälja?
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Kan tänka mig det=)
Är det kanske din gamla som säljs på probike?

Om reg.nr är PFA061 är de min :tummenupp Inte varit där sen jag bytte in den, Vet du vad dom begär för den? :7peta

Hittade den på blocket nu, det är min gamla och dom tjänar inte dunder på den :fakta
 
Last edited:

Hoeken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Ort
växjö
Hoj
KTM 1290 superduke r 2017
ok trevligt. han släpper den för 130k som den står men dom gick inte med på 135k och att dom låser upp track och performance pack. Så blir lite för dyrt=( med tanke på att man får en ny 2017 med ALLT för 151k
Men den såg riktigt fin ut!
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
ok trevligt. han släpper den för 130k som den står men dom gick inte med på 135k och att dom låser upp track och performance pack. Så blir lite för dyrt=( med tanke på att man får en ny 2017 med ALLT för 151k
Men den såg riktigt fin ut!

Har dom börjat sälja dom med allt på? Och för 151k.. vad funderar du på? Jag köpte min för 180k, och de va bara med slip-on och rumpstädning! Nu minns jag inte vad dom olika paketen kostade men de va bra många tusen till. 151k ny med alla paket på är en jävligt bra deal !
 

Hoeken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Ort
växjö
Hoj
KTM 1290 superduke r 2017
haha ja. En ny 2017 kostar typ 143 nu sen med båda paketen, akra, rensad bak, och ergo seats blev priset 151k.
Dom ville tydligen bli av med den nu innan dom nya kommer.
Hade köpt direkt om den inte var svart haha
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
haha ja. En ny 2017 kostar typ 143 nu sen med båda paketen, akra, rensad bak, och ergo seats blev priset 151k.
Dom ville tydligen bli av med den nu innan dom nya kommer.
Hade köpt direkt om den inte var svart haha

Där ser man vad man kan spara om man bara har lite is i magen :3freak Jag köpte min direkt när dom släpptes i Sverige och de fick jag betala för med.. Hoppas du hittar någon som passar annars finns ju alltid min gamla ;) Det är en fruktansvärt rolig hoj, totalt livsfarlig men precis lika rolig :tummenupp Om de inte vore för barnen och en sambo som tjata att jag borde tänka på familjen och inte utsätta mej för fara varje gång man busat lite extra skulle jag aldrig bytt in den!
 

Hoeken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Ort
växjö
Hoj
KTM 1290 superduke r 2017
Ja det är ju tyvärr så med nya saker. haha ja och det blir inte "bättre" när man låser upp track/perform pack:yoparty
Men jag slog till på din gamla pärla=) Den såg ju helt ny ut hela hojen! Gick ett varv runt sen var det bara att betala=)
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Ja det är ju tyvärr så med nya saker. haha ja och det blir inte "bättre" när man låser upp track/perform pack:yoparty
Men jag slog till på din gamla pärla=) Den såg ju helt ny ut hela hojen! Gick ett varv runt sen var det bara att betala=)

Grattis! Nu kommer du få känna hur de känns att åka på slangen på alla växlar i alla hastigheter utan ansträngning att få upp den. Får nästan anstränga dej mer för att hålla ner den!

Ja den borde se ny ut ;) bara kört 300mil enbart soliga torra dagar. Tvättat och putsat hela tiden på den. Man har ju en tendens att ta sjukligt bra hand om nya saker tills första repan kommer och man slutar bry sej. Hann aldrig köra så långt så den där repan kom innan tjatet från sambon kom ;P De ända som ser lite tråkigt ut är orginal ljuddämparen. Något grå/vitt gojj som runnit jämns med utblåset som inte gick få bort. Hann köra ca.70-80mil med den innan acrat kom.

Jag tror du inte kommer stressa efter paketen när du väl börjar skoja runt me den, man utnyttjar inte 1/3 av vad den vill på gatan i originalutförande. Det mest intressanta hade vart o få på quickshift annars klarar man sej bra om man inte ska ut och bomba rejält duktigt på banan.

Landade den på 130 förresten?

Kommer de några undringar om hojen är de bara höra av sej och grattis igen :tummenupp
 

Hoeken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Ort
växjö
Hoj
KTM 1290 superduke r 2017
Tackar! Jo jag vet. men det är ju det som gör den så jävla rolig=)
Det märktes att du har tagit hand om hojen så det tackar jag för.
Orginal ljuddämparen är oviktig=)
Sant inte fan utnyttjar man i närheten av vad hojen kan men blir nog att låsa upp performance pack direkt för att få quickshifter så tar man track när man kört hojen ett tag. Är ju lite godis där som man "måste" ha=)
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Tackar! Jo jag vet. men det är ju det som gör den så jävla rolig=)
Det märktes att du har tagit hand om hojen så det tackar jag för.
Orginal ljuddämparen är oviktig=)
Sant inte fan utnyttjar man i närheten av vad hojen kan men blir nog att låsa upp performance pack direkt för att få quickshifter så tar man track när man kört hojen ett tag. Är ju lite godis där som man "måste" ha=)

Dom vågar ta betalt me dom svinen :O jag satt och pilla iordning en lista på lite godis man ”måste” ha, 96k landade den offerten på! Trackpack, dra över den i sport och stäng av antispinn, där har du ditt ”trackpack” :p du får gärna säga ett par ord i vår när du fått chans att testa lite och säga vad du tycker :tummenupp
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Dom vågar ta betalt me dom svinen :O jag satt och pilla iordning en lista på lite godis man ”måste” ha, 96k landade den offerten på! Trackpack, dra över den i sport och stäng av antispinn, där har du ditt ”trackpack” :p du får gärna säga ett par ord i vår när du fått chans att testa lite och säga vad du tycker :tummenupp
performance pack .Är det nåt som redan finns i hojjen och som de kan låsa upp med datorn ?
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
performance pack .Är det nåt som redan finns i hojjen och som de kan låsa upp med datorn ?

KTM MY RIDE och MOTOR SLIP REGULATION är bara mjukvara som dom aktiverar. QUICKSHIFT måste meckas på lite delar samt aktiveras så den finns inte på hojen. :tummenupp
 

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Vad kostar det att försäkra en sådan här maskin? :confused:

För några år sedan var det inte så många bolag som försäkrade den annat än med trafik. De andra låg mellan 21000 till 45000 typ, för helförsäkring. Jag vet inte hur det är nu. Gt-modellen ligger väl mellan 4000 till 15000.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Vad kostar det att försäkra en sådan här maskin? :confused:

Jag betalade 9500:-/år halv för min på bilsport mc. Då har jag endast haft kortet 2år och detta var min andra hoj. Jag betalade mer för 690 Duke skall tilläggas :O
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top