KTM 1290 Super Duke R

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber

Har du pulverlackerat fälgarna? Funderar på att ge fälgarna som jag köpte av Rickard lite kärlek och upptäckte till min stora förvåning att det inte är speciellt dyrt att pulverlackera i en färg. Och jag vill ha mina heloranga, men är väldigt osäker på vilken RAL-färg jag ska välja. Det är ofta en himla skillnad på kort och verklighet. Jag är lite inne på RAL 2005, mkt tryck i den färgen :) Vilken orange kulör har du på dina? Dessutom verkar lackeringsfirmorna ha ett väldigt begränsat utbud av kulörer då det gäller pulverlack...
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Electronic orange special color 157
Tiger pulver patinat lacksystem 929
T 714 newelectronic orange

Detta är vad Fordon fick veta av Ragnar på Funbike,
när han skulle lacka en tankskada.

Snyggt med fälgar som INTE är svarta.
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Electronic orange special color 157
Tiger pulver patinat lacksystem 929
T 714 newelectronic orange

Detta är vad Fordon fick veta av Ragnar på Funbike,
när han skulle lacka en tankskada.

Snyggt med fälgar som INTE är svarta.

Problemet när det gäller KTM är att de har en massa olika oranga kulörer. På ramen verkar det vara RAL 2009 som gäller. Färgen på tanken är snygg, men jag vill gärna ha ytterligare lite tryck i den oranga på fälgarna. Jag tror att RAL 2005 (klarlack pulver) skulle bli rätt spoton, men det är alltid svårt med kort. Fälgen på bilden är RAL 2005. Men det är alltid intressant att höra andras erfarenheter!

2 RAL 2005.jpg
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Det är väl så att led blir starkare och halvljuset släcks med går på automatiskt vid behov tex tunnel ? Från vad jag förstått .. Men ta det inte som amen i kyrkan :) Testa , on/off i meny .
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Har du pulverlackerat fälgarna? Funderar på att ge fälgarna som jag köpte av Rickard lite kärlek och upptäckte till min stora förvåning att det inte är speciellt dyrt att pulverlackera i en färg. Och jag vill ha mina heloranga, men är väldigt osäker på vilken RAL-färg jag ska välja. Det är ofta en himla skillnad på kort och verklighet. Jag är lite inne på RAL 2005, mkt tryck i den färgen :) Vilken orange kulör har du på dina? Dessutom verkar lackeringsfirmorna ha ett väldigt begränsat utbud av kulörer då det gäller pulverlack...

Mina är inte pulverlackerade. Ral stämde ganska dåligt efter lackerarens färgkoder så lämnade in framskärm och en kåpa från bakdelen för att få så nära lack som möjligt. Var inne på pulverlack men hittade inte en enda i Sthlm området som ville ta sig an tvåton.
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Vilka erfarenheter har ni av däck till 1290n? Det här är ett område som jag är fullständigt värdelös på och även fullständigt ointresserad av (brukar väl gå hand i hand) :) Jag vill ha ett däck som inte slits så fort i mitten. Använder hojen till vanlig vardagskörning, ej bana. Original sitter det Dunlop Sportmax Sportsmart och nu funderar jag på om det finns ngt som är bättre eller om jag ska köpa samma däck igen (om de finns att få tag i). Har sett att Metzeler M7 RR fått bra feedback. Ngn som har erfarenhet av det?

Original sitter det ett 190 däck bak. Kan man använda sig av ett 200 också? Eller får det inte plats?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Inne på mitt andra 200 däck :yoparty . Ingen större erfarenhet av gatdäck som ska gå långt och raktfram hehe . Men de du nämner ska va bra till det mesta . Michelin har en variant som ska hålla länge . Googla :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Klart det funkar, men varför? Är ju bara dyrare, även om det ser fetare ut finns inga praktiska fördelar vad gäller gatbruk/åka rakt fram.
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Klart det funkar, men varför? Är ju bara dyrare, även om det ser fetare ut finns inga praktiska fördelar vad gäller gatbruk/åka rakt fram.

Enbart för looken!:yoparty Sen vet jag inte om det påverkar körbarheten. Min RSV4 är ju från fabrik utrustad med 200 å det är inga problem att svänga med den :D
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Enbart för looken!:yoparty Sen vet jag inte om det påverkar körbarheten. Min RSV4 är ju från fabrik utrustad med 200 å det är inga problem att svänga med den :D
Nej, det gör det inte i någon större utsträckning. Men det ger som sagt inga fördelar heller, förutom kanske vara lite visuellt bredare då. Inte att förakta. :)

Kör ju 200 bak på racerettan, men det har 65-profil så det har fördelar man inte använder på gata. Sen är det jävligt brett också...

Skickat från min P4 via Tapatalk
 
Last edited:

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Nej, det gör det inte i någon större utsträckning. Men det ger som sagt inga fördelar heller, förutom kanske vara lite visuellt bredare då. Inte att förakta. :)

Kör ju 200 bak på racerettan, men det har 65-profil så det har fördelar man inte använder på gata. Sen är det jävligt brett också...

Skickat från min P4 via Tapatalk

Men en sak som slog mig: På reg.beviset står det att dimensionen bak är 190. Finns det ngn risk att man blir underkänd på besiktningen med ett 200 ??
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ett 200-däck fungerar alldeles utmärkt till hojen :) Och för vardagligt bruk så gör det noll i skillnad mot ett 190-däck. Då är det större variation mellan olika märken i samma storlek.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Jag bytte från (enligt mig!!) noll fealing däcken som sitter på org, (Dunlop) körde ca 300mil :zpy satt på Nya pirelli diablo rosso corsa 3-16 Tror dom heter så :va kört blandat ca 400mil, kan bara säga vilken skillnad på däck uj uj.. kört Europa bergspass ett gäng hundra mil och topp betyg på både tort och vått blev en ny hoj.. Dåliga däck/bra hoj=INTE kul, Bra däck/halvdan hoj =Jätte kul :D :fakta
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Jag bytte från (enligt mig!!) noll fealing däcken som sitter på org, (Dunlop) körde ca 300mil :zpy satt på Nya pirelli diablo rosso corsa 3-16 Tror dom heter så :va kört blandat ca 400mil, kan bara säga vilken skillnad på däck uj uj.. kört Europa bergspass ett gäng hundra mil och topp betyg på både tort och vått blev en ny hoj.. Dåliga däck/bra hoj=INTE kul, Bra däck/halvdan hoj =Jätte kul :D :fakta

Jag är lite inne på detta däck från Pirelli. Har fått fina recensioner. Verkar vara ett sportigt allrounddäck som dessutom är snyggt mönstrat. Jag kanske blir en riktig däckguru efter det här :D

http://www.dackonline.se/cgi-bin/rs...rsmFahrzeugart=MO&details=Ordern&typ=R-297027
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag väljer däck efter det jag åker ..tex torr gata och några bandagar . Aldrig frivilligt i blött hehe .

Däckval är lite klurigt och vissa sportdäck går håller längre än man tror och vissa skurna slicks har bättre fäste än gatdäck i medelhastighet och temp ... Men med pirelli brukar det aldrig bli fel på torr asfalt :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top