KTM 1290 Super Duke R

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Ny unlock på hemsidan. Rätt fet, lite besviken dock, vill ha prototyprören på!! :yoparty
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Ja det tror jag nog kommer bli svårt att få dom att släppa det systemet. Jag hade gärna sett ett shorty som slutar framför bakhjulet. Borde ju få plats då det sitter en fet catalysator där annars.

Men jävligt nära prototypen i utseende i övrigt med allt godis på. T.o.m. så att de har fixat en sån där racesadel som på prototypen. Själv skulle jag nog hellre vilja ha den andra powerpartssadeln.

ktm_s6_1290sdr_KTM_SD1290_Wallpaper_Still_Race_RZ.jpg
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Grym hoj! Men framkåpan är för spetsig och utdragen för min smak, skulle satt dit en framkåpa som liknar en nummerskylt och minimal instrumentering istället. Kort och kompakt ska det vara :)
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Den gråa färgsättning som släpptes igår är sjukt nice tycker jag! Men antar att den är full med saker från powerpartsavdelningen? Dekaler, skärm, sadel osv. Undrar vad kalaset går på ! Är nog beredd att sälja sommarbilen för ett ex.
 

Migesson

Guest
Den som är här sist på bilden är så porrig ;) Bara haft prototypröret sen hade saken varit klar ;) Tycker min full matade SMC-R börjar kännas trött. Måste prova när där kommer ut i demoex. För de som har släpps innan är så fula, med sporthoj framskärmen ej i kolfiber, avgaset m,m.
Full matat ska det vara sen helst en PC5 och bänkkörning så den har typ 200hk sen är herr Micke nöjd ;) :D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Undrar vars dom sätter priset i Sverige. Förhoppningsvis runt 130-140.

Bara börja ringa runt till handlare då.

Nån som vill köpa en RC8R?
 
Last edited:

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Helt sjukt att den ska prestera 0-200km/h på 7,2s. Enl det jag googlade fram, gör en B-king 0-200km/h på 8,1s och Hayabusan samma sprint på 7,6s. Man kommer ju se ut som en orangutang efter en fullgasrepa från stillastående på denna best. :rofl

HHAHA fyfan jag ska ha blöja på mig när jag testar den 1290'n första gången, heeeelt sjuk prestanda :banana:yoparty
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nä fy fan... måste ju bara ha en!
Gå och lägg Dig! Du vet vad jag sagt... ;)

Edit - om Du inte jobbar. Då är Du så god att hålla Dig vaken. Och komma ihåg vad jag sagt...
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Priced at €17,599 in Europe (not pricing is available in the USA yet), the 2014 KTM 1290 Super Duke R is a hell of a lot of money for a naked bike. For that amount we feel that KTM should have thrown in some carbon bits and a better race-ABS system.
:näsblod huh om detta stämmer ..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top