KTM 1290 Super Duke R

conny.olsson

Ny medlem
Gick med
13 May 2014
Ort
Norrort
Hoj
2014, KTM Super Duke 1290 R
köpte min slip on från pipe werx, grymt ljud :) försöker ladda upp videoklipp men fattar fan inte hur man gör det i den här tråden:confused:
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Någon som vet någon prisvärd gps tracker? Gärna en som egen energiförsörjning med lång standbytid.
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Det stämmer Micke. Det va min hoj som stod där, Ragnar körde hem den till mig idag. Hade den på service /mappning samt några recalls och även neddrevning och montering av KN racefilter.

Jag hade akra Slip-on med dekat rör. Men gillar när man ser att det är en enkelsving samt att ljudet är mer brutalt med AR systemet.
Imorrn ska nya Gilles fotpinnar monteras:)

Köpte du din från Ragnar? Han sa att han skulle få in en hoj här i veckan. Va tydligen ett 10 tal personer som hade velat köpa min kotte när den stod i hallen. :)

Har ni beställt via internet eller köpt i Sverige?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Det stämmer Micke. Det va min hoj som stod där, Ragnar körde hem den till mig idag. Hade den på service /mappning samt några recalls och även neddrevning och montering av KN racefilter.

Jag hade akra Slip-on med dekat rör. Men gillar när man ser att det är en enkelsving samt att ljudet är mer brutalt med AR systemet.
Imorrn ska nya Gilles fotpinnar monteras:)

Köpte du din från Ragnar? Han sa att han skulle få in en hoj här i veckan. Va tydligen ett 10 tal personer som hade velat köpa min kotte när den stod i hallen. :)

Jo . Ragge fixxa så Jari ordna för mig . Din hoj ser grym ut , Har du kolfiber varianten så använd inte db-killern om du ska gasa ....
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Jo . Ragge fixxa så Jari ordna för mig . Din hoj ser grym ut , Har du kolfiber varianten så använd inte db-killern om du ska gasa ....

db-killer? Jag kör tillomed utan insats. :p. Haha
Mitt system går att köra med db-killern i. Det är bara AR systemen som är gjorda i kolfiber som inte går.
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Har ni beställt via internet eller köpt i Sverige?

Beställt AR systemet? Jag bytte mitt med Djulle här på sporthoj. Men du kan beställa via deras hemsida. Inga problem. Rich som äger företaget är en sjysst kille. Om du har frågor om AR systemet så fråga på FB gruppen CLUB KTM 1290 SUPERDUKE R.
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Tänkte mer på om du kör bandag ...

Kör jag bandag kommer den inte gå igenom även med db killer o insats. Då sätter jag dit kat och orginalpipa:) gjorde jag hela förra året på bandagarna., tar ju max 5 min:)
Håller man fullt mot rakan på Gelleråsen med akra så blir man bullerflaggad. Så säkrast o köra dunderklumpen:)
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Är den bra? Ser vettig ut iaf. Funderar på att beställa en sån.

Batteri tiden är ju begränsad, men den är liten och går att "gömma" hyfsat bra. De har ju modeller som är bättre och med bättre batteri tider, men större i storlek.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kör jag bandag kommer den inte gå igenom även med db killer o insats. Då sätter jag dit kat och orginalpipa:) gjorde jag hela förra året på bandagarna., tar ju max 5 min:)
Håller man fullt mot rakan på Gelleråsen med akra så blir man bullerflaggad. Så säkrast o köra dunderklumpen:)

Oki. Kör du akra mappen med katten då ?

Man kanske ska undvika gnälleråsen och satsa på Sviestad och Mantorp ..Gr vore kul igen :)
 
Last edited:

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Oki. Kör du akra mappen med katten då ?

Man kanske ska undvika gnälleråsen och satsa på Sviestad och Mantorp ..Gr vore kul igen :)

Hade inte akra mappen i förra året men lär ha det i år. Det ända som händer är att den går lite fetare. Ingen fara med det. Samma på de andra banorna, 95db gräns. Så det är orginalpipa som gäller då.
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Tror fan jag råkade köpa en 1290 i dag... ska ta mig en stadig whiskey och fundera på vad fan jag gjort.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hade inte akra mappen i förra året men lär ha det i år. Det ända som händer är att den går lite fetare. Ingen fara med det. Samma på de andra banorna, 95db gräns. Så det är orginalpipa som gäller då.

Jo , vet att just gnälleråsen brukar det bli problem med ljudet som går bra på tex Mantorp ,gr och i viss mån Sviestad . Så för min del blir det ..
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Läst igenom tråden och sett att en del åker med Austin.. någon som kör med GP2R? Riktigt sugen på en sådan.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top