KTM 1290 Super Duke R

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Service nr 2 samt lite recalls fix inbokad på Funbike. Ska traila upp min nästa lördag. Hade du lämnat in din Rickard?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Service nr 2 samt lite recalls fix inbokad på Funbike. Ska traila upp min nästa lördag. Hade du lämnat in din Rickard?

Nope, vad är det för recall? Jag gjorde en extraservice vid 700 mil (den har rullat 774 mil). Nästa service är inbokad den 11:e maj, två veckor innan licenskursen :) om jag nu inte lyckas byta till licenskursen i april.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag ska få nytt hastighetshus samt allt fix med bakswingen/hjulet.

Ah okej. Min modell var redan fixad från fabrik gällande speedometern. Har din huggger/stänklapp bak skavt in i bakdämparen? Det är många, inklusive min, som har 'djupa' märken efter huggern. Jag har tänkt att fråga om detta flera gånger men jag glömmer alltid bort det.
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Ah okej. Min modell var redan fixad från fabrik gällande speedometern. Har din huggger/stänklapp bak skavt in i bakdämparen? Det är många, inklusive min, som har 'djupa' märken efter huggern. Jag har tänkt att fråga om detta flera gånger men jag glömmer alltid bort det.

Nä, jag är inte så tjock och tung;) hahanä skämt o sido. Har inte kollat eller sett det så tror inte det. Får väl kolla det på lördag när den ska upp till Ragnar.
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Whhhoohooo!!!

Titta vilket bra svar jag fick när jag ställde frågan ang 1290 försäkring till Bilsport MC.

"Hej David, vad kul att du frågar om just KTM1290 Superduke. Från och med nästa helg kan du surfa in på www.bilsportmc.se och räkna fram en premie. Det går även bra att ringa oss måndag-fredag. Kommer du till mässan så besök oss gärna där. Vi finns i monter A26:10 och snackar gärna Ktm 1290 med dig. Trevlig helg!"

Japp och jag ska till mässan, kommer även då fråga lite mer:)
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Whhhoohooo!!!

Titta vilket bra svar jag fick när jag ställde frågan ang 1290 försäkring till Bilsport MC.

"Hej David, vad kul att du frågar om just KTM1290 Superduke. Från och med nästa helg kan du surfa in på www.bilsportmc.se och räkna fram en premie. Det går även bra att ringa oss måndag-fredag. Kommer du till mässan så besök oss gärna där. Vi finns i monter A26:10 och snackar gärna Ktm 1290 med dig. Trevlig helg!"

Japp och jag ska till mässan, kommer även då fråga lite mer:)

Dom räknar den inte som supersport längre då? :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Whhhoohooo!!!

Titta vilket bra svar jag fick när jag ställde frågan ang 1290 försäkring till Bilsport MC.

"Hej David, vad kul att du frågar om just KTM1290 Superduke. Från och med nästa helg kan du surfa in på www.bilsportmc.se och räkna fram en premie. Det går även bra att ringa oss måndag-fredag. Kommer du till mässan så besök oss gärna där. Vi finns i monter A26:10 och snackar gärna Ktm 1290 med dig. Trevlig helg!"

Japp och jag ska till mässan, kommer även då fråga lite mer:)

JA! Fy fan va bra! Helt underbart ju! Bilsport & MC är riktigt bra att ha att göra med. Jag hade tänkt att byta till en av/påställningsbar trafikförsäkring hos Folksam, från halvförsäkring. De skulle ha 22k om året för det :brinnerup
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Konstigt Rickard, jag betalar 22000kr/år hel hos folksam:/ bor ju ändå i grannkommun. Tror den kommer ligga runt 11000kr/år hos bilsport:) får iaf hoppas på det. 1 vecka kvar, sen vet man:)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Konstigt Rickard, jag betalar 22000kr/år hel hos folksam:/ bor ju ändå i grannkommun. Tror den kommer ligga runt 11000kr/år hos bilsport:) får iaf hoppas på det. 1 vecka kvar, sen vet man:)

Det var som fan. Men det är klart.. jag tog försäkringen i mars innan de hade någon statistik på hojen alls. Det kanske justerade priset senare. Minns jag rätt så ville de ha 38 för helförsäkring då. Jag har 24k per år utan att den är avställningsbar och det svider lite under vintern.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag köpte där. Provade ut storlek i butik här hemma.
Funkar perfekt!
Konstigt att det börjar strama över magen numer bara?
Måste vara leverantörsfel...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Finns det quick shifter till 1290?

Nej, en bra QS finns inte. Det har tydligen varit en hel del problem med motorn/lådan för de som har monterat en tillbehörs-quick shifter. Härom veckan läste jag jag förbifarten att det beror på att de bara släcker tändningen, och inte soppan. Saker och ting har då gått sönder och garantin gäller inte. KTM gick ut och varnade för att montera quick shifter, och de har även sagt att de ej har tillverkat en då resultatet inte har varit tillfredsställande. personligen förstår jag inte hur just den här 1301cc stora LC8:an är så speciell så att den inte kan ha en quick shifter som fungerar klockrent. Hur svårt kan det vara liksom när alla andra kan ha quick shifter både vid upp -och nedväxling.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Finns folk som kör med quickshifter där soppam bryts. Och det fungerar. Någon babblade också om att ett helsystem är att föredra i samband med qs då det är öppnare och ger mindre mottryck. Vet inte om det ligger någon sanning i det.
problemet har vart att ventilshims har lossnat som jag förstått det. Hade jag haft en 1290 och vart intresserad av en qs så hade jag väntat en sommar till för att se om fler får det att funka.
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Hejsan allesammans! Ställer lite frågor här om 1290 Super Duke istället för att googla! :krama

1. Vad är det för skillnad på Super Duke R och vanliga Super Duke?
2. Vad kostar en vanlig?
(Om det ens finns 2015 som inte är R, dåligt med dem på blocket).
3. Finns de i olika färger eller beror det om det är R-modellen eller "vanliga"?
(Har sett orange/svart plast med svarta fälgar, orange/vit plast med svarta fälgar och samma med orange/vita fälgar).
4. Någon "prestige" modell?

Hoppas någon har svaren jag söker!

Tack på förhand.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top