KTM 1290 Super Duke R

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
De verkar ju onekligen vara identiska, förutom det faktum att KTM tar dubbla priset :huvet Jag vågar inte vara rsäker på det. När jag tittade närmare på bilden från ktmshopen så verkar det stå KN-1113, eller KT-1113 på sidan av filtret. Och hos knfilter.com så heter deras filter just KT-1113.

Att det var olika filter var för att jag fick höra att det finns ett racefilter, samt ett vanligt tillbehörsfilter.
Han som berättade det kan ha menat att tillbehörsfiltret var originalfiltret, och att det var jag som missuppfattade honom.

Ja, det kan nog stämma att det är samma. Har inte hittat flera och de ser lika ut, dom få som finns i olika prisklasser. Ebay finns det för 400kr+100kr i frakt. Mot ktmshopen som tar 1200 för samma filter. :/ men det är försig ingen nyhet att ktmshopen är överdrivet dyr i allt.

Någon annan som vet?:)
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Fick reda på lite info efter jag la ut denna annons. Jag kommer vänta med att sälja sakerna efter årskiftet åtminstone och kanske lite till.

Djulle, vilket AR slip-on har du? Nöjd? Ska ev lägga en beställning på ett då jag vill ha ny song, orkar inte med Akrat, vill ha nått mullrigare:)
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Någon i denna tråd eller ev känner någon som vill köpa ett Akrapovic Slip-on? Fint skick. Använt 1 säsong. Har tänkt mig 5000kr för detta. Finns i sthlm men kan skickas om köparen står för frakten.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Någon i denna tråd eller ev känner någon som vill köpa ett Akrapovic Slip-on? Fint skick. Använt 1 säsong. Har tänkt mig 5000kr för detta. Finns i sthlm men kan skickas om köparen står för frakten.

Det kommer dåna mycket om dig då. Gp2r låter över 110 db har jag för mig :).
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag drog iväg ett mail för nån vecka eller två sedan till AR. Jag frågade om de hade en dämpare som skulle passa till främre delen av akrasystemet, och kravet var Max 95dB. Då fick jag som svar att man hade blivit tvungen att specialbeställa en dämpare som var 400mm lång :p
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
I brist på lackerade fälgar så håller jag mig till dekaler i år. Det ser helt okej ut :)

dekal framhjul.jpgdekal bakhjul.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Så här ska det se ut :tummenupp

Japp! Och någon gång kommer det! När jag beställde hojen så var allting klart för att lackeras. Men av någon märklig anledning så drogs det ut på lackeringen i över en månad och jag valde att ta ut hojen då det blev körbart väder. Nu vågar jag inte lackera fälgarna ännu eftersom jag redan har fått byta fälg och bakaxel än gång pga glappet. Skulle det hända igen så kommer jag inte få ersättning för lackeringen vid utbyte av fälg. Så jag kommer avvakta tills garantin har gått ut :)
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Smaken är som baken men jag tycker det är fan så mkt snyggare med svarta fälgar med lite orange i än de orange/vita som prototypen har, det blir för mkt orange bara!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Du måste vattna blommorna :7peta

Löste det sig med lackfärgproblemen du hade tidigare?

Blommorna är nyvattnade men fick sig en törn då jag glömde att vattna dem innan jag drog på semestern :rofl
Nej det löste sig inte. Det ser förjävligt ut faktiskt och det är Mr.Cap som är ena riktiga klantarslen. de lade dock ner så mycket arbetstimmar för det och jag betalade bara 1500kr för polering och färglagningen. Nu misslyckades de ju totalt med just färgen. Jättebra bemötande och en vilja att göra så mycket de bara kan och mer därtill. Så jag ska inte klaga så mycket. Däremot kommer jag ALDRIG att vänta mig till dem igen. För de klarar helt enkelt inte av detaljarbete på "hög nivå".

De behövde rätt färg vilket var krångligt att få fram. Inte ens KTM kunde ge korrekt färgnummer. MEN de kunde ha tagit ett färgprov så hade det inte varit något problem alls. De kunde dessutom, som bild ett verkligen visar, slipa ner ojämnheterna innan man lägger på färg. Det ser väldigt oproffesionellt gjort. Nästa gång jag går omkull så sätter jag mig nog och slipar till ojämnheter själv och sedan lämnar in på en lackverkstad så den blir som ny :kär

Ska leta fram två bilder som säger rätt mycket:
mrCap 1.jpgMRcap 2.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Blommorna är nyvattnade men fick sig en törn då jag glömde att vattna dem innan jag drog på semestern :rofl
Nej det löste sig inte. Det ser förjävligt ut faktiskt och det är Mr.Cap som är ena riktiga klantarslen. de lade dock ner så mycket arbetstimmar för det och jag betalade bara 1500kr för polering och färglagningen. Nu misslyckades de ju totalt med just färgen. Jättebra bemötande och en vilja att göra så mycket de bara kan och mer därtill. Så jag ska inte klaga så mycket. Däremot kommer jag ALDRIG att vänta mig till dem igen. För de klarar helt enkelt inte av detaljarbete på "hög nivå".

De behövde rätt färg vilket var krångligt att få fram. Inte ens KTM kunde ge korrekt färgnummer. MEN de kunde ha tagit ett färgprov så hade det inte varit något problem alls. De kunde dessutom, som bild ett verkligen visar, slipa ner ojämnheterna innan man lägger på färg. Det ser väldigt oproffesionellt gjort. Nästa gång jag går omkull så sätter jag mig nog och slipar till ojämnheter själv och sedan lämnar in på en lackverkstad så den blir som ny :kär

Ska leta fram två bilder som säger rätt mycket:
View attachment 414724View attachment 414725

Bra bemötande är såklart värt en hel del, men det där arbetet kan de ju inte ens vara nöjda med själva. :död
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nääe jag gillar verkligen inte den hojens färger. KTM Patriot Edition var snygg dock! Men inte denna :glömdet Undrar hur den ser ut live dock! MAn kanske får en annan uppfattning då.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top