KTM 1290 Super Duke R

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Jahopp då var hojen hämtad, utanför stod en likadan som precis lastats av för leverans till butiken med samma oljeläckage vid filtret om än lite värre.
Glapp i bakhjulslagret efter 100 mil :tummenupp
Diagnosavgift 300+ kr för att dom pluggar in datorn på service...Jävla bluffkostnader

Nu är det ju inte vid filtret det läcker.......
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Såg den videon tidigare.. Skönt med lite längre snack om hojarna.

Till det här med drevning, jag fattar inte riktigt varför man skulle vilja göra det.
Den kommer ju upp jävligt fort på 2:an utan koppling... Att göra den ännu aggressivare känns inte som en bra ide enligt mig.

Har läst en hel del vad som skrivs på superduke.net och där var det just en en snubbe som hade drevat om den men som tillslut bytte tillbaka för han tyckte den blev alldeles för hetsig på dom lägre växlarna.

Jooo men alltså det är för svårt att koppla upp den på femman ju :näsblod
Btw så är 3:an den nya 2:an :fakta
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Tänkte inte på det, Doh! :huvet :)

Nej för mig får det vara orginal drevning... Känns rätt optimalt för den här hojen.
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
20140501_141607.jpg20140501_141545.jpg

Blev riktigt bra, beställt ifrån England snabbt och lite billigare och snyggt
 

Migesson

Guest
Nu är min 690 såld :smasha blir att leta en 1290 senare ;) ska ha min drömhoj :fakta :dummer :yoparty
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Nu är min 690 såld :smasha blir att leta en 1290 senare ;) ska ha min drömhoj :fakta :dummer :yoparty

Såg den på blocket, det va inte länge den fick va kvar haha. Ska bli spännande och se hur din beast kommer se ut när du är klar med den med tanke på att din smc-r förmodligen va den snyggaste i sverige. Får man fråga vad du fick för den?
 

JoWi65

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2014
Ort
Hedemora
Hoj
KTM SuperDukeR 1290
2014-05-02 15.15.01.jpgSå har man äntligen fått tillbaks fälgarna från lack. Tog en evighet och ett byte av lackerare. Första turen gjord idag, 7-8 mil, och allt känns helt underbart.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Fy va snyggt, en svart framskärm gör den ännu råare enligt mig.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
View attachment 404556Så har man äntligen fått tillbaks fälgarna från lack. Tog en evighet och ett byte av lackerare. Första turen gjord idag, 7-8 mil, och allt känns helt underbart.

Texten till fälgarna, är det från KTMs egna textremsa?
Jag beställde nämligen RACING-texten från KTM för att lackera in dessa på fälgarna, men på din hoj ser texten smalare ut än vad jag hade tänkt mig. Jag får tillbaka min hoj i slutet av nästa vecka HOPPAS jag.

Hur som helst, hands down den snyggaste hojen there is, speciellt med den fälglackeringen :tummenupp
 

JoWi65

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2014
Ort
Hedemora
Hoj
KTM SuperDukeR 1290
Jag har inte fått tail tidyn än så fotade utan den fula bakskärmen....hade inte sett KTM:s egna text när jag lämnade in fälgarna så det är lackeraren som fixat egna....blir säkert bättre med dom du får Fordon...:tummenupp...blir bättre ändå med kolfiberframskären och acra helsystem som ska vara på ingång snart hoppas jag....
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top