Varför flyger Lorenzo såhär?

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
SupermanMotocross.jpg


Grabbarna har inte lärt sig sätta landningen än bara. :rofl
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Det kan man undra. Starta en tråd om det. Den här handlar om ifall Lorenzo genom sin körstil och/eller hoj gör Mollbergare när han highsidar.

Du reagerar som om inlägget vore kritik mot dig. Det var tvärtom. Det var en replik till dom som menar att alla highsiders ser ut som Lorenzos.

Ser inte hur inlägget var irrelevant. Ifall ämnet handlar om Lorenzos highsiders tycker jag att det är helt naturligt att jämföra med andra highsiders. Vidare förstår jag överhuvudtaget inte jakten på att hålla ämnen trådsmala.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jadå, det har jag lärt mig för länge sedan. Men vad har det med tråden och ämnet att göra?

Du förstår alltså inte hur det går till och vad som händer vid en highsider,,,, då tycker jag att du sätter dig på YouTube och kollar på highsider.:va :va
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Tror nog att höjden i lorenzos highsider har lite att göra med hur enveten han är om att inte släppa taget om cykeln eller slå av gasen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Han är inte bara bästa föraren utan även bäst på att göra saltomortaler, sträckta sådana.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Du reagerar som om inlägget vore kritik mot dig. Det var tvärtom. Det var en replik till dom som menar att alla highsiders ser ut som Lorenzos.
Sorry. Läste slarvigt.

Ser inte hur inlägget var irrelevant. Ifall ämnet handlar om Lorenzos highsiders tycker jag att det är helt naturligt att jämföra med andra highsiders. Vidare förstår jag överhuvudtaget inte jakten på att hålla ämnen trådsmala.
Nä, håller med. Det är oftast både kul och bra med stickspår och irrbloss. Men den här tråden fick ju inte ens styrfart innan det haglade inlägg om att ämnet var idiotiskt.

Ditt inlägg sätter fingret på något intressant som egentligen är ett större ämne: hur har krascherna/olyckorna förändrats i MotoGP sedan elektroniken blev så smart? Jag minns att Axdexxs skrev för ett tag sedan (med referenser) att antalet krascher har ökat dramatiskt för varje säsong med fyrtakt, elektronik och 800 kubik.
 

slowmotion

????
Gick med
7 Mar 2003
Ort
bromma
Hoj
Ténéré 700
Problemet här är att Radare egentligen är permanent bannad men är nu åter under ett nytt namn. Därav att det känns lite fel att han fortfarande inte vill lyssna och försöka rätta sig när folk klagar.

Jag ser inte problemet.
permanent =
adj.
stadigvarande, beständig, ständig, varaktig, bestående, oföränderlig, oavbruten, fast, stationär (motsatsord: temporär, tillfällig, provisorisk)


lägger in en idolbild på mej själv, (& min hoj som inte har TC)
så inlägget inte kan klassas som OT.
View attachment 373269
View attachment 373268
Haakan har fotat.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Fin pedagogik där. :)

Tror du är på helt rätt spår. Lorenzo sitter/håller möjligen i längre än andra förare när de råkar ut för en highsider och då blir han värre drabbad av katapulteffekten. Kanske har hans höga (relativt många andra förare) kurvhastighet betydelse också.
Intressant teori (att han håller i längre än andra alltså) men jag vill nog påstå att den tidsrymd vi talar om är så ohyggligt
kort att man omöjligen hinner "besluta" sig för att "nu släpper jag".
Sladden kommer visserligen ganska lugnt och lömskt men "kicken" är dess raka motsats. Den kommer brutalt
och jävligt hårt. Ingen betänketid alls utan; Smack! - airborne,liksom.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
:yoparty Det är helt enkelt så att han kör hoj efter devisen :

Så länge man håller i styret har man inte kört omkull...:banana
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Vet inte om det bevisar något. :confused:
Den som skriver ett inlägg varannan månad skulle kunna ägna dessa få bidrag lite omsorg.


Du menar "Till skillnad mot dem som skriver inlägg varannan minut, som då INTE behöver göra detta med omsorg"
Jaa, den ståndpunkten förklarar ju en hel del... :7peta:hihi
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Den här var kul också. Vilken primadonna!
rossi_sturz_2.jpg

Nästa säsong vill jag se Rossi köra såhär:
RossiSturz4.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top