American Chopper byggd turbo Sporthoj

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Av vad jag läst på Amerikanska sporthojssidor om OrangeCounty Choppers Sportbike så verkar den ha allt för många brister för att kunna hanteras på bana.Ögongodis och tyvärr inget annat som någon sa på en Ninja sida ...



Tror att Batmans hoj skulle klara sig ganska väl mot ovanstående bling bling hoj ...

X-kjell kåpan släng dig i väggen. Va e bathojen byggd på? Någon som vet?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
X-kjell kåpan släng dig i väggen. Va e bathojen byggd på? Någon som vet?

Första hojen med sidovagn var en Harley. Sen användes en Yamaha Catalina 250 med sidovagn i en film 1966 och den följande tv-serien.

Källa: HÄR.

Du har chans o köpa yamahan just nu för den ska auktioneras ut den 1 december. Utropspris 125.000-175.000 dollar... (Men då följer en batmobil med.)
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Namn, utseende, design, ursprung, modell osv.Angående överhänget lutar det mer åt Hayabusa ... :crash


Kul att du tar mitt hatobjekt nr 1 när det gäller utseende. Så olika är de f ö inte i nosprofil, ganska naturligt. Kompetenta hojar, med en åkomma i utseendet. Bli inte desperat nu.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Enda fördelen med Japanska hojar som t ex Honda Blackbird jämfört med en Harley var väl att det gick att köra med dom ... :crash


Syns vi i sommar Jörgen så lovar jag att sätta på packväskorna fullastade och så ska du få en halv km försprång på din Harley ... :crash

Packväskor verkar touring. Lite som att ha gummi på fotpinnarna, vindruta, stödkontakt, kopplingskontakt, tipsensor, tankmätare, växellägesindikator, färddator och passagerarpinnar. Uhuhu!!

Edit.
Är du i Sthlmstrakten någonting?
När jag är klar med vinterns förbättringar kan vi köra på strippen vid ngt tillfälle om du vill? Kjula ligger i Eskilstuna (12 mil västsydväst om Sthlm) och brukar ofta ha tillfällen där man får köra med gathojar. Vore kul att testa 402 meter mot en original Blackbird.
 
Last edited:

El Caballo Loco

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Ort
Tält
Hoj
Tidigare: CROSS: Kawa 60cc, Honda 80cc, Yamaha YZ125cc. MOPED: Yamaha DT 50 R BIKES: Yamaha TW 125cc. Yamaha Dragstar 650, Kawasaki VN900, Harley Davidson Street Bob. NUVARANDE: KTM 990 SMR 11

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag kan inte låta bli att tänka, "varför"?

Hade varit roligare att se vad Erion racing hade gjort med bitarna.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Jag håller med, alltid väldigt lite fakta om hojarna och byggandet i dessa program, så jag brukar sällan annat än strökolla. 90% drama.

Vad gäller denna hoj fick jag samma intryck som du, att de slentriankör med sina lösningar som de är vana vid och har maskinpark för. Den massiva svingen tex, då slapp de tillverka en svetsjigg.
Fästena för kåpan verkar de göra i massiv rundstång :tungt
Samma med ramfästena i bakkant på motorn, massivt stål där med.
Känns synd med så tunga detaljer när man åas använder en massa dyra highperf.detaljer, som tex den mycket lätta Öhlinsgaffeln, Brembobromsarna etc.
Inte riktigt genomtänkt. Verkar vara mer viktigt med looks och att visa upp de artspecifika komponentvarumärkena som hör ihop med sporthojar.

Men det är uppenbarligen bra TV, hela koncepten med företagsbeställda theme bikes går ju uppenbarligen runt.

Svingen är ju BILLET!
Finns inget som slår BILLET!
BILLET överlägset på alla sätt och vis.....
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Packväskor verkar touring. Lite som att ha gummi på fotpinnarna, vindruta, stödkontakt, kopplingskontakt, tipsensor, tankmätare, växellägesindikator, färddator och passagerarpinnar. Uhuhu!!

Edit.
Är du i Sthlmstrakten någonting?
När jag är klar med vinterns förbättringar kan vi köra på strippen vid ngt tillfälle om du vill? Kjula ligger i Eskilstuna (12 mil västsydväst om Sthlm) och brukar ofta ha tillfällen där man får köra med gathojar. Vore kul att testa 402 meter mot en original Blackbird.

Nu är du lite elak Jörgen, det känns ju som att sno pengar från ett barn...
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Edit.
Är du i Sthlmstrakten någonting?
När jag är klar med vinterns förbättringar kan vi köra på strippen vid ngt tillfälle om du vill? Kjula ligger i Eskilstuna (12 mil västsydväst om Sthlm) och brukar ofta ha tillfällen där man får köra med gathojar. Vore kul att testa 402 meter mot en original Blackbird.

Du kan ju annars ta Kruppstålet och göra som IngvarB, dvs packa dig till Mecabanan i Malmö. Svårt för Ankan1 att backa ur då...

Nu är du lite elak Jörgen, det känns ju som att sno pengar från ett barn...

Vilken tankevurpa! Det är ju skitsvårt för de har ju oftast inga stålar att ta.

/Utan Skrupler
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jag gillade den faktiskt litegrann.

I en värld där plast/kolfiber och högvarviga radfyror råder är det skönt med, åtminstonde ett försök, till hantverk.

Avgasröreriet gillade jag skarpt! Men sen hade dom misslyckats med en hel del andra saker på den där hojen..

Det skulle vara intressant att se hur grenröret såg ut, någon som kan luska fram en bild? :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ok, inte en sporthoj men de har faktiskt varit och pillat lite på Ducati också.

http://www.orangecountychoppers.com/chopper-gallery/ducati

De tar alltså en Monster, slänger på en tyskröv, lägger på annan lack med spindelgrafik och kallar sig för hojbyggare. Troligtvis satte de en prislapp som motsvarar minst det dubbla av vad hojen kostar original också.

Det är ju helt fantastiskt vilka vilseledda jävla tomtar de är. Som de säger där borta, "You can´t make this shit up!". :dummer
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top