SH ska förbättras! Lämna önskemål här

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag önskar mig en mer touchvänlig sida och en design där de vardagliga funktionerna tar mer plats medan man skalar bort element som används sparsamt.

Forumets startsida med listan över forumdelarna:
* Skippa kolumnen med antal trådar/antal inlägg.
* Gör knappen för "gå till senaste inlägg" större
* Knappen för RSS flöden är inget jag någonsin har använt trots att jag dagligen använder RSS i andra sammanhang

Inne i ett forum:
* Gör knappen gå till sista inlägg större
* Skippa "Antal visningar" (på många trådar är den rutan den som tar mest plats i höjdled)
* Där finns väldigt många ikoner för att meddela "Bifogad fil, borttagna inlägg, att trådarna har söktags etc". Säkert bra när man modererar men knappast viktigt för den vanlige användaren.

Startsidan:
Dagens statusar tycker jag är totalt onödigt.
Kalendern är fullskärmsbred lite i onödan
Knappen "Forumet" fäller ned en dropdownmeny som är onödigt komplicerad. Lista de 10 mest använda forumen därifrån och skippa alla undermenyer.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag önskar mig en mer touchvänlig sida och en design där de vardagliga funktionerna tar mer plats medan man skalar bort element som används sparsamt.

Om du avser att köra forumet på en Tablett så rekommenderar jag forumklienten TapaTalk och TapaTalk HD istället.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Göra sidan snabbare kanske.. De laggar som fan.. Iaf för mig nästan jämt här på sh.com

Blocket.se borde ha ett gäng miljoner besökare varje dag och där laggar de aldrig...

Blocket har väl en sisådär halv miljard mer i omsättning än SH. Enklare att spendera på IT-driften då. Men självklart ska det gå fortare än vad det gör nu. Du kanske glömde att läsa första inlägget helt dock, då där står att en ny DB-server är på G. :)
 

Tobin

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2010
Ort
Hajom
Hoj
1981 Honda cb 650 Café racer
Det hade varit gött om man kunde bläddra mellan bilderna med piltangenterna! (som facebook)
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Om du avser att köra forumet på en Tablett så rekommenderar jag forumklienten TapaTalk och TapaTalk HD istället.

Tycker inte tapatalk är bra i alla lägen. Varför inte göra sh mer paddvänlig eller ha en mobile version?
Känns som de framtiden går däråt.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
1. Ta en titt när man skriver efter förhandsgranskningen och redigeringen då det man skriver börjar spegla sig på något underligt sätt, väldigt förvirrande och kom med den nya uppdateringen, samma sak finns på SMCs forum, detta måste bort!

2. Göra det möjligt att när man trycker på scrollhjulet att kunna scrolla upp och ner, inte bara åt sidan som det är nu

3. Bort med statusarna, man brukar se kanske 3 nya statusar om dagen, helt meningslös funktion

4. Göra att videor och bilder autoredigeras så de passar forumet, riktigt irriterande ibland att se 2/3 av en bild så går det inte att scrolla åt sidan

5. Gör något så det blir lättare att ta del av bloggarna, just nu är det inget vidare att blanda dem med annonserna plus att du kopplat bilder till bloggarna, förvirrande

6. Bort med den lilla tv-skärmen i toppen som talar om någon gillat eller citerat, ful och irriterande att man måste trycka på krysset så fort man pekat på den

7. Tillåt inte moderatorer att ändra rubriker som inte bryter mot reglerna efter eget tyckte och smak, det är inte okej!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tack för alla åsikter.

Jag har gjort en lite lättare uppfräschning av Köp & Säljs layout. Inte mycket ändrat, bara lite stilrenare.

Jag la även till att man kan söka på distrikt via drop down, utöver att man även kan klicka på länet i fråga i listan över annonser.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tycker inte tapatalk är bra i alla lägen. Varför inte göra sh mer paddvänlig eller ha en mobile version?
Känns som de framtiden går däråt.

Orsaken till problem runt en mobilanpassad sida med t.ex responsive design är att annonserna måste synas. SH lever på att visa annonser. Utan dom överlever sajten inte (Obs, vi tar ingen diskussion här om deras existens eller utseende). De flesta layouter med responsive design har ingen vettig hantering för just annonser. Därför blir det ingen nämnvärd anpassning för mindre skärmar.
 

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CBR 600rr,
En funktion för att lista dom trådar som det skrivits i sedan förra besöket.
Gärna så man kan bocka i vilka forumdelar man vill följa.

//Stefan
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Gästboken dog när du gjorde så att man inte kan följa konversationerna där. Återgå till den gamla layouten.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Gästboken dog när du gjorde så att man inte kan följa konversationerna där. Återgå till den gamla layouten.

Det går inte ta tillbaka det gamla. Du kan annars klicka på "Visa konversation" för att se en diskussion mellan dig och en annan medlem.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Sökfunktionerna, både i köp & sälj och på forumet, borde kunna utökas så att man kan göra förfinade sökningar.

Letar man efter en specifik tråd nu får man förslag från 2004. Bara att kunna datumbegränsa skulle va stor hjälp som jag ser det. Köp & sälj likaså bör kunna förfinas så att man faktiskt kan söka på just hjul/däck till Honda CBR600 07-12 utan att få upp travar med beggade slicks eller skottkärrehjul från nåns lantställe. Avgränsa med årtal och pris utanför gängse katalogisering av modeller och "saker".
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Jag efterlyser en presentation av medlemmar (det har vi tagit upp innan swedie)

vem är swedie ? en kort presentation om vem du är, en bild kanske ?
ha 1 användare i veckan ? få lite mer fakta om alla som surfar här
vem man är, vad man gillar, mm mm mm

skall självklart vara frivilligt. alla kanske inte vill vara offentlig
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top