SH ska förbättras! Lämna önskemål här

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hej gott folk! Kort och gott efter lite möten med Egmont som har det budgeterats in lite timmar för att få till både nya funktioner, men även förbättring av dom som finns. :tummenupp

Detta i ett led att ge tillbaka för den ökade mängd annonser vi ser. Obs, vi hoppar över diskussionen om annonserna vara eller icke vara. Egmont kämpar så gott det går med att få en balans i relevansen på annonserna.

Så inför detta arbeta så vill jag fråga er vad ni vill se förbättras på SH. Kan förresten passa på att berätta att en ny databasserver är på intåg och den är igång nu men håller på att optimeras för att klara av både SH och ett par andra sajter. Sporthoj bör ju vara synonymt med sporthojsfart även på servern :gnissla

Önska på
Hur kan t.ex Köp & Sälj bli bättre, Garage med MC:s, Bloggar mc era MC-liv, MC-firmor osv. Alla tips mottages varmt!

För att få lite struktur på det här så jag kan använda det som "kravspec" vill jag gärna att ni tar lite tid och strukturerar era önskemål så jag enkelt får en överblick över vad som ni vill se hända.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
1 Bättre surfbarhet genom mobiler.
2 Se till att det blir bra flyt dygnet runt. Funkar ju hyggligt nu förvisso men kan säkert bli bättre.
3 Möjlighet att sätta på och av ikoner som blinkar vid svar på inlägg, mail och gilla.
4 Ta bort funktionen dubbla inlägg? Dialog/val?
5 alla ikoner är inte linade/centrerade i alla webbläsare. Stör inte funktion men fult ;)
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Sökfunktionen: Jag tycker sökfunktionen sällan hittar några relevanta trådar/inlägg,,,,,, det startas tråd efter tråd på t,ex lufta bromsar. Borde kanske gå att ha en depå med ämnen i bokstavsordning eller nått där man kan leta efter svar.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Instämmer med West. Sökfunktionen är det enda som är outhärdligt. Den måste bli bättre. Man hittar antingen ingenting, eller får 3500 träffar trots att man skriver ganska specifika sökord och borde träffa hyggligt rätt.

En säljesavdelning för företag kanske där firmor kan lägga in erbjudanden, begagnade hojar etc mot en kostnad. Fast risken är väl att alla firmor lägger in precis hela sitt sortiment och därmed dödar vitsen med detta förstås...
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag vill bara berätta att jag i stort tycker allt är väldigt bra.

Det hade varit trevligt ifall sajten gick mot lite mer Facebook-tänk, t.ex att man blir notifierad ifall ens kompisar skriver inlägg. Det kanske man blir men i så fall har jag missat det.

Anpassa sidan lite mer för mobiler kanske? PM-ikonen m.fl är svåra att pricka på Android i alla fall.

En sak som inte är funktionrelaterade men:
Köp och sälj: jag vill starkt uppmana er som säljer personlig utrustning att berätta era egna kroppsmått.
"Skinnställ storlek 52" säger inte ett skit. När man sedan kollar upp var ni bor (jag åker inte 50 mil för ett begagnat ställ) står det "i ett hus" eller nåt.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vill bara påpeka angående den inbyggda sökfunktionen att den isåfall snarare tas bort och helt ersätts med en Google-sökning. vBulletin har inte lagt fokus på att få till en bra sökmotor. Trist nog.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Vill bara påpeka angående den inbyggda sökfunktionen att den isåfall snarare tas bort och helt ersätts med en Google-sökning. vBulletin har inte lagt fokus på att få till en bra sökmotor. Trist nog.

Kan det inte komma upp både och när man trycker på sök så får man välja själv vilken motor man väljer?
Kan det inte finnas en snabbruta någonstans till funktionen? Tycker det känns som väldigt många sajter har en sökruta alltid lättåtkommligt.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag vill bara berätta att jag i stort tycker allt är väldigt bra.

Det hade varit trevligt ifall sajten gick mot lite mer Facebook-tänk, t.ex att man blir notifierad ifall ens kompisar skriver inlägg. Det kanske man blir men i så fall har jag missat det.

Anpassa sidan lite mer för mobiler kanske? PM-ikonen m.fl är svåra att pricka på Android i alla fall.

En sak som inte är funktionrelaterade men:
Köp och sälj: jag vill starkt uppmana er som säljer personlig utrustning att berätta era egna kroppsmått.
"Skinnställ storlek 52" säger inte ett skit. När man sedan kollar upp var ni bor (jag åker inte 50 mil för ett begagnat ställ) står det "i ett hus" eller nåt.

Storlek 52 säger ju precis ALLT. Bara för att en tunnis köper storlek 52 så ändras ju inte skinnställets storlek.

Det är väl upp till dig att ta reda på vad du har för storlek, köper du ett begagnat ställ så är det ju i den storlek som står angivet, i princip oavsett om Jabba The Hutt körde med det en sommar...
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Storlek 52 säger ju precis ALLT. Bara för att en tunnis köper storlek 52 så ändras ju inte skinnställets storlek.

Det är väl upp till dig att ta reda på vad du har för storlek, köper du ett begagnat ställ så är det ju i den storlek som står angivet, i princip oavsett om Jabba The Hutt körde med det en sommar...

Olika märken i strlk 52 skiljer apmkt. Är det begat är det inte alltid lätt att testa ett motsvarande då det inte finns i butikerna längre?! OK?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Kan det inte komma upp både och när man trycker på sök så får man välja själv vilken motor man väljer?
Kan det inte finnas en snabbruta någonstans till funktionen? Tycker det känns som väldigt många sajter har en sökruta alltid lättåtkommligt.

Jo det blir troligen någon sådan lösning där jag skjuter ner standardformuläret för sökning. Det måste vara kvar då om man t.ex vill söka efter inlägg från en viss användare så måste man använda den interna sökmotorn.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Olika märken i strlk 52 skiljer apmkt. Är det begat är det inte alltid lätt att testa ett motsvarande då det inte finns i butikerna längre?! OK?

Jag lägger till att man ska beskriva sina produkter tydligt. Det ska räcka för att avhjälpa problemet du nämner. Vi går vidare i "önskelistan" tack.
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
1: Stabilitet, upplever att sidan hakar upp sig ofta, med allt från att den inte vill posta inlägg eller att det blir omedvetet dubbla till att startsidan inte vill ladda längre än loggan. (oavsett webbläsare eller enhet)

2: crashar när man vill sortera i köp/sälj.

3: kanske göra det möjligt att filtrera köp/sälj annonserna efter ort????

4: få uppdatering om en tråd man skrivit i kommenteras ÄVEN om man inte blir citerad.

5: fixa möjlighet att följa trådar, typ abonnera sig som man kan göra på youtube och följa en kanal. kanske redan går men har då missat det
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Snabbare databas är önskvärt.
Som andra skriver är sökfunktionen något som kan bli lite tajtare. Vet inte om Google är bättre, har inga bra erfarenheter av deras on-site sök tyvärr.
En uppdatering på hela layouten för sidan för att göra det lite "luftigare" kanske.
Köp & Sälj borde lyftas fram mer.
Filtrering på "visa nya inlägg".
 
Last edited by a moderator:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
4: få uppdatering om en tråd man skrivit i kommenteras ÄVEN om man inte blir citerad.

5: fixa möjlighet att följa trådar, typ abonnera sig som man kan göra på youtube och följa en kanal. kanske redan går men har då missat det

Dessa två kan du redan göra via fliken "trådverktyg" under varje tråd. Där väljer du att prenumerera på en tråd.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Bilduppladdningen är under all kritik.
Att lägga upp bilder med telefonen går knappt.
Det skulle finnas ett alternativ så att bilderna görs till lagom storlek eftersom att forumet nu måste vara så smalt?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Bilduppladdningen är under all kritik.
Att lägga upp bilder med telefonen går knappt.
Det skulle finnas ett alternativ så att bilderna görs till lagom storlek eftersom att forumet nu måste vara så smalt?

vBulletins nuvarande tema är inte gjort för att fungera i mobil och tyvärr finns det inte att bygga om enbart uppladdningen av bilder när du surfar via webbläsare i mobilen. Kan bara rekommendera Tapatalk eller forumrunner för det.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Går väl hyfsat fort på forumet beroende på nätläsare, uppkoppling och tidpunkt men påminner lika ofta mer om custom tempo så det är ju klart att snabbare är ju inget fel.Bloggarna på SH brottas däremot ofta med en enorm uppladdningstid.Uppdelade sidor på dessa bloggar så nätläsaren inte behöver ladda kanske 60 inlägg på en enda gång hade ju inte varit fel.Så brukar ju för övrigt en blogg fungera.

Tackar för en annars trevlig webbsida / Ankan1. :crash
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top