Video Motorcyklar, trött Porsche VS Traxxas XO-1 RC-bil

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Lite lam jämförelse =) Men jag har iaf en Traxxas Slash 4x4 med Lithium-battery på 6000mpa och det är ett sjukt drag i dessa bilar! De vinner lätt över det mesta i ren acceleration upp till RC-bilens maxhastighet.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det som är halva grejjen, att bara glo på en ensam rc-bil så uppskattar man att det går undan men kul att jämföra med något man kan relatera till hastighetsmässigt.

Vore koolt o se ett race runt en bana, typ Gelleråsen, mellan en hoj VS den där rc-bilen.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Det som är halva grejjen, att bara glo på en ensam rc-bil så uppskattar man att det går undan men kul att jämföra med något man kan relatera till hastighetsmässigt.

Vore koolt o se ett race runt en bana, typ Gelleråsen, mellan en hoj VS den där rc-bilen.

Det skulle gå undan tills räckvidden för radiobilen tar slut, sen kör den in i ett träd och hojen vinner! :tummenupp
 

moddlaren

Guest
Grabben har en TRAXXAS E-revo med lithium batteri o den går något så sjukt så åker man på asfalt så spinner den på alla 4 en liten bit sedan går den upp på bakhjulen när fjädringen satt sig,, sjukt kul grej att köra o är garanterat lika snabb som en nitro bil,, går att köra ca 15-20 min på en laddning.

mvh
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Det skulle gå undan tills räckvidden för radiobilen tar slut, sen kör den in i ett träd och hojen vinner! :tummenupp

Räckvidden är inget problem om man har rätt grejer, det är ju inget magiskt över ett RC-plan som är iväg någon km.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Räckvidden är inget problem om man har rätt grejer, det är ju inget magiskt över ett RC-plan som är iväg någon km.

Nepp, det magiska är att se vart planet är påväg när det bara är en liten prick.

Mvh en som flugit bort 100 tals modelplan i simulatorer :D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Grabben har en TRAXXAS E-revo med lithium batteri o den går något så sjukt så åker man på asfalt så spinner den på alla 4 en liten bit sedan går den upp på bakhjulen när fjädringen satt sig,, sjukt kul grej att köra o är garanterat lika snabb som en nitro bil,, går att köra ca 15-20 min på en laddning.

mvh

Då kör ni nog bara med 4 celler? Med 6 celler så tycker jag att den är betydligt sjukare än din beskrivning. Trycker man fullt från stillastående eller låg fart på asfalt så handlare det inte om grepp eller upp på bakhjulen utam man gör en backflip, alternativt så sliter man sönder drivaxlarna. Det går i princip inte gasa fullt nånstans för det går på bakhjulen mest hela tiden.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Kul video, jag kan ingenting om RC-bilar, hur lång räckvidd har sändaren? Och vad står RC för?

För övrigt hade jag blivit less över att bli så förnedrad så jag hade kört över den efter mållinjen:gnissla
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Kul video, jag kan ingenting om RC-bilar, hur lång räckvidd har sändaren? Och vad står RC för?

För övrigt hade jag blivit less över att bli så förnedrad så jag hade kört över den efter mållinjen:gnissla

RC står väl för Radio Controlled gissar jag på :)
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Klockrent Brute Force!

Bilar på film är kul, här är min absoluta favorit

Bluesmobile.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top