Bandag på Gelleråsen 4 Juli 2013 med SevaRacing

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Då var det bokat bara betalningen kvar:tungan

Om några vill dela depåbox så hojta till vi är 2 st så 2-3 till får plats. Blir vi 5 så är det 1 hundring var vilket är småpotatis för att få stå under tak och ha tillgång till el och tryckluft :banana:banana
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Kom igen Andreas detta kan du ju inte ta:7peta

Vet ju att T-påsen är lite skärrad efter hans avslutning av 2012. Att bara passera målinjen en gång under ett kval där han åkt ut ur depån 3 gånger, sätter ju sina spår. Så jag håller igen och låter honom hållas och han kommer prata sig trött inför den här säsongen med. :arsele:krama
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Vet ju att T-påsen är lite skärrad efter hans avslutning av 2012. Att bara passera målinjen en gång under ett kval där han åkt ut ur depån 3 gånger, sätter ju sina spår. Så jag håller igen och låter honom hållas och han kommer prata sig trött inför den här säsongen med. :arsele:krama

Haha det här kommer bli skoj! blir tvungen att dra på mig speedosen, ta mé paraplyt för att få se det på nära håll. Behöver du en gridgirl Andreas??
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Det finns 7 platser kvar i lugn grupp. I snabb och Licens finns det mer än 10st platser kvar. så fort åtgången blir sämre i de grupperna så meddelar jag det direkt.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Jag glömde självklart att betala in mina bokade platser då jag var hemma över helgen. Betalar first thing torsdagskväll när jag kommer hem igen hoppas det är ok.


// Sandfållan
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Anmäld idag snabb grupp, har betalat in pengarna med(hoppas det fanns platser kvar..) :) Mycket bra arr förra året och trevliga deltagare!
 

Lennis

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Suzuki GSXR-750 K1 & FZR 1000 89
En fråga angående eran bankörning.
Det är inte tillåtet med oförsäkrad och ej besiktigad hoj i snabb och lugn grupp?

Mvh Lennis
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Nej det är det inte. Då får man tyvärr köra i licens gruppen.
3


Har ni krav på påställt och besiktigat och försäkrat i snabb grupp? Snabb grupp svänger väl runt på tider 1.15-1.20 och då är det nog många som börjat köra rena banhojar.

Min är hoj är besiktigad och garageförsäkrad med möjlighet till påställning men det finns väl ingen försäkring i världen som gäller på vanliga bandagar förutom personligt tecknade olyckfalls försäkringar?
 

Lennis

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Suzuki GSXR-750 K1 & FZR 1000 89
Är i samma sits som dig sandfållan. min är besiktigad men ej försäkrad och avställd för tillfället.

Har också egen separat olycksfallsförsäkring som gäller bandagar. Dock är ju frågan hur det tolkas om man kör på någon annan som har trafikförsäkrad hoj.....
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Det tolkas som att alla står för sina egna skador ingen försäkring gäller. Skulle man däremot torpeds någon brukar man hjälpa till att ersätta alt reparera cykeln.
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Precis som ni säger så gäller oftast inga försäkringar på fordon. Det som kan vara av intresse är personförsäkringen. Kör man med försäkrad och tillsammans med andra så täcker de flesta försäkringar det. Kör man oreggad tillsammans med andra oreggade så får man teckna en personförsäkring som täcker extremsport.

Sen vill jag absolut inte dra alla över en kam. Men man brukar tendera att köra närmare sin gräns om man kör en hoj man inte är så rädd om (krasch kåpor). Välj då gärna grupp 3

/MVH Mikael Andersson
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Precis som ni säger så gäller oftast inga försäkringar på fordon. Det som kan vara av intresse är personförsäkringen. Kör man med försäkrad och tillsammans med andra så täcker de flesta försäkringar det. Kör man oreggad tillsammans med andra oreggade så får man teckna en personförsäkring som täcker extremsport.

Sen vill jag absolut inte dra alla över en kam. Men man brukar tendera att köra närmare sin gräns om man kör en hoj man inte är så rädd om (krasch kåpor). Välj då gärna grupp 3

/MVH Mikael Andersson


Detta är ju självklart "ditt" evenemang och jag rättar mig i ledet :) Kommer med påställd och försäkrad hoj. Men jag hoppas det är ok med race kostym så jag inte behöver offra timmar på att klä fanskapet i vardagskostym?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top