Stoppa pressarna! Rosen o räkmackorna!

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Det ena stället ligger mitt i smeten bredvid ett nöjesfält och det andra mitt ute i ingenstans.
Jag undrar vad som är dyrast att driva.:rolleyes:
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
När solskensbikers är borta på vintern, överlever Rosenholl på trampcyklisterna :yoparty
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Medhåll till att Rosen har gått ner sig på flera sätt bara sedan förra säsongen. Har försökt välja Eldtomta istället på senare tid men stället ligger inte alltid strategiskt till. Dessutom verkar inte ägaren vara mycket till ett hojfan då han tydligen föredrar att inte få större samlingar hojar hos sig pga bullret. Vi behöver snart en ny lokaaal..
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Trådbump:

Rykten gör gällande att Rosen ska få nya ägare igen! Kawa och Nischte sägs ha sålt stället.

Nån som vet om det stämmer eller har hört nåt?
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Har alltid fikat på rosen sen 125 cc tiden på 80-talet, sist i somras blev det räkmacka och en citron bubbelvatten för 105 spänn. Har förståelse för att räkmackan ska vara dyrare än de övriga. Men när de använder skiträkor som är urvattnade och uppluckrade så smakar det inte ens gott. Så nu blir det högst en kopp kaffe och tankning på denna plats.
Däremot har jag återupptäckt ett annat heligt ställe som fallit i glömska under alla mc år.
Där har de bra räkmackor/hembakat i allt de gör, till ett billigare pris, visserligen burkräkor men av den bättre sorten som det smakar något om. stor trädgård med bord och stolar....så efter alla är på rosen blir detta ställe nr.1 för räkmackor...där ligger eldtomta i lä med.....den som är intresserad att veta ? Hör av er det är mitt smultronställe :tungan
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Sedan Tessan slutade på Rosen så har jag inte brytt mig om att åka dit, hon kunde ha kört hela stället själv, mycket duktig tjej.
Ska ge nya ägarna en chans snart.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Har alltid fikat på rosen sen 125 cc tiden på 80-talet, sist i somras blev det räkmacka och en citron bubbelvatten för 105 spänn. Har förståelse för att räkmackan ska vara dyrare än de övriga. Men när de använder skiträkor som är urvattnade och uppluckrade så smakar det inte ens gott. Så nu blir det högst en kopp kaffe och tankning på denna plats.
Däremot har jag återupptäckt ett annat heligt ställe som fallit i glömska under alla mc år.
Där har de bra räkmackor/hembakat i allt de gör, till ett billigare pris, visserligen burkräkor men av den bättre sorten som det smakar något om. stor trädgård med bord och stolar....så efter alla är på rosen blir detta ställe nr.1 för räkmackor...där ligger eldtomta i lä med.....den som är intresserad att veta ? Hör av er det är mitt smultronställe :tungan

Ömmm, a och b och sådär.... Men är det Café Grindsjön du yrar om?
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Ja se där :banana där dök det upp ett alternativ till... Café Grindstugan.
Det jag menade ligger också i närheten av gamla Södertäljevägen (slinger bulten)
....Västerby Bygdegård......Fyll gärna på...

Eldtomta
Västerby Bygdegård (Café Grindsjön)
 
Last edited:

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Det är nog samma ställe vi tänker på :) Tror vi kallade det Grindsjön bara när jag var där med cykelklubben som alla här från sthlm hatar :)
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Det är nog samma ställe vi tänker på :) Tror vi kallade det Grindsjön bara när jag var där med cykelklubben som alla här från sthlm hatar :)

Ok, jag är stockholmare...och tycker det är trevliga vägar dit och bra med sittplatser där och hembakat gott. Hatar inte cyklister :)
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är nog samma ställe vi tänker på :) Tror vi kallade det Grindsjön bara när jag var där med cykelklubben som alla här från sthlm hatar :)

En cykelklubb som alla hatar? Har jag missat något? :va

Jag ogillar människor med inställningen "Du flyttar dig när jag kommer" oavsett om de är fotgängare, bakom ratten eller i sadeln på en trampcykel eller motorcykel.

Kan tänka mig att det kan skapas hat när två grupper med samma, i mitt tycke, dåliga inställning träffas.

Men hat är en negativ känsla som tar för mycket energi...

Tänk om vi kunde lägga samma energi på att visa andra hänsyn istället! :tummenupp

Även de med åtsittande lycra som stryper blodflödet till hjärnan! :D
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Fredrikshof brukar köra träningar som delvis går på bulten på onsdagar så det har klagats lite på det ibland. Inte alltid alla är skitduktiga på att hålla ihop klungor osv även om jag inte upplevt friktionen så stor mellan mc och cykel utan snarare en del i bil som blir arga. Det var däremot lite skadeglädje i "bultens vänner" på facebook i samband med en cykelkrasch där ett par fick åka ambulans för något år sedan.
 

Kian

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2017
Ort
Malmö
Hoj
Subaru Impreza WRX 1992
Har de rabatt för trikeägare? De kanske tycker synd om folk som inte kan hålla balansen på två hjul??
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Trådbump:

Rykten gör gällande att Rosen ska få nya ägare igen! Kawa och Nischte sägs ha sålt stället.

Nån som vet om det stämmer eller har hört nåt?

Sålt och sålt, Rosenhill verkar nu vara ett dotterbolag till Kawas och Nischtes moderbolag.
Men som redan sagts, finns definitivt bättre alternativ än rosen nu för tiden.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sålt och sålt, Rosenhill verkar nu vara ett dotterbolag till Kawas och Nischtes moderbolag.
Men som redan sagts, finns definitivt bättre alternativ än rosen nu för tiden.

Det var lite skriveri om det på FB, och det verkar ha bytt ägare, och nya ägaren verkar vilja vara på god fot med hojkollektivet.
Jag har aldrig upplevt ett Cafe Rosen som var bättre än nåt annat fik, så vet inte vad det är folk saknat personligen. Dessutom är jag rent skamligt dålig på att stanna och fika när jag är ute och yrar runt på mc. :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top