Stoppa pressarna! Rosen o räkmackorna!

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
Jag var på rosen idag. Blev tyvärr ingen räkmacka då jag precis ätit innan, men köpte kulglass. 2st monsterstora kulor. I kassan fanns tre stycken underbart glada och trevliga damer. Finns inget att klaga på där!! :tungan
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Noteras kan att de höjda priserna inte verkar ha avskräckt speciellt många från att fika på Rosen. Något slags rekord bör ha rykt all världens väg idag, hojar på parkeringen så långt ögat kunde nå och trots full bemanning i köket kunde tillverkningen av räkmackor inte möta efterfrågan. Fick nöja mig med en ägg och anjovismacka.

Så ni som valt att fika annorstädes, fortsätt gärna med det! Jag vill kunna köpa mig en räkmacka ibland.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Ja, jag blev riktigt kränkt faktiskt.....
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Noteras kan att de höjda priserna inte verkar ha avskräckt speciellt många från att fika på Rosen. Något slags rekord bör ha rykt all världens väg idag, hojar på parkeringen så långt ögat kunde nå och trots full bemanning i köket kunde tillverkningen av räkmackor inte möta efterfrågan. Fick nöja mig med en ägg och anjovismacka.

Så ni som valt att fika annorstädes, fortsätt gärna med det! Jag vill kunna köpa mig en räkmacka ibland.

Kul med mycke folk :).... var på väg dit via Vaxholm ... men på nått vis så råkade jag hamna utanför Norrtälje ... så min räkmacka fanns kvar iaf :tungan
 

hasseman

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 954 RR
Jaaa full bemanning i köket , dom stackarna vill ju me ha lön :)
Sen tror jag inte dom kommer undan med högre omkostnader som alla andra företag har
Och jag tror me att dom vill överleva dom 6 månaderna dom inte har hojbesök .
Men dom har ostmackor me och kanelbullar :banana
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
.....och vilka kanelbullar sedan...... satan i havet säger jag bara.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
För övrigt vill jag bara säga att ingen rabatt ges på räk- och kräftmackorna, kapiche?
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Dags att damma av denna tråd igen nu...

Sedan regimskiftet på fiket verkar förändringens tid ha inträtt, räkmackornas gloria har försvunnit. Nu är det färdigskalat halvfabrikat direkt ur Martin Olsson-burken som tycks gälla. Något som dock inte återspeglas i prislistan. Blev ganska besviken sist, det smakade som någonting man kan lyfta från ICA's kyldisk - till halva priset. Stället verkar börja förlora sin själ tyvärr, alla de gamla goa tjejerna bakom disken har t ex inte synts till på väldigt länge..

Ser vi början på slutet av en till synes ohotad era?
:arsele

Personligen svänger jag numera höger vid golfklubben och åker 7 km ut till Eldtomta istället. Här finns inte ett halvfabrikat så långt ögat når - allt bakas på ort och ställe. Men det är en helt annan tråd...
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
är det lokalt producerade räkor på Edtomta ?
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Höga priser på räkmacka på rosen,ha ha
En räkmacka på heaven 23 i Göteborg kostar 255kr
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top