Ny banhoj 2013!

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Gixxern står och blöder i garaget, väntar på nya delar. Det var hög tid att gå i pension efter misshandeln den har fått.

Så i torsdags kunde jag inte hålla mig längre. Drog iväg och hämta gluffis ZX-10R 2011, hade inte ens provsuttit eller provkört. Nån provkörning var det inte heller tal om efter som det regna av bara fan precis som det gjort hela sommaren (om man kan kalla det sommar). Gjorde klart affären, skaka hand, provsatt, starta upp den och tokvarva lite sedan var den min. ;)

20120927414.JPG

I fredags var det dags för provkörning, kändes väldigt avigt. Normal växling hetsig på gasen och mer motorbroms än jag är van vid. 1-2-3 ligger väldigt tätt och är långa så det kändes knappt att man la i nästa. Drog stumt på några växlar för att få känna på kraften, men den kändes rätt "kraftlös" under ~9000 även fast den var drevad och jag körde på fulleffekt med tc:n på minst ingripande läget. Men väl över dom där ~9000 så skotta det av bara fan. Mycket mera drag än i gammelgixxern.

Väl tillbaka i garaget vände jag på växlingen så man skulle vara redo för söndagens knix på gröndal!. Fick böjja växellänkage pinnen för att få till det.

20120928421.JPG

Och idag fick man känna på lite av elekroniken, började med effekt läget på mellan och tractioncontrollen på mellanläget också eftersom det var fuktigt och med lite pölar här o där. Första passet kändes inte direkt bra, man våga knappt lägga ned pga allt vatten. Börja mjölka på mer o mer gas ut på rakan och den drog iväg skapligt. Känslan var väl lite sådär.

Andra passet hade det torkat upp en aning till så då drog jag på full effekt och mellanläget på tractionkontrollen, börja dra stumt tidigare o tidigare.. Till slut så slira han bara till från ~12k upp till varvstoppet. Hade ju känt att det småsläppt lite innan, det var varvet efter jag börja kika på backen och såg feta långa lakritsränder på backen (dom måste vara mina tänkte jag) väl i depå fick jag det bekräftat att det var kawan som gjort dom. :D Brukar ju rita med hayabusan men dessa var tydligen jäkligt feta!.

20120930423.jpg

Sista passen börja jag ta det aning lugnare ville inte slakta däcket på en knixkurs.. :hihi Tog och öka kurvhastigheten på några ställen. Och den svänger väldigt bra och känns bra. Idag var väl första gången jag haft en framhjulsresning + aning styrfladder ett annat varv över puckeln inför hårnålen. ;)

20120930424.jpg

Plus:
* Var att jag satt ju faktiskt bra på kawan, inga problem att vrida fullgas som jag kan ha på gixxern.
* Tractionkontrollen (elektroniken)
* Den var inte lika seg som jag först befarade, ligger man bara rätt i varv så drar den så in i "#"#%"% :brynad
* Pungkrossar bromsar får se hur dom klarar några varv på åsen. Gixxerns har jag lite förtroende för nu.

Minus:
* Regn
* Kawan kommer äta många dyra slicks

Är bara några uppdatering och lackning av kraschkåpor sedan ser jag fram emot säsongen 2013. Då ska jag försöka använda det jag har innanför pannbenet för att få till lite snabbare tider. Detta har varit ett kraschår och jag känner att jag har inte kommit in i körningen som jag gjorde förra året. Jag har visserligen kört många av mina snabbaste tider dom senaste träningarna... men mer analyserande om var när hur, bromsa, gasa osv behövs... Nu är hojjen uppdaterad ska jag nog se till att komma under dom där 70kg och vara ännu mera fit nästa säsong!.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Plus:
* Var att jag satt ju faktiskt bra på kawan, inga problem att vrida fullgas som jag kan ha på gixxern.
* Tractionkontrollen (elektroniken)
* Den var inte lika seg som jag först befarade, ligger man bara rätt i varv så drar den så in i "#"#%"% :brynad
* Pungkrossar bromsar får se hur dom klarar några varv på åsen. Gixxerns har jag lite förtroende för nu.

Minus:
* Regn
* Kawan kommer äta många dyra slicks

Ja den är som sagt 'ganska arg' efter 10k rpm ;)
Du får prova orginalbeläggen, dom ger bromssträcka som en Stena Line ;)
Det kommer regna, alla dagar med den där ;)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top