BKK-kurs på Albacete i Spanien

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Ort
Lund
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Låter onekligen intressant men är enda alternativet att SMC arrangerar transport? Om någon skulle vilja köra ner själv?
 

Regor McGregor

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Åkerlänna
Hoj
BMW K75 bland annat
Vi har inte kalkylerat med att nån ville köra sin hoj från Sverige i mitten av februari. Men är det så, går det säkert att lösa det med.

Roger Söderbom/SMC Uppsala
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Med tanke på den nyss avsvalnade tråden om SMC:s framtid så känns det här som ett skämt. Att åka till en storbana i Spanien under försäsongen och bomba under BKK-konceptet är för mig en ekvation som inte går ihop med trafiksäkerhet.

Jag hade förstått om man hade det som SMC Sport (steg 6) för licensåkare primärt och haft med BKK-konceptet för att eventuellt fylla upp ur kostnadssynpunkt. Men detta är för mig en konstig syn på det hela med tanke på det rabalder som varit.

Den känsla jag får är att instruktörer och TL är de som vill köra denna bana och får reducerad/ingen kostnad för denna resa. Hur ligger det till egentligen?
 
Last edited:

mojja83

Guest
Med tanke på den nyss avsvalnade tråden om SMC:s framtid så känns det här som ett skämt. Att åka till en storbana i Spanien under försäsongen och bomba under BKK-konceptet är för mig en ekvation som inte går ihop med trafiksäkerhet.

Jag hade förstått om man hade det som SMC Sport (steg 6) för licensåkare primärt och haft med BKK-konceptet för att eventuellt fylla upp ur kostnadssynpunkt. Men detta är för mig en konstig syn på det hela med tanke på det rabalder som varit.

Den känsla jag får är att instruktörer och TL är de som vill köra denna bana och får reducerad/ingen kostnad för denna resa. Hur ligger det till egentligen?


Du är bara sur för att du inte har en besiktigad hoj :tungan:D Ska tänka på dig när jag knäpper en iskall där nere i februari efter en hejdundrande rolig kursdag :crash
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Steg 6 då???

:drewl..

+1

:tummenupp

Borde väll vara steg 2-4 samt steg 6 på en sådan resa.
Ingen går väll steg 1 på em sådan resa?
En sådan grej hänger man väll på först om man kört lite bana/kurs innan?

Dag 1: steg 2-4 + steg 6
Dag 2: steg 3-6
Dag 3&4: steg 4-6
 
Last edited:

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Du är bara sur för att du inte har en besiktigad hoj :tungan:D Ska tänka på dig när jag knäpper en iskall där nere i februari efter en hejdundrande rolig kursdag :crash



Man kan tydligen skaffa trafikförsäkring på oreggade hojar så det är inte problemet men att toura är inte riktigt min grej Mojja :7peta

Jag gillar att krascha! Varje gång jag kraschat har jag tagit nytt pb sen.:gnissla

Sen lockar nog Mugello i påsk med fiver mer än detta. För samma pris, iofs ingår inte flyg men det går att lösa billigt med Ryan Air.
 
Last edited:

mojja83

Guest
Man kan tydligen skaffa trafikförsäkring på oreggade hojar så det är inte problemet men att toura är inte riktigt min grej Mojja :7peta

Jag gillar att krascha! Varje gång jag kraschat har jag tagit nytt pb sen.:gnissla

Sen lockar nog Mugello i påsk med fiver mer än detta. För samma pris, iofs ingår inte flyg men det går att lösa billigt med Ryan Air.


Detta koncept hade passat mig som handen i handsken. Enda jobbiga verkar vara att man måste ta sig till sthlm 4 ggr pga denna resa :( Först dit med hojen så den kan gå på lasbil? ner till spanien. Sedan hem till byn vänta några dagar för att återigen ta sig till arlanda. Lika så när man kommer hem efter kursen, Hem till byn först för att sedan åka till sthlm för att hämta hojen igen :(

Men vad gör man inte för att få köra hoj 4 dagar i feb och sola lite :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Personligen ser jag ingen konflikt i att arrangera en SMC-kurs utomlands. Kan man arrangera en SMC-kurs på Gotland ett par dagar på sommaren kan man göra det i Spanien också.
 

Regor McGregor

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Åkerlänna
Hoj
BMW K75 bland annat
Detta koncept hade passat mig som handen i handsken. Enda jobbiga verkar vara att man måste ta sig till sthlm 4 ggr pga denna resa :( Först dit med hojen så den kan gå på lasbil? ner till spanien. Sedan hem till byn vänta några dagar för att återigen ta sig till arlanda. Lika så när man kommer hem efter kursen, Hem till byn först för att sedan åka till sthlm för att hämta hojen igen :(

Men vad gör man inte för att få köra hoj 4 dagar i feb och sola lite :)

Tanken med intresseanmälan var att se vilka som var intresserade av att åka med på en BKK-kurs i Spanien och var dessa bor. Om det skulle visa sig att det är praktiskt möjligt att hämta hojar på flera ställen och/eller flyga från flera olika platser (efterfrågan styr) så får vi titta på det. Inget är fastlåst i dagsläget!!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Med tanke på den nyss avsvalnade tråden om SMC:s framtid så känns det här som ett skämt. Att åka till en storbana i Spanien under försäsongen och bomba under BKK-konceptet är för mig en ekvation som inte går ihop med trafiksäkerhet.

Nu har jag inte orkat bry mig eller engagera mig speciellt om den andra tråden men om vi säger at 60-80 personer vill betala för att åka till Spanien och köra hoj under försäsongen så är det väl inget fel med det? Du får det att låta som att alla deltagare blir lurade dit för att instruktörerna gillar att köra på bana.

På försäsongen är det väl om något ett moment som går ihop med trafiksäkerhet. Folk har inte kört hoj på hela vintern och får då chans att (under kontrollerade former) avrosta sig i varmt och skönt medelhavsklimat. Att man sen får panga lite är väl bara en bonus? :va

Jag har inga illusioner om vad SMC-kurserna gör för förbättra trafiksäkerheten. Jag kommer att åka (om det blir av) för att det kommer bli min första utlandssemester på 20 år samt för att träffa en massa trevligt folk. Körövningar och allt sånt är sekundärt.
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...tvivlar starkt på att någon får åka gratis på räkmacka...jag är sugen med, men privat skulle jag nog prioritera en vanlig bandag, har jag fyra dagar i Spanien på bana så åker jag hellre och letar apex på egen hand. :kansjälv :crash

Men det är ett GRYMT initiativ från SMC Uppsala...hoppas det är många som tar tillfället i akt. :mattias

/J
 

mojja83

Guest
...tvivlar starkt på att någon får åka gratis på räkmacka...jag är sugen med, men privat skulle jag nog prioritera en vanlig bandag, har jag fyra dagar i Spanien på bana så åker jag hellre och letar apex på egen hand. :kansjälv :crash

Men det är ett GRYMT initiativ från SMC Uppsala...hoppas det är många som tar tillfället i akt. :mattias

/J



Åk ner och ha egenträning?

Själv skiter jag i om 79 personer får åka gratis och jag får betala 16 loppor för min egen del det är inte orättvist och ingen som tvingar mig att följa med :)

Se till att visa intresse nu gott folk så att detta kan bli av. 4 dagar på bana i februari när abstinensen är som värst och snöskottningen nästan tagit livet av oss kan vara en fin present att ge sig själv :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top