KTM 1190 Adventure

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Sorry, men jag tycker alla fyrkantiga topboxar ser ut som korvlådor. :zpy

Jag köpte original sidoväskor till tigern (skulle köpt touratech :gnissla ) och sedan fixade jag lite med en GIVI topbox. Tog av skärmen och spacklade lite, köpte Tiger emblem och fick det inlackat i original färg. Jag är nöjd med resultatet.

Alla tycker olika, så det gör inget:) Om man tar multistradan så ser den ju riktigt bra ut med sidoväskor. Jag tycker bmw 1200 gs har snygga original väskor och dom är lite mindre. Jag ska mest ha väskorna om man handlar eller längre turer. Personligen vill jag mest ha sidoväskorna då dom blir lite mer diskreta. Lika bra och köpa alla när man ändå håller på, skulle ju suga att ha ett set som inte matchar om dom inte sen går få tag på:p
Plus att då kan ju en chey sitta skönt med ryggstöd, enda problemet är att hitta en lulz:)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Alla tycker olika, så det gör inget:) Om man tar multistradan så ser den ju riktigt bra ut med sidoväskor. Jag tycker bmw 1200 gs har snygga original väskor och dom är lite mindre. Jag ska mest ha väskorna om man handlar eller längre turer. Personligen vill jag mest ha sidoväskorna då dom blir lite mer diskreta. Lika bra och köpa alla när man ändå håller på, skulle ju suga att ha ett set som inte matchar om dom inte sen går få tag på:p
Plus att då kan ju en chey sitta skönt med ryggstöd, enda problemet är att hitta en lulz:)

Absolut! :tummenupp
Kantiga sidoväskor tycker jag är helt OK.
Skulle inte köpt original bara då väggarna är tjocka och stjäl utrymme.
Trots att min rundade topbox inte riktigt "passar" med kantiga sidoväskor, så ser det ändå bättre ut än med alla väskor kantiga. Har stått bredvid en exakt lika med ett sånt set och jämfört. Den andre ägaren tyckte också det.

Men som du skrev smaken är ju delad! :)
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Såg en bild med svarta motorbågar, ser riktigt snyggt imo. Jag störde mig lite på den silvriga plåt/plstbiten som satt där innan. Men 2500kr kanske inte är värt det:p

3897203546.jpg
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Har köpt lite därifrån... Lyktgaller, gpshållare, fotbromsplatta och styrhöjare, -gpshållaren vibrerade som sjutton men gick att modifiera själv med stag... Styrhöjare rekommenderas och inte så dyrt!
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Off-topic: Bakan på 2:an, sen växling till 3:an och den stannar där utan bekymmer! Älskar hojjen, crosskänslan finns på 1-4:e växeln haha :D
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Och jag har fått ett lite oljeläckage, men det e ju liksom lite standard... :)

En o-ring som e dålig mellan oljepåfyllnadsröret och motorblocket. Byter utan problem på hojcenter! :tummenupp
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Tips ang. Touratechprylar(TT)till Ktm.

Vänd er med fördel till Ktm team west i Tyskland.

Min erfarenhet att handla av dom är enbart positiva.

15-20 % billigare än TT i Sverige och billigare frakt.

Nu är det nåt år sedan jag beställde, 990s prylar, från dom så det kan ev. Ha ändrats men väl värt att kolla upp.

http://www.ktmteamwest.com
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Vart och kört i ett grustag mm idag, fan va skoj! Funkar till och med med orginaldäcken även om andra hade varit att föredra... :)
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    257.1 KB · Visningar: 311

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Sök på "Ytterenhörna" på Eniro så ser du en stor grustäkt, till höger om "Ekeby" på kartan. Finns massor av vägar där. Dock är det aktivt så man får göra det med finess, alltså ine under arbtestid osv utan kvällar och helger. Sen ska man väl inte brassa runt där dom har som mest aktivitet...
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Ni som har era hojar nu ett tag, vad snittar hojen blandad körning? Ren landsvägskörning är ointressant :p
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Skulle säga 0.5 till 0.65 beroendes på körning... kollar dock inte så supernoga...
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Min ligger någonstans på 0.5-0.6 när jag kör med läget "street". När man kopplar ur TC och väljer "Sport" ligger den på runt 0.7-0.7,2 (blir mer gasa då :) )
Ruskigt snål tycker jag jämfört med förra hojjen som var både lättare och hade 30 hk mindre
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Min ligger någonstans på 0.5-0.6 när jag kör med läget "street". När man kopplar ur TC och väljer "Sport" ligger den på runt 0.7-0.7,2 (blir mer gasa då :) )
Ruskigt snål tycker jag jämfört med förra hojjen som var både lättare och hade 30 hk mindre

Det är imponerande med tanke på vad 990 SMT drog!
 

borg83

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
Ducati Multistrada Enduro
Hej

Har en snabb fråga. Funderar skarpt på att handla en Adventure R. E dock lite orolig för sitthöjden på den. Tror ni som har en att det kan vara nåt problem ? Jag är 176cm lång.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top