Sidan 1 av 54 12345672651 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 1078
  1. #1
    Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    +46
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade, Suzuki DL1000 V-Strom & Yamaha XT600K Motard/Enduro
    Inlägg
    12 874

    KTM 1190 Adventure

    Vill ha...

    The world premiere of two completely new motorcycles is being celebrated at the international motorcycle fair INTERMOT where KTM will present the 1190 Adventure und Adventure R.

    The two completely newly developed models represent the Adventure Generation 2013 and herald the start of the pure new adventure as of February 2013. With KTM’s typical success ingredients: the very powerful two cylinder motor - light as a feather – high quality components – these two differently positioned, sports-oriented touring bikes have been created deploying a top-of-the-range, unique package of electronic assistance systems that will ensure that they rise to the top of the segment.

    Whereas the 1190 Adventure, above all focused on use on asphalt (wide 19 and 17 inch tires) is especially for the pleasure of versatile road users, the Adventure R, in the best KTM tradition shows what is feasible from a sporting perspective and into the bargain invites you to undertake plenty of offroad action.
    Also especially pleasing is that despite incomparably fine components and finishing, the new Adventure models are still oriented towards the price and weight of their popular predecessors.

    The 1190 Adventure at a glance
    - Highly developed LC8 V-two cylinder with double ignition, the latest Keihin motor management, electronic fuel injection with drive-by-wire and anti-hopping clutch
    - Performance: 110 kW/150 hp, torque: 125 Nm, 15,000 km Inspection intervals, low fuel consumption
    - 230 kg with a full tank
    - Multilevel combined BOSCH-ABS, multilevel BOSCH Traction Control (MTC), multiple programmable electronic WP suspension (EDS)
    - New innovation: Offroad modus for ABS and MTC!
    - Very stable latticed tubular frame made of extremely rigid chrome- molybdenum- steel
    - High quality suspension components from WP Suspension
    - Tubeless road tires on wire spoke wheels with airtight rim – 120/70-19 front; 170/60-17 rear
    - Adjustable footrests, seat height, handlebar position and windshield
    - The very latest VDO combi instruments


    The 1190 Adventure R at a glance
    - Highly developed LC8 V-two cylinder with double ignition, the latest Keihin motor management, electronic fuel injection with drive-by-wire and anti-hopping clutch
    - Performance: 110 kW/150 hp, torque: 125 Nm, 15,000 km inspection intervals, low fuel consumption
    - 235 kg with a full tank
    - Multilevel combined BOSCH-ABS and multilevel BOSCH traction control (MTC)
    - New innovation: Offroad modus for ABS and MTC!
    - Fully adjustable WP USD telescopic fork with separate rebound and compression damping
    - Fully adjustable rear WP shock absorber
    - Suitable for the asphalt, tubeless Enduro tires on wire spoke wheels with airtight rim -90/90-21 front; 150/60-18 rear
    - Adjustable footrests, handlebar position and windshield
    - The very latest VDO combi instruments
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	KTM_1190_Adventure_1.jpg
Visningar:	534
Storlek:	97,9 KB
Id:	370202
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	KTM_1190_Adventure_2.jpg
Visningar:	508
Storlek:	94,8 KB
Id:	370203
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	KTM_1190_Adventure_3.jpg
Visningar:	525
Storlek:	96,5 KB
Id:	370204

  2. #2
    Ready to Race PåsenRacings avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Grimstorp
    Hoj
    KTM 690 SMC-R 2013
    Inlägg
    899
    Blogginlägg
    35
    Hade jag letat efter en allt-i-allohoj för låååångfärd med mycket packning så hade jag nog kikat närmare på en 2013 Adventure faktiskt Riktigt snygg, utseendemässigt så tycker jag den är sjukt mycket snyggare än föregående generationer.
    Robert Hedblom
    PASEN RACING
    KTM 690 SMC-R
    ReadyToRace

  3. #3
    Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    +46
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade, Suzuki DL1000 V-Strom & Yamaha XT600K Motard/Enduro
    Inlägg
    12 874
    Lite synd att de har separerat versionerna så.
    17/19" hjul och 18/21" hjul. Hade nog hellre sett det senare på båda modellerna.

  4. #4
    :moppefucko Bentebents avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Karlskrona
    Hoj
    höhö
    Inlägg
    1 204
    Helt sjukt ful! Dock låter det ju som att Adventure R kan vara den roligaste hojen i detta segmentet.
    huehue

  5. #5
    Nybörjare
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Gävle
    Hoj
    1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
    Inlägg
    332
    Min första känsla var att den var ganska ful.
    Så OM jag får byta hoj nästa år så håller jag mig nog till en 990.

  6. #6
    IBA #53252 Dust Busters avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    KTM 990 S Adventure -08
    Inlägg
    900
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Lite synd att de har separerat versionerna så.
    17/19" hjul och 18/21" hjul. Hade nog hellre sett det senare på båda modellerna.
    Det där resonemanget hänger jag inte med på! På vilket sätt skulle en modell kunna vara bättre än två? 17/19 är ju dessutom en jättebra kombination på en äventyrshoj!
    Dust Buster

  7. #7
    Medlem Challes avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Lidköping
    Hoj
    Inte just nu...
    Inlägg
    760
    Nån som kört denna och kan berätta hur den accelerar jämfört en modern sporthoj? den har ju 150 hästar och ligger runt 230kg fulltankad, rc8:an har ju 180hk och 200kg tankad. Samt att adventuren byggdes på rc8:ans motor. Jag provkörde denna hos en handlare och det var faen frukansvärt vad den gick. Kändes som en stor motard typ:P

    Så jag har gått å blivit lite småkär:-)

  8. #8
    Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Inlägg
    3 258
    Hade redan köpt en om den bara haft kardan.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

  9. #9
    Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    +46
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade, Suzuki DL1000 V-Strom & Yamaha XT600K Motard/Enduro
    Inlägg
    12 874
    Citat Ursprungligen postat av Challe_690R Visa inlägg
    Nån som kört denna och kan berätta hur den accelerar jämfört en modern sporthoj? den har ju 150 hästar och ligger runt 230kg fulltankad, rc8:an har ju 180hk och 200kg tankad.
    Läste 2 intressanta artiklar om den på ett engelskt KTM forum.
    http://bit.ly/11NMCkp
    http://bit.ly/177r7Lc

  10. #10
    Nybörjare
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Gävle
    Hoj
    1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
    Inlägg
    332
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    Hade redan köpt en om den bara haft kardan.
    Tycker också den skulle haft kardan.

  11. #11
    Medlem Challes avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Lidköping
    Hoj
    Inte just nu...
    Inlägg
    760
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Läste 2 intressanta artiklar om den på ett engelskt KTM forum.
    http://bit.ly/11NMCkp
    http://bit.ly/177r7Lc
    Tack så mycket.-)

  12. #12
    Medlem Challes avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Lidköping
    Hoj
    Inte just nu...
    Inlägg
    760
    Jag fattar ju att det inte är en sporthoj självklart, men jag skulle vilja ha nåt lite mer mångsidigt. Om man tittar på ena artikeln så hängde den ju någorlunda med en rc8. Då är ju draget i den mer än tillräckligt enligt mig. Sen är ju en sportis råare och roligare pga det, men man måste ju göra en kompromiss tyvärr och då faller ju denna hojen bra ut totalt:-)
    Smc:en känns väldigt begränsad och det tar bort en del glädje, dock är den fruktansvärt kul att köra så ingen missförstår mig:P.
    1190:in kändes inte så stor när man körde den heller.

    Så jag tror att det kan vara den perfekta hojen för mig:P

  13. #13
    Medlem Challes avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Lidköping
    Hoj
    Inte just nu...
    Inlägg
    760
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	9965179020.jpg
Visningar:	319
Storlek:	95,5 KB
Id:	390037Klicka på bilden för en större version

Namn:	9965179020 - Kopia.jpg
Visningar:	570
Storlek:	214,6 KB
Id:	390038

    Vilken e snyggast? Jag gillar Wings:en mer för ja tycker akran ser tjock ut. Men wings:en kanske blir lite liten?

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	d16.jpg
Visningar:	269
Storlek:	12,4 KB
Id:	390041 Smc:ens pipa är ju ganska stor.

    Wings har ju troligtvis bättre pris, mailade om prislistan för den precis så får se sen vad han svarar. Samt slutstycket i kolfiber är mycket snyggare på wings, gillar det lite kantigta:-)
    Senast redigerat av Challe den 2013-08-12 klockan 14:39.

  14. #14
    Medlem DjMohas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Multistrada -05, M1800 B.O.S.S -15, rm250 -97
    Inlägg
    634
    För mig blir det Wings, den korta varianten (vill ha så liten och smidig dämpare som möjligt).
    Original ser förjevlig ut, Acran är på tok för stor imo.

    Wings gick på € 598.- plus 21 euro i frakt när jag kontaktade tillverkaren. Riktigt bra ljud också
    Frågan är hur man gör med mappningen, finns ingen PC att köpa till den vad jag vet?

    I övrigt är hojjen otrolig! Ruskigt bra tryck i den och jag håller fortfarande på med inkörningen, blir skoj o se vad som gömmer sig på den övre varvskalan sen.
    NordicBiker.com

    Köp en LYSANDE ryggsäck!

  15. #15
    Medlem Challes avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Lidköping
    Hoj
    Inte just nu...
    Inlägg
    760
    Citat Ursprungligen postat av DjMoha Visa inlägg
    För mig blir det Wings, den korta varianten (vill ha så liten och smidig dämpare som möjligt).
    Original ser förjevlig ut, Acran är på tok för stor imo.

    Wings gick på € 598.- plus 21 euro i frakt när jag kontaktade tillverkaren. Riktigt bra ljud också
    5200kr är ju rätt så mycket bättre än 10 000kr för akran. Jag tycker akran ser lite tjock ut med, coolt med dubbla utblås iofs på akran.

    Citat Ursprungligen postat av DjMoha Visa inlägg
    Frågan är hur man gör med mappningen, finns ingen PC att köpa till den vad jag vet?
    Kan inte handlarn lägga in en ny mapp, så gjorde dom på min smc. Är det nåt special med 1190:in kanske?

    Citat Ursprungligen postat av DjMoha Visa inlägg
    I övrigt är hojjen otrolig! Ruskigt bra tryck i den och jag håller fortfarande på med inkörningen, blir skoj o se vad som gömmer sig på den övre varvskalan sen.
    Du lär inte bli missnöjd iaf, jäklar vad den gick och då tog jag det relativt lungt:-)

  16. #16
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Ingen just nu
    Inlägg
    1 243
    Jag har kört den och jag var impad över draget i den, men man visste väl att den skulle gå riktigt bra med 150 hk.

    Den är dubbelt så snyggare än GS:en men ändå är den ful.

    Personligen tycker jag att den är lite för klumpig att åka mellan bilköer i gångfart men för allt annat är den nog fantastisk.

  17. #17
    Medlem Krocke73s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Värmdö
    Hoj
    Race preppad Gixxer K7
    Inlägg
    173
    Den verkar onekligen gå utav helvete




  18. #18
    www.bombrepa.se Tom@ss avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    KTM 1290 Super adventure
    Inlägg
    1 402
    Jag är lycklig ägare till en... Den absolut skönaste hojen jag haft.

    Köpte den för fyra veckor sedan och efter inkörningen drog jag till Norge på en 430mils runda. Så alltså uppe i 550 mil nu.

    Den har ett underbart drag och har många fördelar mot gamla 990'n, som fjädring, kraften, Abs och Tcs med dess olika körlägen. Jag köpte till Ktm/Touratechs al-väskor och lite annat, blev en bekväm resa dock lite hård sadel.

    Enl Hojcenter (Ktm återförsäljare) så behövs ingen ommappning till accran och borde således inte behövas till Wingz heller. Även jag funderar på den korta varianten.

    Kolla denna video för inspiration: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=910400

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	image.jpg
Visningar:	316
Storlek:	228,9 KB
Id:	390052

  19. 2013-08-13, 12:21

  20. #19
    www.bombrepa.se Tom@ss avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    KTM 1290 Super adventure
    Inlägg
    1 402
    Citat Ursprungligen postat av DjMoha Visa inlägg
    För mig blir det Wings, den korta varianten (vill ha så liten och smidig dämpare som möjligt).
    Original ser förjevlig ut, Acran är på tok för stor imo.

    Wings gick på € 598.- plus 21 euro i frakt när jag kontaktade tillverkaren. Riktigt bra ljud också
    Frågan är hur man gör med mappningen, finns ingen PC att köpa till den vad jag vet?

    I övrigt är hojjen otrolig! Ruskigt bra tryck i den och jag håller fortfarande på med inkörningen, blir skoj o se vad som gömmer sig på den övre varvskalan sen.
    Har du hittat något bra försäljningsställe till den?

  21. #20
    Medlem DjMohas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Multistrada -05, M1800 B.O.S.S -15, rm250 -97
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Bojje Visa inlägg
    Jag har kört den och jag var impad över draget i den, men man visste väl att den skulle gå riktigt bra med 150 hk.

    Den är dubbelt så snyggare än GS:en men ändå är den ful.

    Personligen tycker jag att den är lite för klumpig att åka mellan bilköer i gångfart men för allt annat är den nog fantastisk.
    Jag pendlar varje dag, balansen är bättre än med min SV1000 (naken med crosstyre) jag hade tidigare. Men du har antagligen andra referencer.
    NordicBiker.com

    Köp en LYSANDE ryggsäck!

Sidan 1 av 54 12345672651 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Impad över dina svensk-kunskaper Mr. Xaus!

Jensah

Ge järnet med nya Battlax Racing R11

Motorrads Freddy Papunen har provkört Bridgestones nya gatgodkända racedäck. I väntan på reportaget i tidningen ger vi lite teknisk bakgrund från Bridgestones pressrelease. Pressrelease om nya Battlax Racing R11: Bridgestone, världens största däck- och gummitillverkare, sätter en ny standard för …
Vill du annonsera ovan? Klicka här