Husdjur och körning?

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
jag har en liiiiten fråga... Ni som har husdjur, alltså inte dammråttor och liknande utan hundar tex. Hur gör ni när hunden har varit hemma hela dagen och det är fint mc väder? Kan man va hemma några timmar med byrackan och sen sticka ut och köra några timmar? anledningen till att jag undrar är för jag funderar på att skaffa en hund och har tid med den på hösten vintern och våren men inte fullt så mycket på sommaren :huvet nån som kan hjälpa mig? Kan jag skaffa en hund eller är det jätte synd om den? :gnissla
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Det rekommenderas väl att man tittar till hunden var 4:e timme och går ut med en hund flera gånger om dagen. Lättare kanske om man har en liten jävla råtta, men det är mycket jobb med en hund. Vem som är en bra ägare till en hund är en intressant fråga faktiskt, träffade ett par hemlösa med en hund när jag tågluffade i sommar. Speciella människor minst sagt, men de tog hand om och älskade den jycken på ett sätt jag inte sett någon annan göra. Hunden var den viktigaste vännen för dem. :Bugar
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Jo men då borde jag kunna ha en men jag hade kanske inte kunnat va en super optimal hundägare och nån liten skit råtta vill jag inte ha, man ska kunna ta i den utan att den går sönder :tungan
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Det brukar ju alltid finnas barnfamiljer som gärna lånar hund över helgen tex. Svårare på vår och höst när man vill sticka ut direkt efter jobbet tex.
Enda orsaken till att jag inte skaffar hund själv, det är inte kompatibelt med hojintresset.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Min hund fick 4st 30min promenader varje dag. Plus lite sporadiska affärspromenader och så låg han utanför gymmet när jag tränade.

Men i snitt 2-2,5h utomhus varje dag.

Det är alltså 21,5-22,5h om dan som han baralåg inne hemma.

Det tycker inte jag känns helt ok om jag ska vara ärlig. Dom är inte skapt för attligga inne och glo.
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Dom är inte skapt för attligga inne och glo.

okej, men jag bor på landet så man kan ha hunden i en utebur när man inte är hemma och det inte är svinkallt eller regnar :) så då får den ju vara ute men får inte nån "närhet" lite bättre än o sitta inne iallafall,
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
okej, men jag bor på landet så man kan ha hunden i en utebur när man inte är hemma och det inte är svinkallt eller regnar :) så då får den ju vara ute men får inte nån "närhet" lite bättre än o sitta inne iallafall,

Nej. Samma skit.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Har 2 vovvar själv och vi kör max 4 timmar ensamma, och då har dom ändå varandra.

Lite bökigt ibland men då får man skita i att äta och köra hem i stället.
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Har 2 vovvar själv och vi kör max 4 timmar ensamma, och då har dom ändå varandra.

Lite bökigt ibland men då får man skita i att äta och köra hem i stället.

så det finns en liten chans att det går o köra hoj och ha hund :Bugar ska fundera lite mer på det faktiskt :)
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
så det finns en liten chans att det går o köra hoj och ha hund :Bugar ska fundera lite mer på det faktiskt :)


Jag kör massor med hoj och har hund, man får trixa lite och alltid sätta vovvarna först.

Nu jobbar jag skift så det underlättar ju då grevinnan jobbar 8-5 så 4 timmars regeln är lite enklare då.
 
Last edited:

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
En katt kanske? Man ska ju inte lämna djur ensamma långa perioder, men en katt klarar sig faktiskt bra bara den har vatten o nånstans o skita.

Ja det märks tydligt att du aldrig har haft en katt! De är vilddjur som inte har nåt att göra i ett hem. Jag har haft katt hela mitt liv och så fort den senaste tackar för sig så kommer jag aldrig skaffa en till.

TS vad du än gör så skaffa in en katt, de är hemska och egoistiska djur. Oliver(katten jag har nu) har rivit isönder 67 kvm tapeter och en soffa för mig! Varför inte skaffa en sköldpadda?
 

jenssa

Medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
ystad
Hoj
ducati scrambler 2015
Har 3 barn två katter en hund och en fru, tack vare hojen orkar jag leva
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Hundar är mer tidskrävande än både barn och fruar (jag har bara en och det räcker (fru alltså)), hundar är roligare än katter (som bara kräks och klöser på saker, hur kul är det) men är i slutändan bara ett dåligt substitut för barn. Enda anledningen till att skaffa hund är om man har jakt, hundsport eller liknande som intresse, och man bör bo utanför stan annars kommer hunden att påverka varje minut av ens liv om man ska ta hand om den på rätt sätt.

//En som precis som ashtung! beslutat att aldrig mer skaffa husdjur.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Om du redan nu är tveksam om tiden räcker, så råder jag dig att inte skaffa hund. Hundar kräver mer tid om man tror. Vi ktigaste är ditt sällskap. Att den kan vara i bur på tomten när du är borta är inget alternativ.
En hund har det bättre i en liten 1:a tillsammans med sin Husse/Matte än ensam på en stor tomt
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top