Den äkta bortskänkes-tråden

Skulltorpan

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2008
Ort
Partille
Hoj
92 Honda Fireblade
Takbox fabrikat Swedpack. Gott bruksskick. Inga nycklar till lås. Finns att hämta i Partille.
Skicka PM
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
har 2 par bobinner, m8 och m10 som inte behövs.(x1.25mm om jag minns rätt) Någon som behöver de?
Ena är från biltema, den andra fick jag med depåstödet, men de ser helt identiska ut.

*SKÄNKTA*
 
Last edited:

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Fox crossbrallor i strl 28, fräsiga ventilationshål, hela och nytvättade.
IMG_3925.JPG

Bakhjul till Honda NS125 -87, däcket är i patetiskt skick men fälgen helt OK. dock har den nån gång under åren blivit 2-färgad (se bild)
IMG_4112.jpgIMG_4111.jpg

Finns i Aspudden
 

Byrkje

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha FZ 750
Jag har också en sån här lamphållare fast med all el, fästen och 2st lampor! Acerbis, vit/svart är den.

Gratis givetvis till den behövande!

Tjenare, har du kvar lyktan? Skulle behöva någon sorts framlykta till mitt första fighterbygge på min första "riktiga" MC. Skulle vara guld om du kunde sponsra mig med den om den fortfarande finns tillgängligt.
 

KixGirl

Utanlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Börjar bli lite många nu...
Efter en (bara påbörjad :död) förrådsrensning vill jag bli av med dessa.
Bortskänkes helt gratis mot avhämtning (Södertälje), skickas inom Sverige mot Postens i skrivande stund gällande taxa*.

Först ut är ett Touchgard mc-larm jag haft i mitt förråd sen jag fick den av en bekant för 100 år sen. Jag har aldrig ens försökt att installera det och det verkar ingen tidigare ha gjort heller, för alla kablar är rena och hela. Medföljer nån slags monteringsanvisning på papper. Totalt ca 700 g enligt köksvågen.
20141028_140959.jpgHÄMTAD

När jag ändå är i farten lägger jag ut min gamla Biltema-laddare. Den har alltid funkat oklanderligt och förvarats i originalkartongen (!) när den inte använts. Men den har använts i div garage och har därför sett dammfriare dagar. 1,5 kg att skicka.
20141028_141951.jpgHÄMTAD

Sist och minst har vi ett felköp från eBay. Skulle ha StompGrip-sidor till tanken på sporthojen, men fick ett par remsor. Typ 300 g. (Tumstocken ingår inte.:))
20141028_143804.jpgHÄMTAD

Samtliga prylar åker på tippen inom ett par veckor om ingen vill ha skiten!
PM:a vid intresse eller hellre maila på christina@c-sam.nu.


* Eftersom jag tydligen är en dinosaurie när det gäller sökning på nätet efter info så hittar jag inte exakt vad resp skulle kosta. Det brukar bero på om man väljer att skicka försändelsen som brev eller paket. Vad gränserna är för storlek på brev vet jag inte, men enligt ett pappershäfte jag har hemma kostar paket max 3 kg 155:- inrikes.
Vilken jädra utläggning det blev! :(


(Hur f-n får man bort den där miniatyren som behagar lägga in sig själv längst ner i inlägget hela tiden!:gnissla)
 

Bifogat

  • 20141028_143804[1].jpg
    20141028_143804[1].jpg
    516.6 KB · Visningar: 112
Last edited:

KixGirl

Utanlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Börjar bli lite många nu...
Jahapp, då har man kommit tre prylar närmre ett mer vettigt förråd.
Jag hoppas nån vill förbarma sig över även de här otympliga rackarna.

En resväska köpt i Spanien för en herrans massa år sen, använd kanske en gång till efter resan jag var på då. Jag har insett att jag aldrig tänker kånka omkring på en sån här stor väska, särskilt inte efter att jag fyllt den till bredden med allt jag tror mig behöva bara för att de får plats (typisst cheyor...).
Edit: Glömde tydligen skriva in måtten. Mätt på utsidan så är den i runda slängar och i cm 70 bred, 23 djup och 58 hög med hjulen inräknade.
A.jpgB.jpgKASTAD

Sen har vi ett par...vad heter det...takboxhållare? Thule i alla fall. Justerbara mellan ca 82-103 cm om man räknar från innerkanterna på själva hållarna. Ingen aning vilka bilar de kan passa till, du bör väl ha rails på bilen i alla fall.
E.jpgHÄMTAT

Återigen sparade jag det minsta till sist. Ett par styrändar från Kina. Jag lyckades inte fästa dom på min hoj och nästa gång jag slår av styrhalvorna blir det PP Tuning, de har egna styrändar.
D.jpgHÄMTAT

PM vid intresse och avhämtning i Södertälje.:)
 

Bifogat

  • 20141102_163730.jpg
    20141102_163730.jpg
    1.9 MB · Visningar: 109
Last edited:

Smagatusk

Guest
Lite OT, men jag har ett gammalt PlayStation 2 med cirka 70 spel jag vill skänka bort till någon organisation eller någon annan behövande. Var gör det mest nytta?
 

Jabbekot

Jabbekot
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Oxie
Hoj
89:a GPZ900R A6 och en 95:a CBR1000F
Tycker att vi alla borde titta efter grejer, vi kann ge till tex kyrkan..
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tycker att vi alla borde titta efter grejer, vi kann ge till tex kyrkan..
Eller till andra sporthojare som är i behov av prylar :nicka
All form av återvinning är ju hedervärt och är det inte dags för alla hoarders därute att göra en liten garagerensning och se över vad som kan tänkas ges vidare till näste man...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Lite OT, men jag har ett gammalt PlayStation 2 med cirka 70 spel jag vill skänka bort till någon organisation eller någon annan behövande. Var gör det mest nytta?
Kolla med kvinnojouren, finns säkert något härbärge som dom han ge det till.

Dom ungarna där behöver all förströelse de kan få.
 
Last edited:

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Lite OT, men jag har ett gammalt PlayStation 2 med cirka 70 spel jag vill skänka bort till någon organisation eller någon annan behövande. Var gör det mest nytta?

Långskott men....
Vi har ett kvinnohus här i Karlskoga som kan behöva lite prylar nu inför julen.
Bor du i Stockholm så kan jag hämta upp det om ca 2 veckor när jag passerar.
 

AndreasStam

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Ort
Uppland väsby
Hoj
2007, Suzuki Gsxr 1000
Återigen sparade jag det minsta till sist. Ett par styrändar från Kina. Jag lyckades inte fästa dom på min hoj och nästa gång jag slår av styrhalvorna blir det PP Tuning, de har egna styrändar.
View attachment 412624

PM vid intresse och avhämtning i Södertälje.:)

Tack så mycket för styrändarna KixGirl :D
 

Smagatusk

Guest
Långskott men....
Vi har ett kvinnohus här i Karlskoga som kan behöva lite prylar nu inför julen.
Bor du i Stockholm så kan jag hämta upp det om ca 2 veckor när jag passerar.

Du har inte vägarna förbi Helsingborg..? :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top