Amatörbygge med 700 cc Arctic cat TVÅtakts twin

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Gissar att du har dom färgerna du nämnde och inte känner flr att köpa mer lack? Känner igen det där;) har en halvliter Volvo saffran om du skulle känna för det, kan byta mot annan kulör;)

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Nädå, jag har inte de färgerna. Att köpa lack är inga problem. Det finns andra anledningar till att jag vill ha de färgerna :) Men jag berättar inte varför just nu :tungan
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det skulle ju vara mäkta roande med folk som tar ditt bygge för en ducati pga röd rör-ram. :D
Bara att svara "Jomänvisst serru! Det är ducatis nya experimentmotor! Väldigt speschul eddischon!" om någon säger något om ducati. :D
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Det skulle ju vara mäkta roande med folk som tar ditt bygge för en ducati pga röd rör-ram. :D
Bara att svara "Jomänvisst serru! Det är ducatis nya experimentmotor! Väldigt speschul eddischon!" om någon säger något om ducati. :D

Haha, jo, iofs. "Jag har ställt ventilerna. Det är därför den inte skramlar" :D

EDIT: Ja, jag vet varför en ducati skramlar
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Nääää, jag har inte dött. Men det har inte hänt något på ett tag på tvåtaktaren :död Har fan inte hunnit. Men den ska bli klar. Var så säkra. Ingen brist på motivation. Bara brist på tiiiiiid.

Nu ska till och med turbohojen säljas till förmån för andra skojigheter. Den kommer snart på annons. Jag får nog inte mer tid till bygget för det men det är andra tidskrävande projekt som tagit min tid som kanske snart är klara. Jag kämpar för mer garagetid :)
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
:hej. Följer i det tysta:)
 

alex.johansson

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2015
Ort
säffle
Hoj
-42 harley wlc, -75 harley järnsportster, -89 dr 600
Nääää, jag har inte dött. Men det har inte hänt något på ett tag på tvåtaktaren :död Har fan inte hunnit. Men den ska bli klar. Var så säkra. Ingen brist på motivation. Bara brist på tiiiiiid.

Nu ska till och med turbohojen säljas till förmån för andra skojigheter. Den kommer snart på annons. Jag får nog inte mer tid till bygget för det men det är andra tidskrävande projekt som tagit min tid som kanske snart är klara. Jag kämpar för mer garagetid :)
Hur går det här då? :) väntar med spänning på uppdateringar!

Skickat från min F5121 via Tapatalk
 

Kjell_CBR

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2017
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 -11
Garagetid

Nääää, jag har inte dött. Men det har inte hänt något på ett tag på tvåtaktaren :död Har fan inte hunnit. Men den ska bli klar. Var så säkra. Ingen brist på motivation. Bara brist på tiiiiiid.

Nu ska till och med turbohojen säljas till förmån för andra skojigheter. Den kommer snart på annons. Jag får nog inte mer tid till bygget för det men det är andra tidskrävande projekt som tagit min tid som kanske snart är klara. Jag kämpar för mer garagetid :)

Nu måste du ju ha fått mer garagetid!?
Har läst igenom hela tråden nu. Så hamnar jag på en jäkla cliffhanger!!

Detta bygge får ju bara inte dö.

Sanslöst sjukt häfftigt bygge så jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

:Bugar :yoparty
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ojojoj så långsamt det går här då. Jag har kommit på lite andra banor så bygget har inte prioriterats. Inget har hänt på den på lääänge...
Jag köpte en Lotus och den var hemskt rolig så jag har kört på gata och bana på somrarna och byggt och trimmat på vintrarna. Och nu köpte jag två Lotusar till så tiden räcker inte riktigt till allt... och just nu känner jag att jag vill prioritera de bilarna. Det var rätt jäkla kul med omväxlingen.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Lots Of Trouble Usually Serious…
:hihi

Haha, så farligt är det inte. Inte mycket som kan gå sönder på en sån. Dessutom hobbyfordon för mig så det är ju kul att få skruva lite ibland :D
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tja Lassse !
Så gott att du hittat tillbaks en-stånkan :D
Även jag fuskar lite med en hoj när jag tröttnar på Vetten..

Kör hårt !

Skärmklipp.PNG
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tja Lassse !
Så gott att du hittat tillbaks en-stånkan :D
Även fuskar lite med en hoj när jag tröttnar på Vetten..

Kör hårt !

View attachment 451875

Tjeeena.

Kan vara skönt med något annat att pilla på ibland :gnissla Men jag vetefan hur och när jag ska fortsätta på tvåtaktaren eller om jag ska lägga ner :glömdet
Har ju tre stycken Lotusar nu varav två av dem inte är klara så de tar mycket tid. Roligt är det också. Och eftersom jag hållt på med motorcyklar så pass länge så kände jag faktiskt att det var roligare att gå på något nytt... dvs bilarna. Nu när jag slutat jobba med bilar. Behöver du en ram? :fyllisar

Just ja, jag köpte precis en 1100R -88 svart/guld men det är en annan historia :kär
 
Last edited:

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Va säger du Lasse ?
Är du redo att sälja ditt projekt ? Skulle vara kul att köra klart det men jag har oxå en Corvette som behöver ytterligare 2 års jobb :D
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Va säger du Lasse ?
Är du redo att sälja ditt projekt ? Skulle vara kul att köra klart det men jag har oxå en Corvette som behöver ytterligare 2 års jobb :D

Ja, kanske det. Har inte hunnit göra så mycket på den sista tiden på grund av Lotusarna. Min Elise är ju körbar och igång, men de andra två (Lotus Europa) tar mycket tid och det är hemskt kul att hålla på med dem.

Den ena renoveras till helt original nyskick, dvs precis i det utförandet den lämnade fabriken -68, och den andra blir busbygge med 1100R-motor med turbo så klart :kär 300 hk på 550 kg ungefär.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Har du någon projekttråd för bus-Europan?
I brist på tvåtaktsmonster på två hjul kan man ju alltid läsa lite om galenskap med fyra hjul.
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Helt klart grunden till ett supercoolt bygge :popcorn

Hoppas bara det inte blir som med alla andra coola stora 2taktare som aldrig blev klara :brinnerupp
-

7,5 år senare verkar det bli just så som "Trubbis" befarade/oönskade...
Har du verkligen inte någon liten gnista att byga klart helvetesmaskinen "lahi"?! Go for it, pliiiis :banana
/H
-
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ja "helevetesmaskinen" får nog ligga till sig lite Lasse ! :D
Tro mig, det kommer en dag när 4 hjul blir pisstråkigt...då jäklar hittar du gnistan :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top