Trängselskatt i Göteborg - Hiss eller diss? Hjälp till att samla röster!

Vad tycker du om trängselskatten?


  • Antal röstningar
    0

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Tycker du att det är dåligt att politikerna vill införa trängselskatt för bilisterna, som ska betala för tågtrafiken? (Det finns hundra andra orsaker till, bara att vädra dina känslor)

Sitt inte bara där och se arg ut, skriv ut följande PDF, skriv själv på och lägg sen listan i skolan, på jobbet, fritidslokalen osv. När den är full skickar du in den till GT och lägger dit en ny ;)

Visserligen är vi många här som kör hoj men jag tror inte att alla använder hojen dagligen (på vintern).

Dom här stationerna ska finnas i 30 år sägs det. Jag tror ju INTE att dom kommer att tas bort sen. Snarare kommer det bli för evigt.

Varför ska inte utlänningar betala? Svenskar får ju betala i Norge, Italien och Spanien tex.

Tillsammans kommer vi göra skillnaden!

I sann SH-anda skapar vi såklart en lista på alla som har skrivit ut ett ex och lagt fram ett för att jaga fler röster.

1. Mark
2. Loy
3.
4.
5.
SEX.
7.
8.
9.
10.


PS1: Det kommer bara räknas röster från folk som bor i Göteborgs kommun.

PS2: Lägg gärna upp likande inlägg på andra Forum med Gbg-ankytning, Facebook osv.
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
elakt att bara gbg medborgare får rösta, är ju kranskommunerna som drabbas mest när de stänger alla motorvägsleder :confused::confused::confused: (vafan det nu har med trängsel att göra)

kommer få en tullstation mellan lägenheten och garaget :mad::mad::mad:

PS. blir det tullstation för att korsa gbg gränsen ska jag KRÄVA av partille kommun att vi också sätter tullstationer längst gränsen mot gbg :hihi
 
Last edited:

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Tyvärr bor jag inte i Göteborg så jag har inget att säga till om vid en ev. omröstning. Men självklart känns det DÅLIGT med tullar! Dom som reser med kollektivtrafiken kan väl ta och betala för den själva!

Men det är nog inte det värsta... det värsta är att se hur Gbg slösar bort pengarna på urusla trafiklösningar och div. annan skit! Ta den nya bron tex. (röde orm eller vad den kallas) märkligaste dragningen man kan tänka sig och så går den inte ens över älven! :confused:
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Grejen med att utländska fordon inte skall betala är väl mest att det är en skatt och inte avgift. Utlänningar betalar inte skatt i Sverige. Nått sånt är det.
Hade dom kallat det för avgift så hade utländska fordon fått betala.
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
1. Mark
2. Loy
3.
4.
5.
SEX. bananen..
7.
8.
9.
10.



bra Mark, i sann SH-anda !
 

sportbike

Guest
Jag hissar, skall bli så gött när 20% ställer bilen! :gnissla
Det tyckte jag också när det blev tullar här, efter ett par veckor var det lika mycket trafik som vanligt, om inte ännu värre.
Betalar man för att trängas så ska man ju trängas ordentligt.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det tyckte jag också när det blev tullar här, efter ett par veckor var det lika mycket trafik som vanligt, om inte ännu värre.
Betalar man för att trängas så ska man ju trängas ordentligt.

men vi ska få en tunnel till under älven så småningom, så när man är pensionär så kanske man kan slippa sitta i bilkö.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
alla sånna onödiga skatter äär ju onödiga.
trängselskatt, tv skatt mén va faan.
vad blir nästa skatt????:va
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Trängselskatt är fantastiskt, det enda problemet är att avgifterna är för låg. 100 spänn per passage så slapp man kanske köa.
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
men vi ska få en tunnel till under älven så småningom, så när man är pensionär så kanske man kan slippa sitta i bilkö.

Nu har tunneln kommit. Synd bara att nått apskaft har meckat med filerna efter Tingstadstunneln på Hisingen så det blir toklånga köer
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Nu har tunneln kommit. Synd bara att nått apskaft har meckat med filerna efter Tingstadstunneln på Hisingen så det blir toklånga köer
Ja det är inte optimalt. Planen är nog att trafiken genom Tingstadstunneln skall minska och flyttas över till Marieholstunneln och då kanske ändringen av filer funkar men tills dess...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top