Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Lasse: Den blir klar när den blir klar....ingen deadline för mig. Tror vi blir klara samtidigt :)

Gött. Deadline är för mesar :D Samtidigt? Då får du nog sänka byggartempot... jag har inte hunnit vara i garaget på 2 månader pga. av flytten. Men fick inkopplat lysrörsarmaturerna igår iallafall :) Arbetsbänk är byggd och fräsen står på plats. Hojarna är i garaget och hyllor finns, men verktygen ligger i lådor. Jaja, snart så.
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Jag kan nog hitta en hel del grejer som drar ut på tiden...vill tex. bygga egen oljekyl, korta svingen, bygga om drivlinan mm. Tror inte jag vill bli klar innerst inne :D

Jo, flytt sammar flera månaders go byggtid..tyvärr måste man ta det ibland.
 

J Lilja

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2013
Ort
Salem
Hoj
1982 GSX 1100e
shit va bra det blir, hur blir det med sadeln? jag tror inte att jag sett något om det i tråden!?
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tack Lilja,
Kör sadel parallellt med elen hade jag tänkt. Lutar åt en stålram som jag lämnar bort för stoppning...men det sa jag om lack oxå :D

Blev lite fredagsmys i min plastbubbla idag: Första lagret med baskulör kom på ! :tungan

IMG_3001.JPG

IMG_3003.JPG

IMG_3006.JPG

IMG_3007.JPG

Här en liten teaser kring kulören...hoppas fan jag träffat samma nyans. Färgkoden är samma men det är House of Kolors Candy som man blandar med en typ klarlack. Finns mycke jag kan fucka upp där ;)

684280395-1.jpg
 
Last edited:

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Kul att se helheten när det mesta sitter på! Kommer bli kalas den dagen du kan rulla ut den i solen:tummenupp
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tack Richie, hur går det med ditt bygge...?

Lager nr 2 av basen kom på.
Faa..an vad tid det tar att stripa & maskera. Allt detta jobb för tre vita ränder :arsele

IMG_3010.JPG

IMG_3016.JPG

IMG_3018.JPG

IMG_3019.JPG

IMG_3021.JPG

IMG_3022.JPG
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Najs! Det kommer bli hur snyggt som helst! Vart hittade du den blå smala tejpen? Jag såg även din lila kawa900, just den var jag väldigt inställd på att köpa för ett antal år sedan när den var ute på blocket. Det va en rätt uppskrämd motor i den va? Mina pengar infann sig dock aldrig i tid :lol
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Najs! Det kommer bli hur snyggt som helst! Vart hittade du den blå smala tejpen? Jag såg även din lila kawa900, just den var jag väldigt inställd på att köpa för ett antal år sedan när den var ute på blocket. Det va en rätt uppskrämd motor i den va? Mina pengar infann sig dock aldrig i tid :lol

Det är 3M´s masktejp...finns att köpa på nätet eller i din lackbutik.
Jo, hade stora planer för den lila Z900:an...det var egentligen den som skulle vara bas till detta bygget.
Men i sista stund ville jag inte såga sönder en klassiker och valde därför Z1100:an.
Då skulle den lila bli ett orginalprojekt men insåg att det var för många år bort....så den fick säljas.

Sånt är livet..
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Jora, den väntar på blästringsgubben, han skulle komma hem från Thailand denna eller nästa vecka, så SNART så :)
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Snyggt! Hur många lager får du köra tror du?
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Faan vad fint ser ut Kawa!!
:tummenupp
Minns mina lackningsförsök, faan vad många ggr man slet sitt hår. nu har jag bara sadelstommen kvar :)
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Så gött att ha dig tillbaka Zed !
Blå...slutade räkna efter typ 14 ;)

Vad gömmer sig under all masktejp ?


IMG_3030.JPG

IMG_3035.JPG

IMG_3038.JPG

IMG_3042.JPG
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Se på fan !:tummenupp
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tack Puck...nu gäller det att inte fucka upp sista candyn :D

PS. Linjerna blev riktigt knivskarpa...nu drar jag in masktejpen nån millimeter, sandrar fint och lägger sista kulören.
 
Last edited:

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tja..

Jag lovar här och nu att aldrig mer ge mig lacka en hoj ! :zpy

Fick fatt på precis den kulör jag sucktat efter. Men helvete va oförlåtande den är. Minsta dammkorn lyser igenom som ett fett misslyckande. Tror fan jag tagit mig vatten över huvudet. Plan B ligger och gnager i tankarna..

IMG_3052.JPG

Men ok, vi gör ett försök..maska av grafiken och ett par lager silver till med mellanslip för att ta ur de sista ojämnheterna. Sedan kommer avgörandet..

IMG_3050.JPG

IMG_3051.JPG

En liten liten teaser från baksidan av en kåpa är allt jag vågar visa i nuläget :rolleyes:
IMG_3053.JPG
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Sluta retas, allt eller inget :lol ! Det där lär bli hur ballt och bra som helst... Måste man mellanslipa något när den fått torka såpass länge eller är det bara att måla på?

Och nu läste jag precis att du mellanslipat... Börjar bli sent... Eller så blev jag så ivrig av dom fina bilderna :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tja..

Jag lovar här och nu att aldrig mer ge mig lacka en hoj ! :zpy

Fick fatt på precis den kulör jag sucktat efter. Men helvete va oförlåtande den är. Minsta dammkorn lyser igenom som ett fett misslyckande. Tror fan jag tagit mig vatten över huvudet. Plan B ligger och gnager i tankarna.

Men ok, vi gör ett försök..maska av grafiken och ett par lager silver till med mellanslip för att ta ur de sista ojämnheterna. Sedan kommer avgörandet..

Fan vad fint der blir!

Det enda det handlar om är att våga. Man kan ju inte säga att man inte kan om man inte först provat.

Ska bli kul att se detta live! Snart så... ;-)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fy fan!
Respekt
Imponerande och så jävla inspirerande. Vet ju din inställning, så jag hoppas verkligen du får till det så du blir nöjd!
Nu vet jag inte din plan B, men den vill jag helstfaan inte se, eftersom det inte är vad du tänkt från början.
Keep it up Kawa!!
:Bugar
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top