Frågor man vågar ställa

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag tror det, men det bygger ju på att en av dom är dvärg och den andre apa.

Vem som är vem kan nog någon med insikt tala om.

Hm Sportbarbie apar sig en del och och att han inte kunde se något i lägenheten kan ju bero på att grannen är dvärg.

Jag tror problemet är löst. Tack för hjälpen :Bugar

Larmet då?! Hur får det tyst på larmet?
 
Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Då var det dags för en fråga igen.
Har en liten tvist jag inte lyckats googla fram svaret på..

När man tankar och sen betalar i kassan, är det tillåtet att köra bort bilen till tex en parkering innan man betalat och om ja finns det en "gräns" på hur långt bort innan det betecknas som smitning och personalen ringer snuten.

Jag hävdar att man ska/borde betala innan man flyttar på bilen/motorcykeln även om det tex är kö bakom.

Har aldrig jobbat på mack och känner ingen som gör det, kanske finns en oskriven regel typ "inom synhåll" eller så?

Tacksam för svar. :)

Jobbar på mack och kan säga att majoriteten av mackar vill att du står kvar till tankningen är betald, mångt och mycket för att hålla reda på vilken tankning som är din.
T.ex så har majoriteten av tankande kunder inte en aning om vilken pump som är vilken. (att numret allt som oftast står på pumpen antingen vid display eller handtagen är något som missas)

Det finns specialfall, som t.ex vår station som fram tills i år bara hade en Dieselpump (skitkorkat) där blev det ofta kö vid vissa tidpunkter, där tillät vi att folk tankade och direkt efter flyttade på bilen innan betalning. mångt o mycket för smidighetens skull pga avsaknad av diesel i våra andra pumpar.

Men det finns oftast tillräckligt med pumpar för att det inte ska vara ett bekymmer.
Så var snäll mot personalen, stå kvar när du är klar, gå in och betala din tankning och sen flytta på bilen.

Ang. tid, i vårat system så rödmarkeras pumpar efter ca 5min och börjar pipa om tankningen inte är betald.
Efter det så har vi som regel att leta upp ägaren som står registrerad på bilen och ringa densamma innan vi tar beslut om polisanmälan för stöld eller inte. Går inte ägaren få tag på efter ett par gånger så blir det polisanmälan.
Vi är dock ganska förskonade från smitningar så vi är nog relativt snälla överlag, storstäder och längs de större vägarna är förståeligt mer hårda när det gäller tankningar och hanteringen runt det.
(t.ex, en bemannad station får alltid stå för kostnaden av en smitning, säg att en tankning i en personbil hamnar på 700kr, för att täcka upp den smitningen måste det alltså säljas ca 4300 LITER med bränsle för att gå plus minus noll för stationen).


Så, jag säger att du bör stå kvar. Finns det andra pumpar lediga så ska du absolut stå kvar tills du betalt!
(Men med det sagt så vill jag även nämna att du ska heller inte tanka, betala o sen stå och äta korv i en kvart.)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Fruntimmer!

Epilator - Vilken är den bästa all time high?

En sak jag lyckats lista ut är att även om egenskap som att den går att använda i duschen kan vara ett plus så innebär det, eventuellt, att den inte går att använda med laddsladden i.

Hur som, bäst och sladdlös - Vilken?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Fruntimmer!

Epilator - Vilken är den bästa all time high?

En sak jag lyckats lista ut är att även om egenskap som att den går att använda i duschen kan vara ett plus så innebär det, eventuellt, att den inte går att använda med laddsladden i.

Hur som, bäst och sladdlös - Vilken?

Laser
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Fruntimmer!

Epilator - Vilken är den bästa all time high?

En sak jag lyckats lista ut är att även om egenskap som att den går att använda i duschen kan vara ett plus så innebär det, eventuellt, att den inte går att använda med laddsladden i.

Hur som, bäst och sladdlös - Vilken?

Jag är kass. Jag var tvungen att googla. :3freak :rofl

Hur mycket hår har folk egentligen :confused: :näsblod
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top