Frågor man vågar ställa

Tjita1

Guest
Dags att starta en vurptråd... påminn mig om jag glömmer.

Det är sunt att garva åt drulle och korkade grejer.

Jag påminner inte, jag stal din idé. :) Ligger i MC-relaterat.

Men ärligt talat, om man fastnar riktigt duktigt, och är nånstans där folk inte passerar och mobilen inte har täckning, sitter man riktigt jävla i klistret då eller? Är det bara satellittracker som funkar då, eller finns det nåt knep för att ta sig loss?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag påminner inte, jag stal din idé. :) Ligger i MC-relaterat.

Men ärligt talat, om man fastnar riktigt duktigt, och är nånstans där folk inte passerar och mobilen inte har täckning, sitter man riktigt jävla i klistret då eller? Är det bara satellittracker som funkar då, eller finns det nåt knep för att ta sig loss?

Oftast har man ju ett ben ledigt, och det kan man uträtta underverk med, tydligen.....
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag påminner inte, jag stal din idé. :) Ligger i MC-relaterat.

Men ärligt talat, om man fastnar riktigt duktigt, och är nånstans där folk inte passerar och mobilen inte har täckning, sitter man riktigt jävla i klistret då eller? Är det bara satellittracker som funkar då, eller finns det nåt knep för att ta sig loss?

Det är bara att bita ihop och jobba sig loss.
Det går (nästan) alltid.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag påminner inte, jag stal din idé. :) Ligger i MC-relaterat.

Men ärligt talat, om man fastnar riktigt duktigt, och är nånstans där folk inte passerar och mobilen inte har täckning, sitter man riktigt jävla i klistret då eller? Är det bara satellittracker som funkar då, eller finns det nåt knep för att ta sig loss?

Säg inte att du ligger under din hoj när du skriver detta bara :D
Ingen hoj är så tung att man inte kan åla/lirka sig loss på nåt sätt när det kniper. Jo kanske boss hoss eller guldvinge, men då får man lite skylla sig själv. Och det är inga hojar i egentlig mening. :)
 

Tjita1

Guest
Säg inte att du ligger under din hoj när du skriver detta bara :D
Ingen hoj är så tung att man inte kan åla/lirka sig loss på nåt sätt när det kniper. Jo kanske boss hoss eller guldvinge, men då får man lite skylla sig själv. Och det är inga hojar i egentlig mening. :)

Haha, nä, men jag har tänkt lite på det där, jag kör gärna ensam, och ofta på rätt obefolkade platser, har funderat lite på vad man gör. Det är klart, förmodligen går det väl att ta sig loss på ett eller annat sätt om man fastnar under hojen, men å andra sidan är ju inte det det enda sättet man kan klanta till det på.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det finns nödsändare som kör via satt http://www.fastfindplb.com/sv/fast-find-ranger.
En räddninsgcentral får upp en notering om att du är :crash och en position och sedan larmas lämpligt yrkesfolk ut.

Sedan har du Spot i olika varianter med lite bredare användingsområdet förutom larmanrop som enheten ovan endast hanterar
Din position kan plottas på en webplats där folk kan glutta.
http://www.findmespot.eu/en/index.php?cid=100

Och ännu bättre spot
http://www.findmespot.eu/en/index.php?cid=116

Den parar du ihop med nallen via blåtand och kan köra t.ex sms via satellit och så vidare.

Används av jordenruntseglare,alpinister,äventyrare med mera
 

Smagatusk

Guest
Jag börjar tycka tjejen i Lendo-reklamen är riktigt söt. Jag funderar på att ta lån. Är jag normal?
 

Smagatusk

Guest
Något är det med henne, men söt?

Hon ser lite ut som om hon gick på något.

Ja, men hon är så överexponerad i alla reklamfilmer så jag är nog hjärntvättad. Men nåt är det med henne...

EDIT: Klädseln kanske? Lite porrigt karriärsinriktad. Skulle vilja tuktas över ett skrivbord.
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag börjar tycka tjejen i Lendo-reklamen är riktigt söt. Jag funderar på att ta lån. Är jag normal?

Allvarligt? Om du tycker att hon är söt så är du långt ifrån normal. Eller ja, vad är normalt förvisso. Allas smak är ju olika. Men hon är ju så ful så att det krävs en plastpåse istället för papperspåse över huvudet, så att hon inte skulle råka föröka sig...

Ok, kanske lite elakt men så fort jag ser hennes fula nuna i rutan så byter jag kanal. 50% av hennes fulhet kommer säkert från all äcklig reklam hon ställer upp i.
 

Smagatusk

Guest
Allvarligt? Om du tycker att hon är söt så är du långt ifrån normal. Eller ja, vad är normalt förvisso. Allas smak är ju olika. Men hon är ju så ful så att det krävs en plastpåse istället för papperspåse över huvudet, så att hon inte skulle råka föröka sig...

Ok, kanske lite elakt men så fort jag ser hennes fula nuna i rutan så byter jag kanal. 50% av hennes fulhet kommer säkert från all äcklig reklam hon ställer upp i.

Jag tycker du är rolig när du är grinig. När du är det mot andra. Mot mig vill jag att du är den gamla goda, mjuka, kattkramaren som du var under Dee_cati-eran.

Skämt åsido. Jag medgav ju att jag var skändad i hjärnan.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Om vi pratar reklambrudar så föredrar jag nog hon i den där nya sängreklamen (sova?).

Men jag är ju fullt medveten om att jag är konstig.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Spolier alert innebär att postaren lägger snart upp ett skämt med så låg nivå att om man hade en spoler så skulle den skrapa i. ;-)
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Vad betyder "spoiler alert"?

Att det finns innehåll som avslöjar vital del i vad som nu avhandlas. Oftast slutet i en film eller dylikt.
Som konkret exempel kan ges följande: Den sista boken i "Hårig Potta" skulle släppas och massvis av inavlade oskulder utan liv hade köat länge och väl inför boksläppet. Väl inne i butiken var det en person som högg en bok, bläddrade till slutet och skrek ut hur hela skiten slutade.
Hade vederbörande först skrikit ut "spoiler alert" kunde oskulderna haft möjlighet att hålla för öronen och därmed undgått att veta hur saker och ting avslutades i deras fantasivärld.
Hoppas detta klargjorde frasens innebörd.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Att det finns innehåll som avslöjar vital del i vad som nu avhandlas. Oftast slutet i en film eller dylikt.
Som konkret exempel kan ges följande: Den sista boken i "Hårig Potta" skulle släppas och massvis av inavlade oskulder utan liv hade köat länge och väl inför boksläppet. Väl inne i butiken var det en person som högg en bok, bläddrade till slutet och skrek ut hur hela skiten slutade.
Hade vederbörande först skrikit ut "spoiler alert" kunde oskulderna haft möjlighet att hålla för öronen och därmed undgått att veta hur saker och ting avslutades i deras fantasivärld.
Hoppas detta klargjorde frasens innebörd.

Aha! Vad heter det på svenska? :glömdet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top