Frågor man vågar ställa

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Därför att från början kunde inte stålmannen flyga, utan han hoppade från plats till plats.

Är det så jävligt alltså? Men då borde han väl rimligtvis trampa hål i marken om han gör så kraftiga avstamp att han ska få någon vettig höjd i hoppen?
Det verkar ju väldigt opraktiskt, så jag förstår varför han tog en kurs och lärde sig flyga på riktigt istället.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Finns det platta strömkablar man kan dra genom en fönsterkarm?

Skulle behöva ett strömuttag på min balkong, men har ingen möjlighet att göra hål i väggen.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
vilken typ av pryl ska du ansluta i balkonguttaget?
Det är väl bra att sno en kabel från nån gammal lampa om du inte ska ha köttiga prylar som infravärme ikopplat.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Finns det platta strömkablar man kan dra genom en fönsterkarm?

Skulle behöva ett strömuttag på min balkong, men har ingen möjlighet att göra hål i väggen.

Det finns platta kablar att tillgå även i grövre dimensioner. Dock inte så platt som en vanlig lampsladd i.o.m att kablarna är grövre. Kolla med Bedsab i Högdalen, de saluför sådant.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
vilken typ av pryl ska du ansluta i balkonguttaget?
Det är väl bra att sno en kabel från nån gammal lampa om du inte ska ha köttiga prylar som infravärme ikopplat.

Det finns platta kablar att tillgå även i grövre dimensioner. Dock inte så platt som en vanlig lampsladd i.o.m att kablarna är grövre. Kolla med Bedsab i Högdalen, de saluför sådant.
Jag tänkte mej nåt platt och brett som en IDE-kabel. Helst ska det ju inte fullständigt sabba tätningen mellan list och karm.
Vill kunna köra maskiner typ borr å vinkelslip å kanske svets å annat som gnistrar å sprutar å lever om.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tänkte mej nåt platt och brett som en IDE-kabel. Helst ska det ju inte fullständigt sabba tätningen mellan list och karm.
Vill kunna köra maskiner typ borr å vinkelslip å kanske svets å annat som gnistrar å sprutar å lever om.

På balkongen?

Dina grannar kommer ju att älska dig.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Vad är dealen med de här Anonymous? Oh no!! De överbelastar hemsidor så de går ner några timmar. Jaha? Och?
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Vad är poängen med att demonstrera framför stadshuset?

Den lilla skillnaden är att Anonymous vill framställa sig som något från V för Vendetta som ska spränga parlamentet fast de bara lyckas stänga ner lite hemsidor. Ska de tvunget ha uppmärksamhet kan de ju ge sig på Facebook och Knullkontakt.se. :)
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Den lilla skillnaden är att Anonymous vill framställa sig som något från V för Vendetta som ska spränga parlamentet fast de bara lyckas stänga ner lite hemsidor. Ska de tvunget ha uppmärksamhet kan de ju ge sig på Facebook och Knullkontakt.se. :)
Jag tror att du missat något, poängen är att få överskrifter och ev. debatt, vilket ju fungerar rätt bra.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Den lilla skillnaden är att Anonymous vill framställa sig som något från V för Vendetta som ska spränga parlamentet fast de bara lyckas stänga ner lite hemsidor. Ska de tvunget ha uppmärksamhet kan de ju ge sig på Facebook och Knullkontakt.se. :)

Grejen är väl att det är myndigheterna dom vill sätta press på. Och myndigheterna skiter nog fullständigt i om FB eller KK kraschar.
Risken finns ju dessutom att dom är fullt kapabla till värre attacker än att hänga hemsidor.
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Grejen är väl att det är myndigheterna dom vill sätta press på. Och myndigheterna skiter nog fullständigt i om FB eller KK kraschar.
Risken finns ju dessutom att dom är fullt kapabla till värre attacker än att hänga hemsidor.

Precis, å viskar sen nån nåt om rikets säkerhet så blir nyhetsmedia blöta i trosan.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Skulle behöva isolera avgassystemet på bilen. Avgasbandage är dyrt. Avgasbandage är gjort av glasfiber.

Kan jag isolera med vanlig glasfiberull eller smälter det?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Skulle behöva isolera avgassystemet på bilen. Avgasbandage är dyrt. Avgasbandage är gjort av glasfiber.

Kan jag isolera med vanlig glasfiberull eller smälter det?

Stenull kanske? Brandklassat och obrännbart, bör funka.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top