Frågor man vågar ställa

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Skärp dig? Var ska man plugga. Vart är du på väg?

Men lägg av! Jag läser ju ENGELSK grammatik. Då kan man ju inte holla kåll på den svenska språken.

Hehe faktum är att förra terminen vill jag minnas att jag skrev en essä som delvis avhandlade just var/vart.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ok, på min lokala ICA vid mjölken så ställer dom mjölken med kortast hållbarhet ytterst. Jag behöver mjölk med längre hållbarhet. Är det socialt efterblivet/osolidariskt att plocka någon mjölk längre in med bättre datum, eller ska jag vänta till någon mer lättlurad tar mjölken med kort datum, kanske ta mjölken med kort datum och känna att jag har gjort dagens goda gärning eller kanske ge sonen saft istället?
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ok, på min lokala ICA vid mjölken så ställer dom mjölken med kortast hållbarhet ytterst. Jag behöver mjölk med längre hållbarhet. Är det socialt efterblivet/osolidariskt att plocka någon mjölk längre in med bättre datum, eller ska jag vänta till någon mer lättlurad tar mjölken med kort datum, kanske ta mjölken med kort datum och känna att jag har gjort dagens goda gärning eller kanske ge sonen saft istället?

Man plockar alltid den men det datumet man behöver. Ska jag använda den direkt bryr jag mig inte men ska den hålla tar jag längst bak. Det är jag som betalar o då är det jag som bestämmer.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Om man har två bänkskivor i stavlimmad valnöt (som jag har) som har slagit sig. Kan man sätta dem i spänn mot varandra så att de rätar på sig eller är det bara onödig väntan?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top